Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ετερότητα και ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις στη φωτογραφία και το φωτογραφικό πορτρέτο

dc.contributor.advisorΜαρκίδου, Αναστασία
dc.contributor.authorΠάλλης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2024-05-09T08:22:08Z
dc.date.available2024-05-09T08:22:08Z
dc.date.issued2024-03-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6679
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6515
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αποτελεί μια μελέτη που εστιάζεται στην ψυχαναλυτική προσέγγιση της φωτογραφίας και τη διερεύνηση της σχέσης «ετερότητας» και πορτρέτου-αυτοπορτρέτου. Ως μεθοδολογικό εργαλείο για την ανάλυση της έννοιας της «ετερότητας» και του τρόπου που αυτή προκύπτει στην πράξη του φωτογραφικού πορτρέτου και αυτοπορτρέτου χρησιμοποιήθηκε η ψυχανάλυση, όπως αυτή διαμορφώθηκε από τους Φρόυντ και Λακάν. Η προσέγγιση του ερευνητικού θέματος διέρχεται μέσω ιστορικής ανάλυσης της «ετερότητας» στη φιλοσοφική σκέψη, όπως αυτή διαμορφώθηκε ανά τους αιώνες. Εκκινώντας από τους αρχαίους φιλόσοφους η ιστορική αναδρομή της έννοιας της «ετερότητα» καταλήγει στους σύγχρονους Χάιντεγκερ και Χούσερλ, οι ιδέες των οποίων (μεταξύ άλλων) άσκησαν σημαντική επιρροή στο πρώιμο έργο του Λακάν. Στη συνέχεια εξετάζεται η διαμόρφωση του υποκειμένου στην σύγχρονη καπιταλιστική κοινωνία του κατακερματισμού και της ατομικιστικής αλλοτρίωσης και ο τρόπος με τον οποίο η «ετερότητα» συνδέει διαλεκτικά τον εαυτό και το υποκείμενο με τον άλλο. Παράλληλα επιχειρείται προσπάθεια για σύνδεση του ψυχαναλυτικού λόγου και της φωτογραφίας, καθώς επίσης η θέαση και ερμηνεία αυτής μέσα από εδραιωμένες ψυχαναλυτικές έννοιες. Διερευνώνται επίσης οι συνθήκες που επηρεάζουν τη διαδικασία της φωτογράφισης ενός άλλου και της αυτοφωτογράφισης και επισημαίνονται μερικές από τις διαφορές, καθώς επίσης και το κατά πόσο μπορεί να λειτουργήσουν οι συγκεκριμένες φωτογραφικές πρακτικές ως πηγή γνώσης και τόπος εμφάνισης της επιθυμίας του δημιουργού.el
dc.format.extent96el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΛόγοςel
dc.subjectΑσυνείδητοel
dc.subjectΕτερότηταel
dc.subjectΕαυτόςel
dc.subjectΆλλοςel
dc.subjectΦωτογραφίαel
dc.subjectΠορτρέτοel
dc.subjectΑυτοπορτρέτοel
dc.subjectΨυχανάλυσηel
dc.titleΕτερότητα και ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις στη φωτογραφία και το φωτογραφικό πορτρέτοel
dc.title.alternativeOtherness and psychoanalytic approaches in portrait and portrait photographyel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαράβατος, Στέργιος
dc.contributor.committeeΜπάρδη, Αντωνία
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνώνel
dc.contributor.masterΦωτογραφία: Έρευνα και Μεθοδολογίαel
dc.description.abstracttranslatedThis master's thesis is a study that focuses on the psychoanalytic approach to photography and the investigation of the relationship between "otherness" and portrait-self-portrait. As a methodological tool for the analysis of the concept of "otherness" and the way it arises in the practice of photographic portraits and self-portraits, psychoanalysis is used, as it was shaped by Freud and Lacan. The approach to the research topic passes through a historical analysis of "otherness" in philosophical thought, as it was shaped over the centuries. Starting with the ancient philosophers, the historical retracement of the concept of "otherness" ends with the contemporaries Heidegger and Husserl, whose ideas (among others) had a significant influence on Lacan's early work. It then examines the formation of the subject in the modern capitalist society of fragmentation and individualistic alienation and the way in which "otherness" dialectically connects the self and the subject to the other. At the same time, an attempt is made to connect the psychoanalytic discourse to photography, as well as the viewing and interpretation of it through established psychoanalytic concepts. Additionally, the conditions that influence the process of photographing the other and self-photography are also explored and some of the differences are highlighted, as well as to what extent specific photographic practices can function as a source of knowledge and a place of manifestation of the creator's desire.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές