Ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα όρασης
Digital technologies for the education of individuals with sight impairment
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Νικολόπουλος, Δημήτρης
Ημερομηνία
2024-07-08Επιβλέπων
Μουντρίδου, ΜαρίαΠερίληψη
Τα ψηφιακά εργαλεία αλλά και η τεχνογνωσία του εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε
οι μαθητές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των υπολοίπων σχολικών εγχειριδίων παρά τις
αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, δεν πρέπει να αποτελούν στόχο αλλά μονόδρομο.
Ως τρόπος ενίσχυσης των μαθητών - ατόμων με τύφλωση αποτελεί επιπρόσθετα και η ανάπτυξη
συναισθηματικών δεξιοτήτων που πρέπει να έχουν κατακτήσει οι μαθητές, καθώς και των
δεξιοτήτων που μπορούν να αναπτυχθούν με την υπερπήδηση εμποδίων μέσω της χρήσης
τεχνολογίας καθώς συμβάλουν στην συναισθηματική ενδυνάμωση, η οποία αποτελεί βασική
παράμετρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που συνάδει με έναν από τους βασικούς στόχους του
εκπαιδευτικού συστήματος και ειδικότερα για τους μαθητές της ειδικής αγωγής. Ως εκ τούτου
αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας να ανταποκριθεί σε βασικές ανάγκες των μαθητών με
προβλήματα όρασης μέσω της χρήσης ελεύθερων λογισμικών (NVDA & bolabolka) και της
εφαρμογής τους, τόσο για εκπαιδευτικούς σκοπούς όσο και για την διευκόλυνση των καθημερινών
τους αναγκών (πλοήγηση στο διαδίκτυο, συλλογή πληροφοριών, ενημέρωση, επικοινωνία).