Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ανάλυση του σχεδιασμού διεπιστημονικών project εκπαιδευτικής ρομποτικής και τέχνης: διαπιστώσεις από τις προσεγγίσεις των εκπαιδευτικών

dc.contributor.advisorΤζελέπη, Μαρία
dc.contributor.authorΜπεζαΐτης, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2024-04-11T11:07:04Z
dc.date.available2024-04-11T11:07:04Z
dc.date.issued2024-04-10
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6464
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6300
dc.description.abstractΗ παρακάτω ερευνητική εργασία διεξήχθη ως διπλωματική εργασία στο πλαίσιο του Διιδρυματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη» των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ΕΚΠΑ, ΠΑΔΑ και ΑΣΠΑΙΤΕ. Αντικείμενο της έχει τη διερεύνηση των διδακτικών πρακτικών που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί όταν αυτοί σχεδιάζουν, εφαρμόζουν και αποτιμούν σε διεπιστημονικά έργα που συνδυάζουν Εκπαιδευτική Ρομποτική και Τέχνη. Ο ερευνητικός σκοπός έχει τέσσερις συνιστώσες οι οποίες αφορούν την εξυπηρέτηση του διεπιστημονικού χαρακτήρα και τους τομείς της (συν)διαμόρφωσης στοχοθεσίας, της εφαρμογής και της αποτίμησης του σχεδιασμού μέσα από την ανατροφοδότηση από όλους τους συμμετέχοντες. Το δείγμα του ερευνητικού σχεδιασμού αφορά δύο ζεύγη εκπαιδευτικών οι οποίοι ακολούθησαν διαφορετική μέθοδο για το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών τους παρεμβάσεων. Συγκεκριμένα, το ένα από αυτά χρησιμοποίησε τη Μεθοδολογία Σχεδιασμού FERTILE για τον σχεδιασμό ενός έντεχνου ρομποτικού project ενώ το άλλο ζευγός δεν αξιοποίησε κάποια μεθοδολογία σχεδιασμού. Έπειτα, οι εκπαιδευτικοί υλοποίησαν και αποτίμησαν την εφαρμογή του project Που είχαν σχεδιάσει. Μετά, λήφθηκε δομημένη συνέντευξη από τα δύο ζεύγη για την προσέγγιση των ερευνητικών ερωτημάτων. Οι συνεντεύξεις απομαγνητοφωνήθηκαν και αναλύθηκαν ποιοτικά με παραγωγική μέθοδο ανάλυσης περιεχομένου πάνω σε προϋπάρχουσα βιβλιογραφία και σύμφωνα με την τυπολογία των Bevan et al., αναφορικά με θέματα-πρακτικές που συναντώνται. Αυτές οι πρακτικές χωρίζονται σε πρακτικές Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Τέχνης και Ενοποιημένων Πρακτικών, έγινε η αριθμητική τους σύγκριση και ο ποιοτικός σχολιασμός οδήγησε στην περιγραφή των σχεδιασμών τους μέσα από τα ευρήματα της έρευνας. Ταυτόχρονα, μέσα από την ίδια τυπολογία εξετάστηκε η παιδαγωγική προσέγγιση και ο εργαλειακός χαρακτήρας των επιμέρους κλάδων ή η ενιαία, ενοποιημένη και ενσωματωμένη με παιδαγωγικούς όρους ένταξη της Τέχνης σε ενοποιημένη διδασκαλία που περιέχει ΕΡ. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πολυάριθμες διαφορές μεταξύ των ζευγών και αυτό αποτυπώνεται τόσο στο πλήθος αλλά και το είδος των πρακτικών που αναδύθηκαν από τις συνεντεύξεις. Το ζεύγος που ακολούθησε τη μεθοδολογία FERTILE για το σχεδιασμό του ξεπέρασε τα όρια μεταξύ γνωστικών αντικειμένων και προσέγγισε μια διαθεματική διδασκαλία δημιουργώντας ένα υβριδικό αντικείμενο στη διδασκαλία του, ενώ το έτερο ζεύγος παρέμεινε προσκολλημένο στα επιμέρους αντικείμενα του, δηλαδή της Πληροφορικής και των Τεχνών. Σε ένα βαθμό αυτά τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν το σκιαγραφούμενο προφίλ των εκπαιδευτικών (ανά ζεύγη) που εμπλέκονται με την Εκπαιδευτική Ρομποτική σε διεπιστημονικά Projects. Τέλος, από τα ευρήματα αναδεικνύεται η χρόνια ανάγκη και αναζήτηση τρόπων υποστήριξης και επιμόρφωσης σε αυτό το νέο τρόπο αντιμετώπισης της διδασκαλίας ως ενιαία γνώση, για την καλλιέργεια των σύγχρονων δεξιοτήτων οι οποίες σύντομα (σύμφωνα με προσωπική εκτίμηση του εκπονητή) από «πρόσθετη αξία» φαίνονται να μετασχηματίζονται σε «προαπαιτούμενες δεξιότητες».el
dc.format.extent129el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνώνel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectΕκπαιδευτική ρομποτικήel
dc.subjectΤέχνηel
dc.subjectΔιεπιστημονικότηταel
dc.subjectΔιαθεματικότηταel
dc.subjectSTEMel
dc.subjectFERTILEel
dc.titleΑνάλυση του σχεδιασμού διεπιστημονικών project εκπαιδευτικής ρομποτικής και τέχνης: διαπιστώσεις από τις προσεγγίσεις των εκπαιδευτικώνel
dc.title.alternativeAnalysis of the design of interdisciplinary educational robotics and art projects: findings from educators’ approachesel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαπανικολάου, Κυπαρισσία
dc.contributor.committeeKarkazis, Panagiotis
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.contributor.masterΨηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξηel
dc.description.abstracttranslatedThe following research attempt was carried out as a thesis in the framework of the Interdisciplinary Postgraduate Programme of Studies "Digital Transformation and Educational Practice" of the university institutions EKPA, PADA and ASPAITE. Its object is to investigate the teaching practices that teachers apply when they design, implement and evaluate in interdisciplinary projects that combine Educational Robotics and Art. The research purpose has four components which relate to serving the interdisciplinary nature and the areas of (co-)formulating objectives, implementation and evaluation of the design through feedback from all participants. The sample of the research design involves two pairs of teachers who followed a different method for designing their educational interventions. Specifically, one of them used the FERTILE Design Methodology while the other relied on their personal experience. A structured interview was obtained from them to approach the research questions. The interviews were transcribed and qualitatively analysed using a productive Content Analysis method on pre-existing literature and Bevan et al.'s typology regarding themes-practices encountered. These practices were divided into ER, Art and Unified Practices, their numerical comparison was made and the qualitative commentary led to the description of their designs through the findings of the research. At the same time, through the same typology, the pedagogical approach and instrumental character of the individual disciplines or the unified, unified and pedagogically integrated integration of Art in unified teaching containing EP was examined. The results of the research showed numerous differences between the pairs and this is reflected in both the number and type of practices that emerged from the interviews. The pair that followed the FERTILE methodology for its design crossed the boundaries between subjects and approached an interdisciplinary teaching by creating a hybrid subject in its teaching, while the other pair remained attached to its individual subjects, namely IT and Arts. To a certain extent these results confirm the outlined profile of teachers (per pairs) involved with Educational Robotics in interdisciplinary Projects. Finally, the findings highlight the chronic need and search for ways of support and training in this new way of treating teaching as a single knowledge, for the cultivation of contemporary skills which soon (according to the personal assessment of the author) seem to be transformed from "added value" to "prerequisite skills".el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές