Εργασιακή πολυμορφία και οργανωσιακή δικαιοσύνη: μια ποιοτική διερεύνηση των αντιλήψεων των παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας.
Workplace diversity and organizational justice: a qualitative investigation of early childhood educators' perceptions
Λέξεις-κλειδιά
Πολυμορφία ; Δικαιοσύνη ; Πρώιμη παιδική ηλικία ; Παιδαγωγοί ; Ποιοτική μέθοδοςΠερίληψη
Η παρούσα έρευνα εξετάζει τη σχέση μεταξύ εργασιακής πολυμορφίας και οργανωσιακής δικαιοσύνης στον χώρο της πρώιμης παιδικής ηλικίας, εστιάζοντας στις αντιλήψεις και τις εμπειρίες των παιδαγωγών που εργάζονταν το παρόν έτος σε Παιδικό Σταθμό, ιδιωτικό ή δημοτικό. Η εργασιακή πολυμορφία αναφέρεται στη ποικιλία που υπάρχει στους εργασιακούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων των διαφορών σε ηλικία, φύλο, εθνικότητα, σεξουαλικό προσανατολισμό και άλλες διαστάσεις. Η οργανωσιακή δικαιοσύνη αφορά την αντίληψη των εργαζομένων για τη δίκαιη μεταχείριση στο εργασιακό τους περιβάλλον. Η έρευνα, χρησιμοποιώντας ποιοτική μεθοδολογία, επιδιώκει μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις, να κατανοήσει πώς οι παιδαγωγοί αντιλαμβάνονται και βιώνουν τη πολυμορφία και τη δικαιοσύνη στον εργασιακό τους χώρο. Ειδικότερα, διερευνώνται οι πολιτικές που εφαρμόζονται για την ενίσχυση της πολυμορφίας, η αντίληψη των παιδαγωγών για τη δικαιοσύνη και οι στρατηγικές που πιστεύουν ότι μπορούν να βελτιώσουν αυτές τις διαστάσεις στον Παιδικό Σταθμό. Η εργασία, κατόπιν της Θεματικής Ανάλυσης που πραγματοποιείται, καταλήγει στο ότι η ενίσχυση της πολυμορφίας μέσω της δημιουργίας περισσότερο εμπλουτισμένων ομάδων και παροχής εκπαιδεύσεων και η διασφάλιση της δικαιοσύνης μέσω της αξιολόγησης των εργαζομένων και της συμμετοχής αυτών στη λήψη αποφάσεων, μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη ικανοποίηση και αποδοτικότητα των παιδαγωγών, με θετικές συνέπειες για την ανάπτυξη των παιδιών. Στα ευρήματα της έρευνας συμφωνεί και η αντίστοιχη βιβλιογραφία, στην οποία έχει στηριχτεί η Πτυχιακή Eργασία.
Περίληψη
This research examines the relationship between workplace diversity and organizational justice in the early childhood education, focusing on the perceptions and experiences of early childhood educators who were working in the current year in a childcare center, private or elementary. Workplace diversity refers to the variety that exists in workplaces, including differences in age, gender, ethnicity, sexual orientation and other dimensions. Organizational justice refers to employees’ perceptions of fair treatment in their work environment. Using qualitative methodology, the research seeks to understand through semi-structured interviews how educators perceive and experience diversity and justice in their workplace. In particular, it explores the policies in place to enhance diversity, educators’ perceptions of justice and the strategies that they believe can improve these dimensions in the kindergarden. Following the Thematic Analysis conducted, the paper concludes that by enhancing diversity through the creation of more enriched teams and the provision of training can lead to increased satisfaction and effectiveness of educators, with positive consequences for children’s development. Likewise, the process of ensuring fairness through employee evaluation and participation in decision making leads to the same result. The literature on which the thesis is based agrees with the findings of the research.