R-M, Rasoir-Μονογραφή
R-M, Rasoir-Monograph
Λέξεις-κλειδιά
Τυπογραφία ; Σχεδιασμός Γραμματοσειράς ; Μεταβλητή Γραμματοσειρά ; Σχεδιασμός ΕντύπουΠερίληψη
To R-M, συντομογραφία του Rasoir-Monograph αποτελεί τη θεωρητική αποτύπωση της έρευνας και μελέτης που διεξάχθηκε για τον σχεδιασμό της μεταβλητής γραμματοσειράς Rasoir, μιας σύγχρονη απόδοση της αναγεννησιακής τυπογραφίας και καλλιγραφίας με ψηφιακή ταυτότητα. Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μια αναλυτική μονογραφή η οποία λειτουργεί παράλληλα σαν καταγραφή σκέψεων, πληροφοριών και οπτικών αναφορών που έδρασαν σαν θεμέλια για την κατεύθυνση και ανάπτυξη της γραμματοσειράς, αλλά και παρουσίαση των δυνατοτήτων της γραμματοσειράς και των μεταβλητών ιδιοτήτων της. Στόχος του R-M είναι να αφηγηθεί οπτικά τα πολλαπλά στάδια σχεδιασμού μιας ολοκληρωμένης λειτουργικής γραμματοσειράς και να περιγράψει μια άσκηση πάνω στον εκσυγχρονισμό κλασσικών γραμμάτων με ιστορική ευαισθησία, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία του σήμερα. Η παρούσα εργασία σχεδιάστηκε έτσι ώστε να εξυπηρετεί παράλληλα τον αναγνώστη με ενδιαφέρον γύρω από το design που θα διαβάσει την εργασία από την αρχή μέχρι το τέλος, αλλά και έναν λάτρη της τυπογραφίας που θα ξεφυλλίσει την εργασία για να κοιτάξει αποκλειστικά τον σχεδιασμό τον γραμμάτων, όπως ένα specimen.
Περίληψη
R-M, short for Rasoir-Monograph, is the theoretical depiction of the research and studies conducted for the design of the variable typeface Rasoir, a contemporary rendering of Renaissance typography and calligraphy with a digital identity. This thesis is a detailed monograph which also functions as a record of ideas, information and visual references that acted as the foundation for the direction and development of the typeface, but also a presentation of its capabilities and variable properties. The aim of R-M is to visually narrate the multiple design stages of a well-rounded functional typeface and to describe an exercise on modernizing classical letters with historical sensitivity, through the use of today's technologies and tools. This thesis publication was designed to serve both the reader with an interest in design who will read it from beginning to end, but also a typography enthusiast who will flip through the pages to look at the design of the letters exclusively, much like a type specimen.