Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) και ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους
Citizens Service Centers (CSC) and their digital transformation
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ρωμοσιός, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2024-04Επιβλέπων
Τζέμος, ΒασίλειοςΛέξεις-κλειδιά
Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών ; Δημόσιος τομέας ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Εξυπηρέτηση πολιτών ; Δημόσια διοίκηση ; ΨηφιοποίησηΠερίληψη
Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) ήταν ένα εγχείρημα που άρχισε να λειτουργεί με στόχο να εξυπηρετεί άμεσα τους πολίτες, με την παρουσία τους σε μία μόνο υπηρεσία. Όπως και όλες οι υπηρεσίες της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, για σειρά ετών η υπηρεσία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), παρείχαν μεν προς τους πολίτες την απαραίτητη εξυπηρέτηση, το σκοπό δηλαδή για τον οποίο δημιουργήθηκαν, αλλά χαρακτηρίζονταν από το γραφειοκρατικό σύστημα οργάνωσης. Σταδιακά, με το πέρασμα των ετών ξεκίνησε να υλοποιείται ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Έτσι, ξεκίνησαν να περνάνε και τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), σε μία διαφορετική εποχή, παρέχοντας πλέον στους πολίτες ψηφιακές υπηρεσίες, αυξάνοντας το βαθμό ικανοποίησής τους και ταυτόχρονα μειώνοντας την ταλαιπωρία που υποβάλλονταν οι πολίτες μέσω του γραφειοκρατικού συστήματος οργάνωσης. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, τόσο του δημόσιου τομέα συνολικά, όσο και των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών ειδικά, ήταν ένα σύνολο ενεργειών που αύξησε τους ρυθμούς υλοποίησής του στην εποχή της πανδημίας του κορωνοϊού, όταν έπρεπε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των πολιτών, σε εποχές περιορισμού.
Περίληψη
The Citizen Service Centers (KEP) were a project that began its operation, aiming at the direct service of citizens with their presence in a single service. Like all services of the Greek public administration, for a number of years the Citizen Service Centres (KEP) provided citizens with the necessary service, i.e. the purpose for which they were created, but were characterized by the bureaucratic system of organization. Gradually, over the years, the digital transformation of the Greek public administration began to be implemented. In this way, the Citizen Service Centers (KEP) began to move into a different era, providing citizens with digital services, increasing their degree of satisfaction and at the same time reducing the inconvenience that citizens were subjected to through the bureaucratic system of organization. The digital transformation, both of the public sector as a whole and of the Citizen Service Centres in particular, was a set of actions that increased its implementation rates in the era of the coronavirus pandemic, when citizens' needs had to be served in times of restrictions.