Τα ομαδικά Περιβαλλοντικά Παιχνίδια και η Ετερότητα στην Προσχολική Αγωγή
Group environmental games and otherness in preschool education
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μηνά, Αναστασία
Ημερομηνία
2024-03Επιβλέπων
Μπούνα-Βάιλα, ΑνδρομάχηΛέξεις-κλειδιά
Περιβαλλοντικό παιχνίδι ; Ετερότητα ; Ομαδικότητα ; Στερεότυπα ; Προσχολική αγωγή ; Περιβαλλοντική εκπαίδευση ; Environmental play ; Otherness ; Stereotypes ; TeamworkΠερίληψη
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Μέσα από το παιχνίδι το οποίο βασίζεται σε μια πολύμορφη διαδικασία, τα παιδιά
υπηρετούν τους κανόνες, εκφράζουν τις ιδέες τους και είναι πρόθυμα να είναι ενεργά
μέλη, ώστε να επικοινωνούν και ν’ απολαμβάνουν σημαντικά συναισθηματικά οφέλη
για άτομα και κ αταστάσεις (Lam,2018).
Πρωταρχικός στόχος αυτής της μελέτης, είναι να η εξέταση της επιρροής της
ομαδικής διάδρασης, μέσω δραστηριοτήτων που αφυπνίζουν την ενσυναίσθηση
απέναντι στον φυσικό κόσμο και κατά πόσο είναι αποδοτική και λειτουργική
ανάμεσα σε παιδιά προνηπιακής και νηπιακής ηλικίας, στον χώρο του νηπιαγωγείου.
Για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός, αναλύεται αρχικά η έννοια της ετερότητας μέσα
στη σχολική κοινότητα και στη συνέχεια γίνεται αναφορά στο παιχνίδι, την
ομαδικότητα και την σύνδεσή τους με διαφορετική ηλικία των παιδιών και το φύλο
του. Στη συνέχεια, δίνεται ιδιαίτερο βάρος στις ομαδικές δραστηριότητες που
σχετίζονται με το φυσικό περιβάλλον και στην σημαντικότητά του στην μαθησιακή
προσέγγιση, όσο και στην ενδυνάμωση της κοινωνικής επαφής μεταξύ των
ετερόφυλων ομάδων. Ενώ εξετάζεται λεπτομερώς και η συσχέτιση μεταξύ των
ενεργειών που συνδέονται με τον φυσικό κόσμο και των ενεργειών που συνδέονται με
τις
ετερόφυλες και ομόφυλες ομάδες. Παρακάτω αναλύεται η έννοια της
περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, οι στόχοι της και η αλληλοσύνδεση της με την
προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις στερεοτυπικές
αντιλήψεις των γονέων σχετικά με τον διαχωρισμό των παιχνιδιών και πως αυτές
επιδρούν στον κοινωνικοσυναισθηματικό ψυχισμό και στην εξέλιξη χαρακτήρα του
παιδιού.
Λέξεις κλειδιά: περιβαλλοντικό παιχνίδι, ετερότητα, στερεότυπα, ομαδικότητα
Περίληψη
ABSTRACT
Through play, which is based on a multiform process, children serve the rules, express
their ideas and are willing to be active members, to communicate and enjoy important
emotional benefits for people and situations (Lam, 2018 ).
The primary objective of this study is to examine the influence of group interaction,
through activities that awaken empathy towards the natural world and how efficient
and functional it is among preschool and toddler age children, in the kindergarten
setting.In order to achieve this goal, the concept of otherness within the school
community is first analyzed and then reference is made to play, teamwork and their
connection with children of different ages and gender.Then, special emphasis is given
to group activities related to the natural environment and its importance in the
learning approach, as well as to the strengthening of social contact between
heterosexual groups.Meanwhile the correlation between the energies associated with
the natural world and the energies associated with heterosexual and homosexual
groups is also examined in detail.
Below the concept of environmental education, its goals and its interconnection with
pre - school education and training is analized.Particular emphasis is placed on the
stereotypical perceptions of parents regarding the separation of toys and how they
affect the child's socio - emotional psyche and character development.
Key words: environmental play, otherness, stereotypes, teamwork