Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο ρόλος της διαχείρισης της ηγεσίας στην επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων του ΕΣΥ. Μελέτη περίπτωσης Γ.Ν. Έλενα Βενιζέλου Αλεξάνδρα

dc.contributor.advisorΜακρίδης, Σάββας
dc.contributor.authorΖαφείρη, Λαμπρινή
dc.date.accessioned2024-04-18T09:13:52Z
dc.date.available2024-04-18T09:13:52Z
dc.date.issued2024-04-09
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6512
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6348
dc.description.abstractΗ ικανοποίηση των εργαζομένων των συστημάτων υγείας είναι κομβικής σημασίας, καθώς αυτή συνδέεται με την αποδοτικότητά τους. Η ηγεσία αποτελεί σημείο επικέντρωσης του ενδιαφέροντος στη διοίκηση μονάδων υγείας, με τους επιμέρους τρόπους άσκησης ηγεσίας να εξετάζονται ως προς της σχέσεις τους με την ικανοποίηση των εργαζομένων. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην ανάδειξη πιθανών προκλητικών παραγόντων και την προώθηση προτάσεων για βελτίωση της ηγεσίας και της εργασιακής ικανοποίησης, προς όφελος τόσο των εργαζομένων του Γ.Ν. Έλενα Βενιζέλου. Η έρευνα βασίστηκε στην ποσοτική προσέγγιση, εξετάζοντας ένα δείγμα 110 εργαζομένων του Γ.Ν. Έλενα Βενιζέλου. Στην έρευνα αυτή χρησιμοποιήθηκαν το Job Satisfaction Survey, για την αξιολόγηση της ικανοποίησης από την ηγεσία, και το Multifactor Leadership Questionnaire-Short Form για την αξιολόγηση των επιμέρους πτυχών της ηγεσίας. Η συνολική ικανοποίηση συνδεόταν με την εξιδανικευμένη επιρροή-χαρακτηριστικά (r=0.405, p=0.000), με την εξιδανικευμένη επιρροή-συμπεριφορά (r=0.231, p=0.018), με την εμπνευσμένη παρακίνηση (r=0.478, p=0.000), με την ενεργοποίηση νοητικών ικανοτήτων (r=0.371, p=0.000), με το εξατομικευμένο ενδιαφέρον (r=0.298, p=0.002), με την αμοιβή με βάση την επίδοση (r=0.448, p=0.000), την κατ’ εξαίρεση ηγεσία παθητική (r=0.298, p=0.002), με την ηγεσία Laissez-Faire (r=0.512, p=0.000), με τη μεγαλύτερη προσπάθεια (r=0.444, p=0.000), με την αποτελεσματικότητα (r=0.454, p=0.000) και με την ευχαρίστηση από την ηγεσία (r=0.435, p=0.000). Αναδείχθηκε μια καθολική επίδραση των επιμέρους παραμέτρων της άσκησης ηγεσίας στην ικανοποίηση, καταδεικνύοντας την άρρηκτη σύνδεση των δύο αυτών εννοιών. Ενδεχομένως η αποτελεσματική αξιοποίηση της ηγεσίας στο εν λόγω νοσοκομείο να προσκρούει σε έναν top-down τρόπο άσκησης ηγεσίας στο σύστημα υγείας, παρεμποδίζοντας για παράδειγμα την αμοιβή με βάση την απόδοση των εργαζομένων. Για την αποτελεσματικότερη άσκηση ηγεσίας στο συγκεκριμένο νοσοκομείο και 9 γενικότερα στο σύστημα υγείας στην Ελλάδα, ενδεχομένως να είναι επιβεβλημένη η ολική επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου διοίκησης και άσκησης ηγεσίας.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΝοσοκομείαel
dc.subjectCovid-19el
dc.titleΟ ρόλος της διαχείρισης της ηγεσίας στην επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων του ΕΣΥ. Μελέτη περίπτωσης Γ.Ν. Έλενα Βενιζέλου Αλεξάνδραel
dc.title.alternativeThe role of leadership management in the job satisfaction of NHS workers. Case study of Elena Venizelos Alexandra General Hospitalel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΓκίκα, Ελένη
dc.contributor.committeeΚομισόπουλος, Φαίδων
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔημόσια Διοίκηση – Δημόσιο Μάνατζμεντel
dc.description.abstracttranslatedEmployee satisfaction of health systems is of key importance as it is linked to their efficiency. Leadership is a focus of interest in health facility management, with individual ways of exercising leadership being examined in terms of their relationship with employee satisfaction. This study aims to identify potential challenging factors and to promote suggestions for improving leadership and job satisfaction, for the benefit of both employees of the Elena Venizelou General Hospital. This study was based on the quantitative approach, examining a sample of 110 employees of the Elena Venizelou General Hospital. The Job Satisfaction Survey, to assess satisfaction with leadership, and the Multifactor Leadership Questionnaire-Short Form to assess individual aspects of leadership were administered in this study. Overall satisfaction was associated with idealized influence-characteristics (r=0.405, p=0.000), idealized influence-behavior (r=0.231, p=0.018), inspired motivation (r=0.478, p=0.000), cognitive activation (r=0.371, p=0.000), individualized interest (r=0. 298, p=0.002), with performance-based pay (r=0.448, p=0.000), with exceptional leadership-passive (r=0.298, p=0.002), with Laissez-Faire leadership (r=0.512, p=0. 000), with greater effort (r=0.444, p=0.000), with effectiveness (r=0.454, p=0.000) and with pleasure from leadership (r=0.435, p=0.000). There was a universal effect of the individual parameters of leadership practice on satisfaction, demonstrating the inextricable link between these two concepts. It is possible that the effective utilization of leadership in the hospital may bump up against a top-down way of exercising leadership in the health care system, for example, hindering performance-based pay for employees. For the more effective exercise of leadership in this hospital and in the health system in general, a total rethink of the institutional framework for management and leadership may be necessary.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές