Συνεργασία, δημιουργικότητα και καινοτομία στην προσχολική εκπαίδευση
Collaboration, creativity and innovation in early childhood education
Keywords
Προσχολική εκπαίδευση ; Συνεργασία ; Δημιουργική μάθηση ; Καινοτομία ; Ποιοτική μέθοδοςAbstract
Εισαγωγή: Η καινοτομία, η δημιουργικότητα και η συνεργασία στην προσχολική εκπαίδευση αποτελούν σημαντικούς παράγοντες στη διαμόρφωση των εκπαιδευτικών εμπειριών των παιδιών.
Σκοπός: Με την ανασκόπηση των συγκεκριμένων εννοιών, η παρούσα μελέτη στοχεύει να παρέχει μια θεωρητική βάση για την εφαρμογή τους στο περιβάλλον της πρώιμης μάθησης. Σκοπός της μελέτης είναι να συνδυάσει αυτές τις έννοιες σε ένα ενιαίο πλαίσιο και να προτείνει πρακτικές εφαρμογές για την εφαρμογή τους στην πράξη.
Μεθοδολογία: Για τη διεξαγωγή της παρούσας βιβλιογραφικής ανασκόπησης εφαρμόστηκε ένας ποιοτικός ερευνητικός σχεδιασμός που χρησιμοποιεί τη μέθοδο της Θεμελιωμένης θεωρίας. Ανασκοπικά άρθρα, γραμμένα στην αγγλική γλώσσα εισήχθησαν στο λογισμικό Atlas.ti.24, όπου διεξήχθη ολοκληρωμένη μελέτη και ανάλυση του περιεχομένου τους.
Αποτελέσματα: Συνολικά 27 ανασκοπικά άρθρα απαιτήθηκαν για την επίτευξη του θεωρητικού κορεσμού. Στα άρθρα αυτά κωδικοποιήθηκαν 83 κωδικοί, που ομαδοποιήθηκαν σε 13 κατηγορίες.
Συμπεράσματα: Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι η καινοτομία, η δημιουργικότητα και η συνεργασία είναι αλληλένδετα και απαραίτητα για την προώθηση ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που είναι ευνοϊκό για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Το προτεινόμενο πλαίσιο έχει σημαντικές δυνατότητες για την αναμόρφωση της προσχολικής εκπαίδευσης παγκοσμίως, διασφαλίζοντας ότι τα παιδιά είναι καλά εξοπλισμένα για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του 21ου αιώνα.
Abstract
Introduction: Innovation, creativity, and collaboration in preschool education are significant factors in shaping children's educational experiences.
Purpose: By reviewing these specific concepts, this study aims to provide a theoretical basis for their implementation in early learning environments. The purpose of the study is to com-bine these concepts into a unified framework and propose practical applications for their implementation in practice.
Methodology: A qualitative research design using the Grounded Theory method was applied to conduct this literature review. Review articles written in English were entered into the Atlas.ti.24 software, where a comprehensive study and analysis of their content were con-ducted.
Results: A total of 27 review articles were required to achieve theoretical saturation. These articles were coded into 83 codes, which were grouped into 13 categories.
Conclusions: The findings reveal that innovation, creativity, and collaboration are interre-lated and essential for promoting an educational environment conducive to the holistic de-velopment of preschool-aged children. The proposed framework has significant potential to reshape preschool education globally, ensuring that children are well-equipped to meet the challenges of the 21st century.