Η ποικιλομορφία του φύλου στην νεανική επιχειρηματικότητα και η θέση των γυναικών στο ελληνικό επιχειρείν
The diversity of gender in youth entrepreneurship and the position of women in Greek entrepreneurship
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Βάσιου, Ζωή Χριστίνα
Date
2024-03-05Advisor
Πανάγου, ΒασίλειοςKeywords
Ισότητα των φύλων ; Επιχειρηματικότητα ; Γυναικεία επιχειρηματικότητα ; Νεανική επιχειρηματικότητα ; Ελληνική οικονομίαAbstract
Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μια αυξανόμενη αναγνώριση της ανάγκης για ισότητα των φύλων και αυξανόμενες ευκαιρίες για τις γυναίκες στην επιχειρηματικότητα παγκοσμίως. Ωστόσο, οι παραδοσιακοί ρόλοι των φύλων και οι κοινωνικές προσδοκίες μπορούν ακόμα να αποτελούν εμπόδια για τις γυναίκες, ειδικά σε ορισμένους κλάδους ή περιοχές. Η Ελλάδα, όπως και πολλές άλλες χώρες, έχει σημειώσει πρόοδο σε αυτόν τον τομέα, αλλά υπάρχει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει. Όσον αφορά τη νεανική επιχειρηματικότητα, οι γυναίκες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν κοινές και μοναδικές προκλήσεις. Οι παραδοσιακοί ρόλοι των φύλων και οι πολιτιστικές προσδοκίες μπορούν να περιορίσουν την πρόσβαση των γυναικών σε επιχειρηματικές ευκαιρίες. Οι προσδοκίες που σχετίζονται με τον γάμο, τη μητρότητα και τις ευθύνες φροντίδας μπορεί να εμποδίσουν την ικανότητα των γυναικών να ξεκινήσουν και να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους. Επιπλέον, σκοπός της μελέτης αυτής είναι η ανάδειξη των ωφελειών που προκύπτουν από την ενίσχυση της νεανικής και γυναικείας επιχειρηματικότητας στην ελληνική οικονομία. Συγκεκριμένα, η σημαντικότητα αυτού του θέματος στηρίζεται, στα μέτρα που λαμβάνει η ελληνική πολιτεία για την προώθηση της ποικιλομορφίας των φύλων στην επιχειρηματικότητα και την ιδιοκτησία επιχειρήσεων, με πρωτοβουλίες όπως η προσφορά ειδικής χρηματοδότησης σε γυναίκες επιχειρηματίες και η παροχή καθοδήγησης και πόρων σε επιχειρήσεις υπό τις γυναίκες. Τέλος, από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι η νεανική επιχειρηματικότητα χρειάζεται αύξηση της συμμετοχής των γυναικών, εκπαίδευση και υποστήριξη και διαφοροποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Abstract
In recent years, there has been an increasing recognition of the need for gender equality and growing opportunities for women in entrepreneurship worldwide. However, traditional gender roles and societal expectations can still pose obstacles for women, especially in certain industries or regions. Greece, like many other countries, has made progress in this area, but there is still work to be done. Regarding young entrepreneurship, women in Greece face common and unique challenges. Traditional gender roles and cultural expectations can limit women's access to entrepreneurial opportunities. Expectations related to marriage, motherhood, and caregiving responsibilities can hinder women's ability to start and grow their businesses. Furthermore, the purpose of this study is to highlight the benefits of promoting youth and women's entrepreneurship in the Greek economy. Specifically, the importance of this issue is supported by measures taken by the Greek government to promote gender diversity in entrepreneurship and business ownership, such as offering special financing to women entrepreneurs and providing guidance and resources to businesses led by women. Finally, the research results indicate that youth entrepreneurship needs increased participation of women, education, support, and diversification of the entrepreneurial environment.