Προσομοίωση και εκτίμηση κινδύνου πυρκαγιάς σε επιβατηγό πλοίο
Fire simulation and risk assessment of a passenger ship
Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Αλεξίου, Αντώνιος
Ημερομηνία
2024-03-22Επιβλέπων
VASILOPOULOS, KONSTANTINOSΛέξεις-κλειδιά
FDS ; Fire dynamics simulator ; Smoke spread ; Pathfinder ; Evacuations ; Passenger vessels ; Υπολογιστική ρευστοδυναμική ; Πυρκαγιές ; Pyrosim ; Επιβατηγά πλοία ; Ναυτικά ατυχήματα ; Εκκένωση ; Προσομοίωση πυρκαγιάςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην ανάλυση της ευαισθησίας του χρόνου εκκένωσης σε επιβατηγό πλοίο με βάση συγκεκριμένες παραμέτρους, χρησιμοποιώντας αριθμητικές προσομοιώσεις με το λογισμικό Pathfinder και Pyrosim. Η ανάλυση επικεντρώνεται στον υπολογισμό της επίδρασης των παραμέτρων αυτών στον τελικό χρόνο εκκένωσης,. Παρέχεται
επίσης σύντομη ανάλυση των ναυτικών ατυχημάτων, περιγράφεται το κανονιστικό πλαίσιο για τις διαδικασίες εκκένωσης πλοίου, και παρουσιάζονται εκτενώς τα παραπάνω πρόγραμμα προσομοίωσης Η ανάλυση βασίζεται στο μοντέλο ενός καταστρώματος με καμπίνες κατά την διάρκεια όπου επιβάτες βρίσκονται στο συγκεκριμένο χώρο, εξετάζοντας την ευαισθησία του χρόνου
εκκένωσης σε διάφορα σενάρια και αποκαλύπτοντας σημαντικά αποτελέσματα και ευάλωτα σημεία εκκένωσης. Η εργασία καταλήγει σε συμπεράσματα που επισημαίνουν τη σημασία της μελέτης για τη βελτίωση του σχεδιασμού πλοίου και της ασφάλειας.
Περίληψη
The present thesis focuses on the analysis of evacuation time sensitivity in a passenger ship based on specific parameters, using numerical simulations with the Pathfinder and Pyrosim software. The analysis is centered on calculating the impact of these parameters on the final evacuation time. Additionally, a brief analysis of maritime accidents is provided, the regulatory framework for ship evacuation procedures is described, and the aforementioned simulation programs are extensively presented. The analysis is based on a model of a deck with cabins where passengers are located during an evacuation, examining the sensitivity of evacuation time in various scenarios and revealing significant results and vulnerable evacuation points. The thesis concludes with conclusions highlighting the importance of the study for improving ship design and safety.