Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών με αυτισμό μέσα από τις τέχνες
The development of creativity of children with autism through the arts
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κοτρότσου, Κανέλλα
Ημερομηνία
2024-07-12Επιβλέπων
Φώτη, ΠαρασκευήΛέξεις-κλειδιά
Αυτισμός ; Mουσική ; Θέατρο ; Δημιουργικότητα ; ΤέχνεςΠερίληψη
Η διαταραχή του φάσματος του αυτισμού (ASD) είναι μια σύνθετη νευροα-ναπτυξιακή κατάσταση η οποία ξεκινάει στη βρεφική ή πρώιμη παιδική ηλικία, (3, 4 χρονών) στην οποία γενετικές και μη γενετικές επιρροές που δρουν είτε μόνες τους είτε σε συνδυασμό συμβάλλουν στην ανάπτυξη ASD. (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. ICD-11) Oι τέχνες στην ζωή του ανθρώπου και ιδιαίτερα των παιδιών αποτελεί ένα αποτελεσματι-κό εργαλείο ώστε τα παιδιά να εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους. Έτσι λοιπόν όταν τα παιδιά με αυτισμό όταν ασχοληθούν με τις τέχνες τους δίνεται η ευκαιρία να εκ-φράσουν τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις τους για τον κόσμο. Να καλλιεργήσουν την επικοινωνία και την ανάπτυξη των κοινωνικών τους σχέσεων. Και να εμπλουτίσουν την φαντασία και την δημιουργικότητα τους.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί κατά πόσο η τέχνη της μουσικής και του θεάτρου μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας καθώς και στις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών με αυτισμό.
Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την απάντηση των παραπάνω ερευνητικών ερω-τημάτων είναι η συστηματική ανασκόπηση η οποία αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την προσέγγιση της βιβλιογραφίας.
Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης εργασίας μας δείχνουν ότι οι δραστηριότητες της μουσικής και του θεάτρου βοηθούν σημαντικά τα παιδιά με αυτισμό να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες δημιουργώντας έτσι αξίες οι οποίες θα τους βοηθήσουν να ενταχθούν αρμονικά στο κοινωνικό σύνολο. Επίσης με τις παρεμβάσεις των δύο αυτών τεχνών αναπτύσσεται σε σημαντικό βαθμό η δημιουργικότητα και η φαντασία τους όπου μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας αλλά και στην καθη-μερινή τους ζωή.
Περίληψη
Autism spectrum disorder (ASD) is a complex neurodevelopmental condition that begins in infancy or early childhood (3. 4 years of age) in which genetic and non-genetic influ-ences acting either alone or in combination contribute to the development ASD. (World Health Organization. ICD-11) The arts in human life and especially in children's life is an effective tool for children to freely express their emotions. Thus, when children with au-tism engage in the arts, they are given the opportunity to express their feelings and im-pressions of the world. Cultivate communication and the development of their social rela-tionships. And to enrich their imagination and creativity.
The purpose of this work is to investigate whether the art of music and theater can con-tribute to the development of creativity as well as the social skills of children with autism.
The method used to answer the above research questions is the systematic review which is an important tool for approaching the literature.
The results of our specific work show that music and theater activities significantly help children with autism to develop their social skills, thus creating values that will help them integrate harmoniously into society. Also, with the interventions of these two arts, their creativity and imagination are developed to a significant extent where they can use them in the classroom as well as in their daily lives.