Σχεδιασμός και παραγωγή οικογένειας συσκευασιών παραδοσιακού τσίπουρου.
Design and production of a family of traditional tsipouro packaging.
Keywords
Σχεδιασμός ; Συσκευασία ; Παράδοση ; Τσίπουρο ; Βιομηχανία ; Προϊόντα ; Καταναλωτής ; Προστασία ; Περιβάλλον ; Διαφήμιση ; Διαφοροποίηση ; Γραφιστική ; Branding ; Πρωτοτυπία ; Οικογένεια συσκευασιών ; Εταιρική ταυτότηταAbstract
Από την αρχή της ανθρώπινης ιστορίας, υπήρξε η ανάγκη της μεταφοράς, προστασίας, ανταλλαγής και διακίνησης, αγαθών και προϊόντων. Με τις βιομηχανικές επαναστάσεις η μηχανοποίηση των αγαθών και των προϊόντων, έκανε πιο έντονη την ανάγκη για προστασία τους από τις εξωτερικές συνθήκες που επικρατούσαν. Η θερμοκρασία, η υγρασία, το φως και άλλοι παράγοντες, επιδρούν στο προϊόν και αλλοιώνουν την ποιότητα του. Παράλληλα λοιπόν με την άνθιση της βιομηχανίας, ξεκίνησε και η ιστορία της συσκευασίας. Η πληθώρα των καταναλωτικών αγαθών και η ύπαρξη πολλών ανταγωνιστικών εταιρειών που εμπορευόντουσαν παρόμοια προϊόντα, έκανε επιτακτική την ανάγκη διαφοροποίησης του εκάστοτε προϊόντος σε σχέση με τα παρόμοια του στην αγορά. Ο καταναλωτής χρειαζόταν να πειστεί διαμέσου της συσκευασίας του προϊόντος, ότι κάνει τη καλύτερη δυνατή επιλογή με γνώμονα το κόστος και τη ποιότητα του προϊόντος, ανάμεσα στις πιθανές υπόλοιπες διαθέσιμες επιλογές που είχε τη δεδομένη στιγμή. Ο διπλός ρόλος της συσκευασίας εξακολουθεί να υφίσταται, καθώς πρώτον πρέπει να διαφυλάσσει την ποιότητα του περιεχόμενου προϊόντος και δεύτερον πρέπει να έλκει το βλέμμα του καταναλωτή / αγοραστή. Για αυτό το λόγο, η συσκευασία ενός προϊόντος διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο στις πωλήσεις ενός αγαθού και λαμβάνεται σοβαρά υπόψη ο σχεδιασμός της συσκευασίας του με διάφορες παραμέτρους που χρειάζεται να συνυπολογιστούν προκειμένου να παραχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα. Ιδιαίτερα στη περίπτωση της οικογένειας συσκευασιών, κατά το σχεδιασμό της συσκευασίας η γραφιστική προσέγγιση πρέπει να αποπνέει συνέπεια ανάμεσα στα διάφορα είδη της οικογένειας και να ενισχύει τις αρχές του branding της εταιρείας.
Abstract
Since the beginning of human history, there has been a need to transport, protect, exchange and traffic goods and products. With the industrial revolutions, the mechanization of goods and products made more intense the need to protect them from the prevailing external conditions. Temperature, humidity, light and other factors affect the product and alter its quality. So, parallel to the blossoming of the industry, the history of packaging also began. The abundance of consumer goods and the existence of many competing companies that marketed similar products made it imperative to differentiate each product from its peers on the market. The consumer needed to be convinced through the packaging of the product, that he is making the best possible choice based on the cost and quality of the product, among the possible remaining options available to him at the given moment. The double role of packaging still exists, as firstly it must preserve the quality of the contained product and secondly it must attract the eye of the consumer / buyer. For this reason, the packaging of a product plays a significant role in the sales of a good and the design of its packaging is taken seriously with various parameters that need to be taken into account in order to produce the best result. Particularly in the case of the package family, when designing the package the graphic approach should exude consistency between the various items in the family and reinforce the company's branding principles.