Εκτίμηση και διαχείριση κινδύνου σε αυτόνομα πλοία
Risk assessment of autonomous surface ships
Keywords
Αυτόνομα πλοία ; Οφέλη ; Προκλήσεις ; Αυτόνομη ναυτιλία ; Εκτίμηση κινδύνου ; Μέτρα ελέγχου κινδύνωνAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια της φοίτησης
στο τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Στόχος αυτής της εργασίας είναι να ερευνήσει τους κινδύνους που
ελλοχεύουν από την χρήση της αυτόνομης τεχνολογίας των πλοίων και να
καταλήξει στα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση αυτών των κινδύνων.
Αρχικά, πραγματοποιείται μια αναλυτική παρουσίαση της τεχνολογίας των
αυτόνομων πλοίων, η οποία θα επιφέρει σημαντικές και ριζικές αλλαγές στο
παρόν και το μέλλον της ναυτιλίας. Μέσα από την συγκεκριμένη διατριβή
παρουσιάζεται το ιστορικό πλαίσιο γύρω από τα αυτόνομα πλοία και έπειτα
ταξινομούνται τα οφέλη και οι προκλήσεις που προκύπτουν από την χρήση αυτών
των πλοίων. Αφού ολοκληρωθεί η θεωρητική προσέγγιση της λειτουργίας των
αυτόνομων πλοίων, παρουσιάζονται αναλυτικά οι μεθοδολογίες που
ακολουθούνται για την εκτίμηση των κινδύνων στην αυτόνομη ναυτιλία. Στη
συνέχεια, εξετάζονται τα μέτρα αντιστάθμισης των κινδύνων που
προαναφέρθηκαν και αξιολογείται το κόστος τους. Τελικά, πραγματοποιείται
επανεκτίμηση των κινδύνων, έτσι ώστε να ληφθεί η τελική απόφαση για το ποια
μέτρα ελέγχου θα υιοθετηθούν. Η εργασία ολοκληρώνεται με την σύνοψη των
κυριότερων συμπερασμάτων αλλά και των προτάσεων που προκύπτουν από το
συγκεκριμένο θέμα.
Abstract
The present thesis was elaborated during the attendance at the department
of Naval Architecture of University of West Attica.
The aim of this thesis is to investigate the risks inherent in the use of
autonomous ship technology and to come up with the necessary measures to face
these risks.
Firstly, a detailed description of the technology of autonomous ships is given,
which will bring about radical changes in the shipping industry. Through this thesis,
the historical background around autonomous ships is presented and the benefits
and challenges arising from the autonomous technology are classified. After the
theoretical approach of the autonomous vessels, this study present in detail the
methodologies to be followed for the assessment of risks in autonomous shipping.
Afterwards, risk hedging measures are being considered and their costs are assessed.
Finally, a reassessment of the risks is carried out in order to take the final decision on
which control measures to adopt. This paper concludes with a summary of the main
conclusions and proposals arising from the topic.