Έργα Τέχνης και Ψηφιακή Ανάταξη, Προκλήσεις και Εφαρμογές
The Digital Reconstruction of Works of Art, Challenges and Implementations
Πτυχιακή εργασία
Author
Μάντζιου, Παρασκευή
Παπαλεοντίου, Ευαγγελία
Date
2024-03-22Keywords
Ανάταξη ; Τρισδιάστατη ανάταξη ; Φωτογραμμετρία ; Πήλινο γλυπτό ; Ψηφιακή συντήρηση ; Γύψινο γλυπτό ; Reconstruction ; 3D reconstruction ; Clay sculpture ; Plaster sculpture ; Virtual Conservation ; PhotogrammetryAbstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται σε προβληματισμούς (μεθοδολογιών και εφαρμογών) οι οποίοι πηγάζουν από την ιδιομορφία ενός καλλιτεχνικού έργου, την κατάσταση διατήρησής του και τις απαραίτητες εργασίες για την ανάταξη των φθορών του. Με την πάροδο του χρόνου και την ανάπτυξη της τεχνολογίας ο ψηφιακός κόσμος γίνεται όλο και πιο προσιτός στην συντήρηση και σχεδόν απαραίτητος για την διεκπεραίωση μελετών και εργασιών σε αντικείμενα τέχνης. Συνεπώς, η πορεία ανάταξης ενός έργου στον ψηφιακό κόσμο δίνει την ευκαιρία σε συντηρητές να επέμβουν στο αντικείμενο και να το μελετήσουν μέσω της τρισδιάστατης ψηφιακής μελέτης και αποτύπωσης. Σημαντικός είναι ο προβληματισμός ο οποίος τίθεται σε έργα τα οποία δεν έχουν τον γλύπτη τους εν ζωή και η κατάστασή διατήρησης τους απαιτεί μία εκ νέου μορφολογική ανάταξη και τη διερεύνηση σχεδιασμού και ανάπτυξής της με βάση τις ηθικές αρχές που τίθενται . Η χρήση της 3Δ ψηφιακής μελέτης επιτρέπει την ανάδειξη της μορφολογικής ανάταξης αλλά και την υλοποίηση προτεινόμενων επεμβάσεων μέσω ειδικών λογισμικών τα οποία διευκολύνουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων κατά την ανάταξη του έργου μέσα από τον ψηφιακό κόσμο έτσι ώστε μετέπειτα να διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη μελέτη για την τελική συντήρηση του έργου στο πεδίο.
Abstract
This thesis is centered around the problems that occur depending on the uniqueness, conservation status and the necessary procedures to reconstruct a project. The ongoing development of the digital world is a great tool that can be used by conservators for research projects on works of art. Therefore, the process of bringing a project into the digital world gives conservators the opportunity to intervene in the object and study it through 3D digital study and mapping. An important concern is the problem that arises in projects that their artist no longer lives and their state of preservation requires a new morphological rearrangement and the investigation of their design and development, depending on the conservation principles and morals. The use of innovative technologies such as digital 3D documentation allows the reconstruction of projects and the implementation of proposed interventions through specific software that facilitates the decision-making process during the reclamation of the project through the digital world so that a comprehensive study can then be formed for the final conservation of the project in the field.