Αξιολόγηση και αποδοτικότητα ανθρώπινου δυναμικού στον e-Ε.Φ.Κ.Α. Μελέτη περίπτωσης: Περιφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα Ασφάλισης
Evaluation and efficiency of human resources in e-Ε.F.Κ.Α. Case study: Regional Insurance Control Centers (PEKA)
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Θεοδώρου, Μοσχάνθη
Date
2021-03-18Advisor
Αλεξόπουλος, ΑνδρέαςKeywords
Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων ; Αξιολόγηση ανθρώπινου δυναμικού ; Απόδοση εργαζομένων ; Νέα Δημόσια Διοίκηση ; e-ΕΦΚΑ ; Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης ; ΕΦΚΑ ; Κοινωνική ασφάλιση ; Περιφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα Ασφάλισης ; Human resource management ; New Public ManagementAbstract
Στο πλαίσιο των προσπαθειών εκσυγχρονισμού και μεγάλων διαρθρωτικών και ουσιαστικών αλλαγών στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας με τη δημιουργία του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), του μεγαλύτερου ενοποιημένου ασφαλιστικού οργανισμού, μεγάλη πρόκληση αποτελεί η ενσωμάτωση και η πιο αποτελεσματική αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του νέου φορέα. Η εφαρμογή των αρχών της Νέας Δημόσιας Διοίκησης (New Public Management), οι σύγχρονες θεωρίες και πρακτικές της Διαχείρισης Ανθρώπινων Πόρων και πιο συγκεκριμένα η εφαρμογή της αξιολόγησης του προσωπικού, είναι κάποια από τα θέματα που καλείται να αντιμετωπίσει και να εφαρμόσει από την ίδρυσή του ο e-ΕΦΚΑ, σε συνδυασμό με τα λοιπά λειτουργικά, οργανωτικά αλλά και πρακτικά προβλήματα που απορρέουν σε κάθε μεγάλη μετασχηματιστική προσπάθεια.
Ένα ακόμα μεγάλο στοίχημα, που αποτυπώνεται στον ιδρυτικό νόμο του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και με τη σύσταση των νέων ελεγκτικών του μονάδων, των Περιφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων Ασφάλισης (ΠΕΚΑ), είναι η αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής και εισφοροαποφυγής, όπου δίνεται μεγάλη έμφαση για τη δημιουργία κουλτούρας συμμόρφωσης σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Στην παρούσα εργασία θα γίνει προσπάθεια να αναλυθεί η επίδραση της εφαρμογής των πρακτικών Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού και πιο συγκεκριμένα των διαδικασιών αξιολόγησης της αποδοτικότητας του προσωπικού των ΠΕΚΑ. Η απόδοση του δικτύου των ΠΕΚΑ ως ελεγκτικού μηχανισμού του e-ΕΦΚΑ κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας και την απόδοση των αντίστοιχων παροχών στους δικαιούχους.
Abstract
In the context of modernization efforts and major structural and substantial changes in the country's insurance system, with the creation of the Electronic National Social Security Agency (e-EFKA), the largest unified insurance company in the country, the major challenge has been the integration and the most effective use of human resources of the new institution. The application of the principles of New Public Management, the modern theories and practices of Human Resource Management and more specifically the application of staff evaluation, are some of the issues that EFKA is called upon to face and apply since its original
inception of EFKA, in combination with any operational, organizational and practical problems arising from every major transformation effort that occurs. Another important challenge, which is reflected in the founding law of the Unified Social Security Agency (EFKA) and with the establishment of its new control units, the Regional Insurance Control Centers (PEKA), is the great emphasis placed on tackling social security contribution evasion, by means of creating a culture of compliance for all stakeholders.
In the present dissertation, an attempt will be made to present the research effort that will be implemented in order to analyze the impact of the implementation of Human Resources Management practices and, more specifically of the evaluation procedures on the efficiency of PEKA staff. The performance of the PEKA network, as a control mechanism of e-EFKA, is considered particularly important for the viability of the country's insurance system and the return of the respective benefits to the beneficiaries.