Αυτο-αποτελεσματικότητα και γνώση TPACK στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας εκτάκτου ανάγκης λόγω της πανδημίας COVID-19
How self-efficacy and TPACK knowledge of primary school teacher affects emergency remote teaching due to pandemic COVID-19
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Βάθη, Σταματίνα
Date
2021-07-02Advisor
Παπανικολάου, ΚυπαρισσίαKeywords
Εξ αποστάσεως διδασκαλία ; TPACK ; Covid-19 ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Αυτο-αποτελεσματικότηταAbstract
Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε προκειμένου να διερευνηθεί η συσχέτιση της αυτό-αποτελεσματικότητας και του βαθμού γνώσης TPACK των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας εκτάκτου ανάγκης, λόγω της πανδημίας COVID-19. Το TPACK αποτελεί ένα πλαίσιο περιγραφής της συνθετικής γνώσης που οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται να αναπτύξουν προκειμένου να εντάσσουν αποτελεσματικά την τεχνολογία στην εκπαιδευτική πράξη. Ως αυτό-αποτελεσματικότητα ορίζεται ο βαθμός στον οποίο οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι έχουν την ικανότητα να επηρεάσουν την επίδοση των μαθητών τους ή οι πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με το ότι μπορεί να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές τους μαθαίνουν καλύτερα, ακόμα και για εκείνους που αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες ή στερούνται κινήτρων. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της περιφέρειας Β’ Αθηνών και χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική ανάλυση. Τα ευρήματα κατέδειξαν ότι όσο υψηλότερος είναι ο βαθμός γνώσης TPACK, τόσο ικανότεροι αισθάνονται οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή ποικίλων στρατηγικών διδασκαλίας, στη διαχείριση της τάξης και στην προσπάθεια εμπλοκής των μαθητών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία εκτάκτου ανάγκης.
Abstract
This master thesis was conducted in order to investigate the relationship between self-efficiency of primary school teachers and their level of TPACK (Technology Pedagogy Content Knowledge) in applying emergency remote teaching due to the COVID-19 pandemic. TPACK is a framework of the knowledge required to use technology in an educational setting in ways that are contextually authentic and pedagogically appropriate. The sample of this quantitative study were 110 primary school teachers operating in Athens, Greece. Our findings showed that with increasing TPACK knowledge-levels, the higher levels of self-efficacy the educators feel in applying diverse teaching strategies to manage their classrooms, and in their efforts to engage their students by using virtual means of education.