Η ανάλυση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και παιδαγωγική χειρισμοί των εκπαιδευτικών στα παιδιά που τις αντιμετωπίζουν
Analysis of special learning difficulties and pedagogical manipulations of teachers in children who face them
Keywords
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ; Μαθητές ; Δάσκαλοι ; Γονείς ; Δυσκολίες ; ΠροσδοκίεςAbstract
Η διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών, όπου γίνεται η ανάλυση και οι κατηγοριοποίηση τους σύμφωνα με το DSM-V. Επιπλέον γίνεται μια μικρή αναφορά όσων αφορά την ιστορική αναδρομή, στον ορισμό και το νομοθετικό πλαίσιο.
Επίσης αναλύεται η συχνότητα εμφάνισης των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην Ελλάδα, όπου όλο ένα και αυξάνονται και παρουσιάζονται σε περίπου 5% των παιδιών σχολικής ηλικίας. Γίνεται αναφορά στα αίτια και τους παράγοντες που τις προκαλούν και διευκρινίζεται η διαφορά με τα μαθησιακά προβλήματα που προκύπτουν από άλλους παράγοντες. Τα ψυχοδιαγνωστικά τεστ επίσης είναι αρκετά και χωρίζονται σε κλίμακες και κατηγορίες και χρησιμοποιούντα στη πράξη από τους ειδικούς ανάλογα την περίπτωσή. Ώστε να ακολουθήσει ο ειδικός το αντίστοιχο θεραπευτικό πλαίσιο που ταιριάζει σε κάθε παιδί, κάτι το οποίο θα καθορίσει και την μετέπειτα αναπτυξιακή πορεία και εξέλιξή του. Στην εργασία δίνεται αναφορά στην αναπτυξιακή πορεία των παιδιών, όπου πλέον με τις πρόσφατες εξελίξεις έχουν βελτιώσει την κατανόηση μας για τα συγκεκριμένα νευρωνικά δίκτυα που μεταβάλλονται σε αυτές τις διαταραχές. Ωστόσο η έγκαιρη διάγνωση βοηθά το παιδί να διαχειριστεί πιο άμεσα και πιο γρήγορα την οποιαδήποτε μαθησιακή δυσκολία.
Επιπλέον αναλύεται το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο έχει κάνει αρκετά βήματα και έχει αποδεχθεί σε μεγάλο βαθμό το γεγονός ότι αρκετά παιδιά εκδηλώνουν μαθησιακές δυσκολίες. Το ίδιο συμβαίνει και με τους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα, ο ρόλος των οποίων είναι πολύ καθοριστικός, καθώς η επικοινωνία τους με τον μαθητή είναι πολύ σημαντική και πρέπει να στηρίζεται σε εμπιστοσύνη και αλήθεια. Ο εκπαιδευτικός ουσιαστικά είναι από τα πιο σημαντικά πρόσωπα που συμβάλλουν ενεργά στην αντιμετώπιση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Ωστόσο, οι προσδοκίες των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση τους. Όταν οι δάσκαλοι κατά κάποιον τρόπο πιο υψηλές απαιτήσεις σε σχέση με τις δεξιότητες των μαθητών, αυτοί τείνουν να ανταποκρίνονται καλύτερα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη προσπάθεια και αυτο-βελτίωση από τους μαθητές, ενώ ταυτόχρονα βοηθά στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησής τους. Επομένως, η διατήρηση μιας ισορροπημένης προσέγγισης από τους εκπαιδευτικούς μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στην εκπαίδευση των μαθητών.
Λέξεις κλειδιά: ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, μαθητές, δάσκαλοι, γονείς, δυσκολίες, προσδοκίες.
Abstract
Diploma thesis focuses on the special learning difficulties of children, where they are analyzed and categorized according to DSM-V. In addition, there is a brief reference to historical overview, the definition and the legislative framework.
It also analyzes the incidence of special learning difficulties in Greece, where they are increasing and occurring in about 5% of school children. Reference is made to the causes and factors that cause them and clarifies the difference with the learning problems arising from other factors. Psycho -diagnostic tests are also quite enough and are divided into scales and categories and in practice used by experts depending on the case. To follow the specialist the corresponding therapeutic framework that suits every child, which will determine its subsequent developmental course and development. Diploma reference to the developmental course of children, where recent developments have improved our understanding of the specific neural networks that are changed to these disorders. However, early diagnosis helps the child manage any learning difficulty more immediately and faster.
In addition, the Greek education system has taken several steps and has largely accepted the fact that many children have learning difficulties. The same fact of teachers in Greece, the role of which is very decisive, as their communication with the student is very important and must be based on trust and truth. The teacher is essentially one of the most important persons who actively contribute to the treatment of students with special learning difficulties.
However, teachers' expectations of students can affect their performance. When teachers somehow higher demands than students' skills, they tend to respond better. This can lead to greater effort and self-improvement by students while helping to develop their self-confidence. Therefore, maintaining a balanced approach to teachers can have positive effects on students' education.
Key words: special learning difficulties, students, teachers, parents, difficulties, expectations.