Διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών και της πολιτισμικά ικανής παροχής φροντίδας υγείας των σχολικών νοσηλευτών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Investigating the educational needs and culturally competent health care provision of Primary Education school nurses
Abstract
Η δημιουργία πολυπολιτισμικών σχολείων έχει επαναπροσδιορίσει και το ρόλο του σχολικού νοσηλευτή, ο οποίος θα πρέπει να είναι πολιτισμικά ικανός για να παρέχει υπηρεσίες φροντίδας σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα κοινωνικά, πολιτισμικά και γλωσσικά τους χαρακτηριστικά. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση του βαθμού πολιτισμικής ικανότητας των σχολικών νοσηλευτών στην παροχή εξατομικευμένης φροντίδας υγείας σε μαθητές με διαφορετικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Η έρευνα στηρίχθηκε στην ποσοτική προσέγγιση. Το δείγμα αποτέλεσαν 116 σχολικοί νοσηλευτές που απασχολούνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του ερωτηματολογίου. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι, διαθέτουν αρκετές γνώσεις και δεξιότητες σε θέματα διαχείρισης μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο και διαθέτουν αρκετά υψηλό βαθμό συνειδητοποίησης σε εθνικά και πολιτισμικά ζητήματα. Παρόλα αυτά, παρουσιάζουν αδυναμίες ως προς την παροχή αποτελεσματικής φροντίδας υγείας σε μαθητές με διαφορετικά χαρακτηριστικά, γεγονός που οφείλεται στην ελλιπή τους εκπαίδευση σε θέματα διαπολιτισμικότητας.
Abstract
The multicultural situation of schools has redefined the role of the school nurses, who should be culturally competent in order to provide care services to all students, regardless of their particular social, cultural and linguistic characteristics. The aim of this study was to investigate the level of cultural competence of school nurses in providing personalized health care to students with different cultural characteristics. The research was based on the quantitative approach. The sample consisted of 116 primary school nurses ,while the data collection was carried out by questionnaire. From the results of the research, it was found that they have sufficient knowledge and skills in managing students with different cultural backgrounds and have a fairly high level of awareness of national and cultural issues. Nevertheless, they show weaknesses in providing effective health care to students with different characteristics, which is due to their insufficient training in transrcultural issues.