Σύγκριση ντετερμινιστικής και πιθανοτικής μεθόδου για ευστάθεια μετα απο βλάβη σε megayacht
Comparsion of deterministic and propabilistic method for damage stability on megayacht
Keywords
Ευστάθεια ; Ευστάθεια μετά απο βλάβη ; Ντετερμιστική μέθοδος ; Πιθανοτική μέθοδος ; MegayachtAbstract
Τα πλοία αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι στο παγκόσμιο εμπόριο εδώ
και εκατοντάδες χρόνια. Αποτελούν μια πολυσύνθετη κατασκευή λόγω
του μεγέθους τους και της μεταφορικής τους ικανότητας είτε σε
ανθρώπους είτε σε εμπορεύματα, και η σχεδίαση βασίζεται σε αυστηρά
διεθνή πρότυπα. Ένα τα πιο σημαντικά θέματα στην ανάλυση και
σχεδίαση ενός σκάφους είναι η αντοχή του σε περίπτωση που θα βρεθεί σε
κίνδυνο, δεν είναι άλλωστε λίγες οι περιπτώσεις με βυθίσεις πλοίων από
εισροή υδάτων. Αυτό είναι και το θέμα που θα απασχολήσει την
παρακάτω διπλωματική εργασία .
Η εργασία αυτή πραγματεύεται το θέμα της ευστάθειας μετά από βλάβη
σε ένα σκάφος τύπου θαλαμηγού (Μegayacht). Αρχή της εργασίας είναι η
σχεδίαση της τρισδιάστατης γάστρας η οποία έγινε στο σχεδιαστικό
πρόγραμμα Rhinoceros 3D, σύμφωνα με τα σχέδια γραμμών που δόθηκαν.
Αμέσως έγινε η διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων των δεξαμενών και
των διαμερισμάτων. Επιπρόσθετα αναλύθηκε ευστάθεια του σκάφους
τόσο σε άθικτη κατάσταση, όσο και σε μετά από βλάβη , χρησιμοποιώντας
και την ντετερμινιστική αλλά και την πιθανοτική μέθοδο. Παράλληλα
έγινε και έλεγχος συμμόρφωσης του σκάφους με τους κανονισμούς LY2
και LY3 του UK Maritime and Coastguard Agency.
Abstract
Ships are a big part of world trade since ancient times. They are complex
structures due to their size and their carrying capacity and so the design is
based on strict international standards. One of the most important issues in
the analysis and design of a vessel is the ensuring of the seaworthiness in
a state of danger. This is the subject that will concern the following thesis.
This paper deals with the issue of damage stability on a Megayacht vessel.
On first point the 3D hull was created in the design program Rinocheros
3D, and also all the internal spaces as tank and compartments were
determined. Afterwards, the intact stability of the vessel is assessed.
Similar is done for the damage stability using deterministic and
probabilistic methods. the vessel’s compliance with the LY2 and LY3
regulation of Maritime and Coastguard Agency of the UK was also
checked accordingly.