Τ.Π.Ε. & Δημόσιος Τομέας
I.C.T. & Public Sector
Keywords
Τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας ; Δημόσιος τομέας ; Διαφθορά ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; ΤΠΕ ; Information and communication technologies ; ICT ; Public sector ; Corruption ; Digital transformationAbstract
Η παρούσα ερευνητική εργασία εκπονήθηκε με σκοπό να προσδιοριστεί ο βαθμός εξάπλωσης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στο δημόσιο τομέα, καθώς και ο βαθμός εξοικείωσης των δημοσίων λειτουργών με αυτές, ανάλογα με τον φορέα απασχόλησης, την ηλικιακή κατηγορία, το φύλο και το εκπαιδευτικό υπόβαθρο αυτών, σε όλο το εύρος της διοικητικής ιεραρχίας. Η εποχή, των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, που διανύουμε, αποτελεί άριστη ευκαιρία υπέρβασης της υστέρησης του παρελθόντος και μετασχηματισμού της Δημόσιας Διοίκησης, έτσι ώστε να εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον αποτελεσματικότερα και ταχύτερα και να χτίσει μια κοινωνία περισσότερο φιλική προς τους πολίτες. Για το λόγο αυτό, επιχειρείται να εξεταστεί το επίπεδο αξιοποίησης των προσφερόμενων πληροφοριακών συστημάτων και υποδομών και να προσδιοριστούν οι παράγοντες που οδηγούν στην υιοθέτησή ή αποφυγή της χρήσης τους από τους δημοσίους λειτουργούς, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Επιπρόσθετα, γίνεται προσπάθεια να ανιχνευτεί η ανάγκη για κατάρτιση και επιμόρφωση των στελεχών του δημοσίου τομέα, με στόχο την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων. Ακόμη, γίνεται απόπειρα να εξεταστεί αν η χρήση των Τ.Π.Ε. συνεισφέρει στην επίλυση των προβλημάτων της δημόσιας διοίκησης, όπως η αντιμετώπιση της διαφθοράς και της πολυνομίας. Τέλος, με αφορμή την πανδημία του SARS-COV–2, εξετάζεται ο βαθμός διευκόλυνσης, από τη χρήση των μέσων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και, γενικότερα, ο βαθμός ετοιμότητας σε έκτακτες συνθήκες και το επίπεδο προσαρμοστικότητας υπό αυτές.
Η συλλογή δεδομένων, για την πραγματοποίηση της έρευνας, πραγματοποιήθηκε με τη συμπλήρωση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου από δημοσίους λειτουργούς φορέων του δημοσίου τομέα.
Abstract
The aim of this dissertation is to determine the degree of expansion of Information and Communication Technologies (I.C.T.) in the public sector, as well as the degree of civil servants’ familiarity with them, depending on the employer, age category, gender and educational background, across the administrative hierarchy. The fact that we are going through an era of rapid technological developments is an excellent opportunity to overcome the backwardness of the past and to transform the public sector in such a way that it serves the public interest more efficiently and rapidly, so that it leads to a citizen–friendly society. Thus, an attempt is being made to examine the level of utilization of the offered data information systems and infrastructure and to identify the factors that lead to the adoption or avoidance of their use by civil servants, during the performance of their duties. Additionally, an effort is being made to detect the need to train civil servants so that they acquire digital skills. A further attempt is also being made to determine whether the use of I.C.T. contributes to solving problems of the public sector, such as corruption, legal fragmentation. Finally, the facilitation degree as a result of the use of I.C.T. during the SARS-COV–2 Pandemic is being examined, but also the degree of readiness and the level of adaptability under emergency conditions. The data collection for conducting the research, has been achieved by means of an electronic questionnaire completed by public officials of various public sector bodies.