Show simple item record

Μελέτη και επισκόπηση επαυξημένης και μεικτής πραγματικότητας: τεχνολογίες και εφαρμογές

dc.contributor.advisorΜυλωνάς, Φοίβος
dc.contributor.authorΜανιάτη, Ελένη
dc.date.accessioned2024-04-24T07:33:42Z
dc.date.available2024-04-24T07:33:42Z
dc.date.issued2024-04-19
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6596
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6432
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μέρος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος "Προηγμένες Τεχνολογίες Υπολογιστικών Συστημάτων" που πραγματοποιείται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής στην Ελλάδα. Αρκετές ερευνητικές εργασίες και άρθρα που έχουν δημοσιευτεί στη διεθνή βιβλιογραφία έχουν επισημάνει ότι οι τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας (VR), επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και μεικτής πραγματικότητας (MR) αποτελούν ένα επαναστατικό στοιχείο στον 21ο αιώνα. Ανάμεσα σε αυτές, η έμφαση δίνεται στις επαυξημένες και μεικτές περιηγήσεις ως μία από τις πλέον επιφανείς και επιδραστικές εφαρμογές αυτών των καθηλωτικών τεχνολογιών. Η μικτή πραγματικότητα (Mixed Reality - MR) και η επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality - AR) είναι δύο στενά συνδεδεμένες έννοιες στον χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών. Στην Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR), ψηφιακά στοιχεία ενσωματώνονται στον πραγματικό κόσμο και ο χρήστης βλέπει τον πραγματικό κόσμο γύρω του, ενώ παράλληλα προστίθενται εικονικά στοιχεία στο οπτικό του πεδίο, επιτρέποντας του να αλληλεπιδρά με αυτά. Η μικτή Πραγματικότητα (MR) συνδυάζει τον πραγματικό κόσμο με εικονικά στοιχεία, δημιουργώντας ένα ενιαίο περιβάλλον. Σε αντίθεση με την AR, η MR προσπαθεί να επιτύχει μια στενότερη ενσωμάτωση των ψηφιακών και φυσικών στοιχείων, δίνοντας την αίσθηση αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον. Και οι δύο τεχνολογίες έχουν εφαρμογές σε πολλούς τομείς, όπως η ψυχαγωγία, η εκπαίδευση, η υγεία, η βιομηχανία, και οι επιχειρηματικές δραστηριότητες. Η συνεχής εξέλιξη των τεχνολογιών αυτών επιτρέπει τη δημιουργία πρωτότυπων και πρωτοποριακών εφαρμογών για τη βελτίωση της αλληλεπίδρασης με τον περιβάλλοντα κόσμο.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subjectΜεικτή πραγματικότηταel
dc.subjectΤρισδιάστατη απεικόνισηel
dc.subjectΑλληλεπίδρασηel
dc.subjectΑναγνώριση αντικειμένωνel
dc.subjectΣύνδεση φυσικού και ψηφιακού κόσμουel
dc.titleΜελέτη και επισκόπηση επαυξημένης και μεικτής πραγματικότητας: τεχνολογίες και εφαρμογέςel
dc.title.alternativeStudy and overview of augmented and mixed reality: Technologies and applicationsel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΒογιατζής, Ιωάννης
dc.contributor.committeeTroussas, Christos
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.contributor.masterΠροηγμένες Τεχνολογίες Υπολογιστικών Συστημάτωνel
dc.description.abstracttranslatedThe present thesis is part of the Master's Programme "Advanced Computing Systems Technologies", which takes place at the University of West Attica in Greece. Several research papers and articles published in the international literature have pointed out that Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR) technologies are a revolutionary element in the 21st century. Among them, the emphasis is on augmented and mixed tours as one of the most prominent and influential applications of these immersive technologies. Mixed Reality (MR) and Augmented Reality (AR) are two closely related concepts in the field of digital technologies. In Augmented Reality (AR), digital elements are integrated into the real world and the user sees the real world around them, while virtual elements are added to their field of vision, allowing them to interact with them. Mixed Reality (MR) combines the real world with virtual elements, creating a single environment. Unlike AR, MR tries to achieve a closer integration of digital and physical elements, giving the feeling of interacting with the environment. Both technologies have applications in many fields, including entertainment, education, healthcare, industry, and business. The continuous evolution of these technologies allows for the creation of original and innovative applications to improve interaction with the surrounding world.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές