Εμφάνιση απλής εγγραφής

Πώς η σχολική βία σχετίζεται με την πολιτισμική ετερότητα των μαθητών - Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΜπούνα-Βάιλα, Ανδρομάχη
dc.contributor.authorΣγουροπούλου, Ηλιάνα
dc.date.accessioned2024-03-27T08:54:18Z
dc.date.issued2024-03-19
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6182
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6018
dc.description.abstractΗ σχολική βία είναι ένα φαινόμενο σύνθετο κοινωνικά που εκδηλώνεται με επιθετικές συμπεριφορές και συμβάντα που εκτυλίσσονται μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Τα φαινόμενα είναι ολοένα και εντονότερα περνώντας τα χρόνια και επηρεάζουν τους μαθητές σε όλους τους τομείς δράσης τους. Επίσης, εξαιτίας των μετακινήσεων πληθυσμών, στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια ζουν πολλοί άνθρωποι με πολιτισμική ετερογένεια. Η καθημερινή τους επαφή οδηγεί σε συγκρούσεις που μεταφέρονται και στο σχολείο. Στην παρούσα εργασία μελετάται, βάσει των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο συσχετισμός της σχολικής βίας με την πολιτισμική ετερότητα των μαθητών και οι πρακτικές που οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν, ώστε να προλαμβάνουν, να διαχειρίζονται και να αντιμετωπίζουν τα εν λόγω φαινόμενα. Η έρευνα ήταν ποιοτική και χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο της ημιδομημένης συνέντευξης για τη συλλογή δεδομένων. Το δείγμα ήταν 10 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι ήταν δάσκαλοι τάξεων με πολιτισμική ετερογένεια. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η εμφάνιση φαινομένων σχολικής βίας επηρεάζεται από την ύπαρξη μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο, εξαιτίας διάφορων παραγόντων (φόβος και ανασφάλεια, αντιλήψεις και στάσεις των γονέων και των εκπαιδευτικών, ο αριθμός των μαθητών με πολιτισμική ετερογένεια που φοιτούν σε μια τάξη, το κύρος της χώρας προέλευσης των αλλοδαπών μαθητών, η περιοχή που στεγάζεται το σχολείο και ο βαθμός ετοιμότητας του σχολείου για διαπολιτισμική εκπαίδευση). Συνήθως οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν μεθόδους αντιμετώπισης και όχι πρόληψης της σχολικής βίας, δεν γνωρίζουν προγράμματα παρέμβασης, αλλά δρουν με βάση την εμπειρία τους κυρίως, καθώς η εκπαίδευσή τους στα εν λόγω ζητήματα είναι ελλιπής. Για τον λόγο αυτό κρίνεται απαραίτητη η δια βίου εκπαίδευση και επιμόρφωσή τους σε ζητήματα πρόληψης και αντιμετώπισης της σχολικής βίας και σε διαπολιτισμικές πρακτικές εκπαίδευσης. Τέλος, ζωτικής σημασίας είναι και η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια των μαθητών, η τροποποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων και ο εμπλουτισμός των σχολικών βιβλίων και του υλικού των εκπαιδευτικών.el
dc.format.extent147el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣχολική βίαel
dc.subjectΠολιτισμική ετερότηταel
dc.subjectΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηel
dc.subjectΠρακτικές εκπαιδευτικώνel
dc.subjectSchool violenceel
dc.subjectΙntercultural educationel
dc.subjectCultural diversityel
dc.titleΠώς η σχολική βία σχετίζεται με την πολιτισμική ετερότητα των μαθητών - Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeHow school violence is related to students' cultural diversity – Views and practices of teachers in primary educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΒασσάλου, Ευδοκία
dc.contributor.committeeΜπούνα-Βάιλα, Ανδρομάχη
dc.contributor.committeeΣκαναβή, Κωνσταντίνα
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείαςel
dc.contributor.masterΠεριβαλλοντική Επικοινωνία και Προαγωγή Υγείαςel
dc.description.abstracttranslatedSchool violence is a socially complex phenomenon that manifests itself in aggressive behaviors and incidents that take place in the school environment. The phenomena are becoming more and more intense as the years go by and affect students in all areas of activity. Also, due to population movements, many people with cultural heterogeneity have been living in Greece in recent years. Their daily contact leads to conflicts that are also transferred to school. This paper studies, based on the views of primary school teachers, the correlation between school violence and the cultural heterogeneity of students and the practices that teachers apply in order to prevent, manage and deal with these phenomena. The research was qualitative and the semi-structured interview tool was used to collect data. The sample was 10 primary school teachers who were teachers of classrooms with cultural heterogeneity. According to the results of the research, the occurrence of school violence is influenced by the presence of students with different cultural backgrounds due to various factors (fear and insecurity, perceptions and attitudes of parents and teachers, the number of students with cultural heterogeneity attending a class, the prestige of the country of origin of foreign students, the area where the school is located and the degree of readiness of the school for intercultural education and the level of the school's preparedness for intercultural education). Teachers usually apply methods of dealing with rather than preventing school violence, are not familiar with intervention programs, but act mainly on the basis of their experience, as their training on these issues is incomplete. For this reason, lifelong education and training in issues of prevention and response to school violence and in intercultural education practices is necessary. Finally, it is also vitally important for schools to cooperate with pupils' families, modify curricula and enrich textbooks and teacher materials.el
dcterms.embargoTerms6 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2024-09-26T08:54:18Z


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές