Η Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών σε παιδιά της Προσχολικής και Πρώτης Σχολικής Ηλικίας - Σύγχρονες Επιστημονικές Θεωρίες και Μέθοδοι
The Teaching of Foreign Languages to Preschool and Early School Age Children - Modern Scientific Theories and Methods
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Κόκκαλη, Διαμαντούλα
Date
2024-07-08Advisor
Σιδηροπούλου, ΤρυφαίνηKeywords
Προσχολική ηλικία ; Πρώτη σχολική ηλικία ; Μητρική γλώσσα ; Ξένη γλώσσα ; Εκπαιδευτικός ξένης γλώσσαςAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να αναδείξει τις νέες τάσεις – απόψεις αλλά και τις σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες και μεθόδους διδασκαλίας της ξένης γλώσσας στις μικρές ηλικίες. Είναι πλέον φαινόμενο παγκόσμιο και όχι μόνο πανευρωπαϊκό η τάση για μείωση των ορίων ηλικίας για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών. Εδώ και δεκαετίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί την εκμάθηση τουλάχιστον δύο ξένων γλωσσών εκτός της μητρικής. Τον 21ο αιώνα η ευρωπαϊκή επιτροπή θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την εκμάθηση ξένης γλώσσας σε προσχολικό πλέον επίπεδο. Πάνω σε αυτό το θέμα η πιο σύγχρονη άποψη συνοψίζεται στη φράση «ποτέ δεν είναι υπερβολικά νωρίς για να αρχίσει η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας». Το 1996πρωτοδημοσιεύτηκαν από το Ινστιτούτο Goethe οι «Οδηγίες της της Νυρεμβέργης», επικαιροποιήθηκαν το 2010 και περιέχουν οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών που θα διδάξουν σε μαθητές μικρής ηλικίας. Σύμφωνα με τη Γνωστική Ψυχολογία, τα παιδιά έχουν φυσική προδιάθεση να μαθαίνουν μια ή περισσότερες γλώσσες και διαθέτουν μηχανισμούς γι’ αυτό. Οι μαθητές της προσχολικής και πρώτης παιδικής ηλικίας περνούν από τη λεγόμενη «σιωπηλή περίοδο» όταν εκτίθενται σε μια γλώσσα και συνεπώς δεν ωφελεί να τους πιέζουμε αλλά να τους δίνουμε ανατροφοδότηση. Πάντα υπάρχει μια κρίσιμη περίοδος ή περισσότερες για την εκμάθηση και απόκτηση μιας ξένης – δεύτερης γλώσσας και σχετίζονται με την ηλικία.
Επιπλέον, στην παρούσα εργασία ξεκαθαρίζεται η οποιαδήποτε σύγχυση και άποψη υπάρχει στους ενήλικες σχετική με την εκμάθηση και διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε πολύ μικρή ηλικία. Αυτό που αποδεικνύεται είναι ότι τα παιδιά δεν μπερδεύονται αν έχουν κατακτήσει καλά τη μητρική τους πριν την εκμάθηση ξένης γλώσσας, ούτε παθαίνουν κρίση ταυτότητας. Δεν τίθεται σε κίνδυνο η φυσική και ψυχική τους υγεία, όταν τηρούνται οι κανόνες και ακολουθείται η σωστή μεθοδολογία. Οι καθηγητές ξένων γλωσσών με συνεχή προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης εκπαιδεύονται κατάλληλα για τη διδασκαλία στις προσχολικές ηλικίες. Με την εκστρατεία «Piccolingo» που ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2011, το κοινό και κυρίως οι γονείς ενημερώνονται σωστά για τα οφέλη και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από την πρώιμη εκμάθηση ξένων γλωσσών. Τα οφέλη είναι κοινωνικά, γνωστικά και ψυχολογικά ενώ ταυτόχρονα οι γονείς παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχή πρώιμη εκμάθηση γλωσσών των παιδιών.
Abstract
The present diplomatic work aims to highlight the new trends, views and contemporary scientific theories and methods of teaching of a foreign language at young ages. The tendency to reduce the age limit regarding the teaching at foreign language is not only a pan – European, but also a global phenomenon. The European Committee has been promoting the learning of at least two foreign language apart from the mother tongue language from decades. In the 21th century the European policy considers the learning of o foreign language at a preschool level to be particularly important. On this issue the most contemporary phrase is summarized in the phrase «It’s never too early to start learning o foreign language». In 1996, the Institute of Goe the first published the «The Instructions of Nire» which were verified in 2010 and include instructions for teachers of foreign language on how they will teach pupils of young age. According to the Cognitive Phycology children have got natural predisposition to learn one or more languages and as well as available mechanisms for it.
Preschool and early childhood learners benefit from the so – called silent period when they are exposed to a language and therefore there is no point in forcing them to give feedback. There is always a critical period or more for learning and acquiring a foreign / second language and they are age – related.
In addition, in the present diplomatic work any type of confusion and view among adults is clarified regarding the learning and teaching of the foreign language at a really young age. What is shown is that children are not confused if they have not mastered their mother tongue well before learning the foreign language nor do they suffer an identity crisis. Their physical and mental health is not put at risk when the rules are respected and the correct methodology is followed. Foreign language teachers are trained appropriately for teaching pre – school children through continuous education and training programs. With the «Piccolingo» campaign launched by the European commission in 2011, the public and especially parents are properly informed about the benefits and opportunities of early foreign language learning. The benefits are social, cognitive and psychological, while at the same time, parents play an important role in the successful early language learning of children.