Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η συμβολή του μοντέλου ΑΙ Learning στις στάσεις και στην αυτό- αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών Α-βαθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.

dc.contributor.advisorΚρούσκα, Ακριβή
dc.contributor.authorΣτρυφτού, Σταυρούλα
dc.date.accessioned2024-04-13T11:21:33Z
dc.date.available2024-04-13T11:21:33Z
dc.date.issued2024-02-21
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6483
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6319
dc.description.abstractΣτόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση της συμβολής του μοντέλου ΑΙ Learning στις στάσεις και στην αυτό-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών Α-βαθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Στην έρευνα έγινε εκπαιδευτική παρέμβαση σε ένα δείγμα 13 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στους εκπαιδευτικούς χορηγήθηκε το ερωτηματολόγιο DAS πριν και μετά την παρέμβαση. Το ερωτηματολόγιο έχει τις εξής διαστάσεις: αξία φυσικών επιστημών, υποκειμενική δυσκολία, ευχαρίστηση, άγχος, αυτοαποτελεσματικότητα, εξάρτηση από το πλαίσιο, πρόθεση συμμετοχής. Αρχικά, σημαντικό ποσοστό εκπαιδευτικών εξέφρασε διαφωνία (53,8%) σχετικά με τη σημασία της Φυσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ωστόσο, μετά την παρέμβαση, σημειώθηκε μια ουσιαστική μετατόπιση, με την πλειοψηφία (38,5%) να αναγνωρίζει τη σημασία της Φυσικής. Προ της παρέμβασης, παρατηρήθηκε αρνητική στάση (46,2%) όσον αφορά στην εισαγωγή της Φυσικής, η οποία άλλαξε σε θετική πρόθεση (38,5%) μετά την παρέμβαση. Ομοίως, οι δάσκαλοι αρχικά διαφώνησαν (61,5%) με τη συμμετοχή των μαθητών σε προβλήματα τεχνολογίας και κοινωνίας στη Φυσική, αλλά αυτό άλλαξε θετικά (46,2%) μετά την παρέμβαση. Η παρέμβαση επηρέασε επίσης τα επίπεδα άγχους των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, η παρέμβαση επηρέασε θετικά την απόλαυση των εκπαιδευτικών, καθώς το 53,8% εξέφρασε χαρά για τη διδασκαλία της Φυσικής αφού αρχικά διαφώνησε (46,2%). Τέλος η παρέμβαση επηρέασε θετικά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την επάρκεια των γνώσεών τους για την υποστήριξη των μαθητών. Πριν από την παρέμβαση, οι δάσκαλοι ένιωθαν λιγότερο προετοιμασμένοι να παράσχουν την απαιτούμενη βοήθεια, αλλά μετά την παρέμβαση, υπήρξε μια αξιοσημείωτη θετική αλλαγή. Η βαθμολογία DAS, που αντικατοπτρίζει τις γενικές στάσεις για τη διδασκαλία της Φυσικής με τη χρήση συγκεκριμένων βοηθητικών εργαλείων, έδειξε αξιοσημείωτη βελτίωση. Η μέση βαθμολογία αυξήθηκε σημαντικά από 68,15 πριν από την παρέμβαση σε 89,15 μετά από αυτήν. Αυτή η αλλαγή υποδηλώνει ότι η παρέμβαση συνέβαλε σε μια πιο θετική στάση μεταξύ των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση συγκεκριμένων πρακτικών στη διδασκαλία της Φυσικής.el
dc.format.extent100el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνώνel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑυτό-αποτελεσματικότηταel
dc.subjectΦυσικές επιστήμεςel
dc.subjectAI Learningel
dc.subjectΣτάσειςel
dc.titleΗ συμβολή του μοντέλου ΑΙ Learning στις στάσεις και στην αυτό- αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών Α-βαθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.el
dc.title.alternativeThe contribution of the AI Learning model to the attitudes and self-efficacy of A-level education teachers in the teaching of natural sciences.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΤσολακίδης, Αναστάσιος
dc.contributor.committeeTroussas, Christos
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.contributor.masterΨηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξηel
dc.description.abstracttranslatedThe aim of the Dissertation is to investigate the contribution of the AI Learning model to the attitudes and self-efficacy of A-level teachers in the teaching of Natural Sciences. In the research, an educational intervention was made in a sample of 13 Primary Education teachers. Teachers were administered the DAS questionnaire before and after the intervention. The questionnaire has the following dimensions: science value, subjective difficulty, pleasure, anxiety, self-efficacy, context dependence, intention to participate. Initially, a significant percentage of teachers expressed disagreement (53.8%) regarding the importance of Physics in Primary Education. However, after the intervention, there was a substantial shift, with the majority (38.5%) recognizing the importance of Physics. Before the intervention, a negative attitude (46.2%) regarding the introduction of Physics was observed, which changed to a positive intention (38.5%) after the intervention. Similarly, teachers initially disagreed (61.5%) with students' participation in technology and society problems in Physics, but this changed positively (46.2%) after the intervention. The intervention also affected teachers' stress levels. In addition, the intervention positively affected teachers' enjoyment, as 53.8% expressed joy in teaching Physics after initially disagreeing (46.2%). Finally, the intervention positively affected teachers' perceptions of the adequacy of their knowledge to support students. Before the intervention, teachers felt less prepared to provide the required help, but after the intervention, there was a noticeable positive change. The DAS score, which reflects general attitudes towards teaching Physics using specific aids, showed a marked improvement. The mean score increased significantly from 68.15 before the intervention to 89.15 after it. This change suggests that the intervention contributed to a more positive attitude among teachers regarding the use of specific practices in teaching Physics.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές