Έλεγχος αντοχής δεξαμενόπλοιου με εφαρμογή των κανονιστικών απαιτήσεων των Εναρμονισμένων Κοινών Κανονισμών του IACS
Strength assessment of a tanker applying the regulatory requirements of the Harmonized Common Structural Rules of IACS
Keywords
Δεξαμενόπλοιο ; Aframax ; Prescriptive analysis ; CSR ; IACS ; Διαμήκης αντοχή ; Εγκάρσια αντοχή ; Πλοίο-ΔοκόςAbstract
Το πλοίο εύλογα θεωρείται ως μία από τις πιο σύνθετες και απαιτητικές κατασκευές
που κατόρθωσε να δημιουργήσει ο άνθρωπος. Το μέγεθός του, η αποστολή που
καλείται να φέρει εις πέρας, καθώς επίσης και το περιβάλλον στο οποίο πρόκειται να
επιχειρήσει συνθέτουν ένα ιδιόμορφο και πολυπαραγοντικό πρόβλημα το οποίο
ονομάζεται Αντοχή Πλοίου. Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα προσεγγίζει η Διεθνής
Ένωση Νηογνωμόνων με τη δημιουργία των Κοινών Κατασκευαστικών Κανόνων για
φορτηγά πλοία μεταφοράς φορτίου χύδην και δεξαμενόπλοια. Οι κανονισμοί αυτοί
αποσκοπούν στην ελαχιστοποίηση της πιθανότητας αστοχίας της μεταλλικής
κατασκευής του πλοίου καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του.
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τον έλεγχο αντοχής ενός
δεξαμενόπλοιου κατηγορίας Aframax στην περιοχή χώρου φορτίου. Το λογισμικό που
αξιοποιήθηκε για την εφαρμογή των Κοινών Κατασκευαστικών Κανόνων είναι το
CSR Prescriptive Analysis, το οποίο δημιουργήθηκε από τη συνεργασία του
Αμερικάνικου και Βρετανικού Νηογνώμονα. Το λογισμικό αυτό έχει τη δυνατότητα
διεξαγωγής ελέγχου τόσο διαμήκους όσο και εγκάρσιας αντοχής καθ’ όλο το μήκος
του πλοίου. Στη συγκεκριμένη μελέτη όσον αφορά τη διαμήκη αντοχή ελέγχθηκαν
δεκαοκτώ τομές του πλοίου, ενώ σε εγκάρσια αντοχή ελέγχθηκε ένας τυπικός
ενισχυμένος νομέας και μία τυπική εγκάρσια υδατοστεγής φρακτή, με στόχο τον
εντοπισμό ανεπαρκειών και παράλληλα την επίλυση αυτών.
Abstract
The construction of a ship is one of the most intricate and demanding engineering
challenges undertaken by humanity. Its considerable size, the specific missions it is
designed to perform, and the demanding marine environment in which it operates
collectively present a complex and multifaceted problem known as Ship Strength. To
address this issue, the International Association of Classification Societies has
developed the Common Structural Rules (CSR) for bulk carriers and oil tankers.
These regulations are intended to minimize the likelihood of structural failure in the
ship's metallic construction throughout its operational lifespan.
This thesis focuses on the strength assessment of an Aframax tanker, specifically
within the cargo hold area. The CSR Prescriptive Analysis software, developed in
collaboration with the American Bureau of Shipping and Lloyd's Register, was
utilized to implement the Common Structural Rules. This software can perform both
longitudinal and transverse strength assessments. In this study, eighteen sections of
the ship were examined for longitudinal strength, while a typical web section and a
transverse watertight bulkhead were analyzed for transverse strength. The objective
was to identify any deficiencies to address and rectify them.