Επισκόπηση χαρακτηριστικών κόμβων κινητικότητας στην Ελλάδα και διεθνώς
Investigation of the characteristics of mobility hubs in Greece and abroad
Keywords
Κόμβοι κινητικότητας ; Έξυπνος κόμβος ; Κοινοχρησία οχημάτων ; Κινητικότητα ; Δημόσιες συγκοινωνίες ; Λογιστική παλινδρόμησηAbstract
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των χαρακτηριστικών των κόμβων κινητικότητας, καθώς και οι απόψεις και οι προτιμήσεις προς αυτούς, ώστε να φανεί πόσο σημαντικοί είναι για τις πόλεις και τους ανθρώπους. Επιπλέον στόχος, είναι η μελέτη και ο εντοπισμός των παραγόντων που επηρεάζουν την επιλογή του τρόπου μετακίνησης των χρηστών. Τα παραπάνω επιτυγχάνονται τόσο με βιβλιογραφική ανασκόπηση που περιλαμβάνει επιστημονικές έρευνες και καλές πρακτικές από το εξωτερικό, όσο και με συλλογή δεδομένων μέσω ερωτηματολογίου. Για την συγκέντρωση των απαραίτητων στοιχείων, πραγματοποιήθηκε έρευνα δηλωμένων προτιμήσεων μέσα από ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελείται από 4 διαφορετικές ενότητες με συγκεκριμένα ερωτήματα η καθεμία. Σε αυτό, συμπεριλαμβάνονται και 6 υποθετικά σενάρια χρόνου και κόστους μετακίνησης, καθώς και άνεσης. Το δείγμα αποτελείται συνολικά από 152 συμμετέχοντες. Στη συνέχεια, αναπτύχθηκαν μοντέλα διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης, από τα οποία προέκυψαν αποτελέσματα που περιγράφουν μαθηματικά τις προτιμήσεις των χρηστών όσον αφορά την επιλογή μέσου μετακίνησης και παραμέτρων που επηρεάζουν τις αποφάσεις τους, όπως ο χρόνος και το κόστος της μετακίνησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πιθανότητα χρήσης των πράσινων και έξυπνων κόμβων κινητικότητας αλλά και επιλογής ενός συγκεκριμένου μέσου μεταφοράς σε αυτούς, επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις παραμέτρους που αναφέρθηκαν προηγουμένως και από την ευελιξία.
Abstract
The objective of the present diploma thesis, is to investigate the characteristics of mobility hubs, as well as the views and preferences towards them, in order to see how important they are for cities and people. Another objective, is the study and the investigation of the factors that affect the choice of users' mode of transportation. The above is achieved both by a literature review that includes scientific research and good practices from abroad, as well as by data collection through a questionnaire. In order to collect the required data, a survey of stated preferences was carried out through an online questionnaire, which consists of 4 different sections with specific questions each. It also includes 6 hypothetical scenarios of travel time and cost, as well as comfort. The sample consists of a total of 152 participants. Then, binomial logistic regression models were developed, from which results were obtained that mathematically describe users' preferences regarding the choice of transportation and parameters that influence their decisions, such as travel time and cost. The results showed that the probability of using the green and smart mobility hubs and choosing a specific mode of transport in them, is greatly influenced by the previously mentioned parameters and flexibility.