Μελέτη, σχεδιασμός Παραγωγής-Υλοποίηση περιοδικής έκδοσης, (Έκδοση τουριστικού οδηγού)
Study, production planning-Implementation of periodical publication (Tourist guide)
Keywords
Διαφημίσεις ; Σχεδίαση ; Ανταγωνισμός ; Όφσετ ; Τουριστικός οδηγός ; Περιοδική έκδοση ; Αισθητικά στοιχεία ; Μέσα μαζικής ενημέρωσηςAbstract
Η πτυχιακή εργασία με τίτλο <Μελέτη, σχεδιασμός παραγωγής-Υλοποίηση περιοδικής έκδοσης
(Τουριστικός οδηγός)> αναφέρεται στη μελέτη και δημιουργία ενός τουριστικού οδηγού με βάση
την Αθήνα, ο οποίος εκδίδεται κάθε τρεις μήνες και έχει στόχο την ενημέρωση των τουριστών σχε-
τικά με τα αξιοθέατα άλλα και τις εμπορικές δραστηριότητες της πόλης.
Στο θεωρητικό μέρος αναλύονται τα ιστορικά στοιχεία της κυκλοφορίας των περιοδικών εντύπων
και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης εν γένει. Γίνεται αναφορά στη σημασία και τη δύναμη των δια-
φημίσεων, οι οποίες αποτελούν βασική πηγή εσόδων των εντύπων όπως και στο πως οι τουριστι-
κοί οδηγοί δρουν ως μέσο τόνωσης του τουρισμού. Στη συνέχεια θα γίνει ανάλυση του ανταγωνι-
σμού αλλά και στα αισθητικά στοιχεία στα έντυπα μέσα, καλύπτοντας όλο το θεωρητικό φάσμα
γύρω από τις περιοδικές εκδόσεις.
Η επόμενη ενότητα αποτελεί το ερευνητικό και σχεδιαστικό μέρος της εργασίας, με ανάλυση του
εσωτερικού πλαισίου, του χώρου δηλαδή στον οποίο αναφέρεται η επεξεργασία της ιδέας και η
σχεδίαση. Θα γίνει ανάλυση των βασικών πηγών έμπνευσης, των στόχων και των επιθυμητών
αποτελεσμάτων από την έκδοση του συγκεκριμένου τουριστικού οδηγού, αλλά και των σχεδιαστι-
κών επιλογών που έγιναν για να επιτευχθεί αυτό. Στην συγκεκριμένη έκδοση, μεγάλη βάση θα δο-
θεί στο αισθητικό μέρος και στην επικράτηση αυτού έναντι του ανταγωνισμού.
Συνεχίζοντας, γίνεται εισαγωγή στο τεχνικό μέρος της εργασίας, με εκτενέστερη ανάλυση στο σχε-
διαστικό πρόγραμμα που χρησιμοποιήθηκε και επί μέρους αναφορά σε κάθε σελίδα κατά τον
σχεδιασμό της. Γίνεται ανάλυση των εργαλείων, των κωδικών των χρωμάτων, των γραμματοσει-
ρών και των στιγμών τους, ακόμα και στα περιθώρια των σελίδων.
Τέλος, εφόσον έχει ολοκληρωθεί το θεωρητικό, το ερευνητικό και τεχνικό μέρος της εργασίας, γί-
νεται αναφορά στο μοντάζ του εντύπου έτσι ώστε να μπορέσει να εκτυπωθεί σωστά από τις μη-
χανές Όφσετ αλλά και της ανάλυσης της κοστολόγησης ολοκληρώνοντας πλήρως την έρευνα.
Abstract
The dissertation entitled <Study, production planning-Implementation of periodical publication
(Tourist guide)> refers to the study and creation of a tourist guide based in Athens, which is published
every three months and aims to inform tourists about other attractions and the commercial
activities of the city.
The theoretical part analyzes the historical data of the circulation of magazines and the media in
general. Reference is made to the importance and power of advertising, which are a major source
of revenue for publications, as well as how tour guides act as a means of stimulating tourism. Then
there will be an analysis of the competition and the aesthetic elements in the print media,
covering the whole theoretical range around the magazines.
The next section is the research and design part of the work, with an analysis of the internal
context, ie the space to which the elaboration of the idea and the design refer. The main sources of
inspiration, the goals and the desired results from the publication of this tourist guide will be
analyzed, as well as the design choices made to achieve this. In this version, a great basis will be
given to the aesthetic part and its dominance over the competition.
Continuing, an introduction is made to the technical part of the work, with a more detailed
analysis of the design program used and a separate reference to each page during its design. The
tools, the color codes, the fonts and their moments are analyzed, even in the margins of the pages.
Finally, once the theoretical, research and technical part of the work has been completed,
reference is made to the editing of the form so that it can be printed correctly by the Offset
machines and the costing analysis, completing the research in full.