Το οικογενειακό πορτρέτο στο ντοκουμέντο. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις και ο ρόλος του φωτογράφου.
The family portrait in documentary photography. Different approaches and the role of the photographer.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Παπουτσής, Παναγιώτης
Ημερομηνία
2024-03-02Επιβλέπων
Μαρκίδου, ΑναστασίαΛέξεις-κλειδιά
Οικογενειακή φωτογραφία ; Φωτογραφία ντοκουμέντουΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη διερευνά τις διάφορες προσεγγίσεις που υιοθετούν οι φωτογράφοι ως προς το θέμα της οικογένειας.
Αυτές συμπεριλαμβάνουν:
Α. την αναπαράσταση των οικογενειακών αναμνήσεων ως τραυματική εμπειρία,
Β. την κριτική του θεσμού της οικογένειας,
Γ. την αυτοβιογραφία όπου ο φωτογράφος ενσωματώνει τις δικές του εμπειρίες ζωής μέσω της δημιουργίας ενός οικογενειακού άλμπουμ στον οικείο χώρο, και τέλος
Δ. μπορεί να λάβει την μορφή της σκηνοθεσίας.
Το φωτογραφικό έργο με τίτλο ενότητα "Τόρτου" που συνοδεύει την θεωρητική εργασία αποτελεί μια εξερεύνηση των παιδικών τραυμάτων από την θέση ενός ενήλικα που αισθάνεται αβεβαιότητα για το μέλλον. Τα πορτραίτα, τα στιγμιότυπα της αγροτικής ζωής καθώς και οι εικόνες νεκρής φύσης που συμπεριλαμβάνονται στην ενότητα, υλοποιήθηκαν στην Πρέβεζα της Ηπείρου (τόπο καταγωγής του δημιουργού).
Περίληψη
This work explores the different approaches that photographers use in order to present the subject of family.
These include:
A. the representation of family memories as a traumatic experience,
B. the critique of the institution of the family,
C. the autobiography where the photographer integrates his own life experiences through the creation of a family album in the familiar space, and that finally
D. can take the form of setting up the stage.
The photographic work titled "Tortu" that accompanies the theoretical work is an exploration of childhood traumas from the position of an adult who feels uncertainty about the future. The portraits, snapshots of rural life as well as the still life images included in the body of work, were created in Preveza, Epirus, which is the photographer's homeland.