Μαθησιακές Δυσκολίες και Παραβατική Συμπεριφορά Ανηλίκων
Learning Difficulties and Juvenile Delinquency
Abstract
Εισαγωγή: Αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας είναι η σύνδεση των μαθησιακών δυσκολιών με την εκδήλωση παραβατικών ή επιθετικών μορφών συμπεριφοράς. Αναλύονται αρχικά οι τύποι, οι αιτιολογικοί παράγοντες των μαθησιακών δυσκολιών και οι επιπτώσεις που επιφέρουν στη ζωή του ατόμου. Στη συνέχεια, αφού προηγηθεί ανάλυση του φαινομένου της παραβατικότητας, γίνεται προσπάθεια σύνδεσης και ερμηνείας των δύο εννοιών. Έπειτα, καθώς οι μαθησιακές δυσκολίες, συνήθως, εμφανίζονται κατά την έναρξη της σχολικής ζωής, γίνεται αναφορά στο σχολικό περιβάλλον και στη μορφή βίας που λαμβάνει χώρα στο περιβάλλον αυτό, χωρίς να παραλείπεται η αναφορά για τη σπουδαιότητα του ρόλου του οικογενειακού και κοινωνικού περιβάλλοντος, τόσο ως παράγοντες που ενοχοποιούνται αλλά και ως παράγοντες που μπορούν να αποτρέψουν την εμφάνιση παραβατικών μορφών συμπεριφοράς.
Σκοπός: Η εμπέδωση των δυο βασικών εννοιών των Μαθησιακών Δυσκολιών και της παραβατικής συμπεριφοράς και η διερεύνηση της μεταξύ τους σχέσης.
Μέθοδος: Η βιβλιογραφική διερεύνηση σε σχέση με τη μελέτη των δύο φαινομένων και της σύνδεσής τους.
Συμπεράσματα: Πρόκειται για δύο έννοιες, οι οποίες βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, αφού τα τελευταία έτη παρατηρείται αύξηση στη συχνότητα εμφάνισης τους. Από τη μια, οι μαθησιακές δυσκολίες που, φαίνεται να αναγνωρίζονται όλο και πιο πολύ, κάτι το οποίο είναι ενθαρρυντικό, καθώς όσο πιο έγκαιρα διαγνωστούν, τόσο πιο βοηθητικό θα είναι για το άτομο να αντιμετωπίσει τις δυσλειτουργίες που του προκαλούν στους τομείς της ζωής του. Από την άλλη, η αύξηση των επιθετικών και παραβατικών συμπεριφορών αποτελεί αντικείμενο έντονου ενδιαφέροντος στον επιστημονικό χώρο και πέραν αυτού, καθώς γίνεται προσπάθεια εντοπισμού και ανάλυσης των αιτιολογικών παραγόντων των συμπεριφορών αυτών και ανάπτυξη μεθόδων μείωσης ή εξάλειψης του φαινομένου.
Abstract
Introduction: The object of the present study is the link between learning difficulties and the manifestation of delinquent or aggressive behavior. The types of learning difficulties, the causal factors of learning difficulties and the effects they have on the life of the individual are first ana-lyzed. Then, after an analysis of the phenomenon of delinquency, an attempt is made to link and interpret the two concepts. Next, as learning difficulties usually occur at the beginning of school life, reference is made to the school environment and the forms of violence that take place in this environment, without omitting to mention the importance of the role of the family and social environment, both as factors that are blamed and as factors that can prevent the emergence of delinquent behavior.
Purpose: To consolidate the two key concepts of Learning Difficulties and offending behaviour and to explore the relationship between them.
Method: The literature survey in relation to the study of the two phenomena and their connection.
Results: These are two concepts that are in the spotlight, as there has been an increase in their incidence in recent years. On the one hand, learning difficulties, which seem to be increasingly recognised, which is encouraging, as the earlier they are diagnosed, the more helpful it will be for the individual to deal with the dysfunctions they cause in the areas of their life. On the other hand, the increase in aggressive and delinquent behaviours is a subject of intense interest in the scientific field and beyond, as efforts are being made to identify and analyse the causal factors of these behaviours and develop methods to reduce or eliminate the phenomenon.