Διαχείριση ουρών αναμονής μιας υγειονομικής κρίσης σε δομές υγείας, μελέτη περίπτωσης Covid-19
Queue management of a health crisis in health facilities, Covid-19 case study
Keywords
Θεωρία ουρών αναμονής ; Φαρμακεία ; Νοσοκομεία ; Πανδημία ; Υγειονομική περίθαλψηAbstract
Η αναμονή σε ουρές είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο και η θεωρία της είναι η μελέτη της κίνησης ανθρώπων, αντικειμένων ή πληροφοριών μέσω μιας γραμμής. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η ανάλυση των ουρών αναμονής θεωρητικά αλλά και πρακτικά με τη μελέτη δύο παραδειγμάτων εξυπηρέτησης, ένα σε φαρμακείο και ένα στα επείγοντα ενός νοσοκομείου.
Αναλυτικότερα ασχοληθήκαμε με λειτουργικά δεδομένα ενός νοσοκομείου και ενός φαρμακείου διαπιστώνοντας πως λειτούργησαν την περίοδο της πανδημίας εξετάζοντας ποια ήταν τα προβλήματα που οδήγησαν σε σημαντικές καθυστερήσεις στην διάγνωση του ιού covid 19, διάγνωση η οποία ουσιαστικά γίνεται είτε στα φαρμακεία είτε στα επείγοντα ενός νοσοκομείου, αλλά παράλληλα δημιουργήσαμε σενάρια τα οποία θα βοηθούσαν στην ελαχιστοποίηση του χρόνου στις ουρές αναμονής. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η θεωρία της ουράς αναμονής γενικότερα και τα θεωρήματα που τη διέπουν. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η θεωρία της ουράς αναμονής στην υγειονομική περίθαλψη κάτι που αφορά και τις δύο περιπτώσεις που μελετήθηκαν. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η θεωρία της ουράς αναμονής σχετικά με την πανδημία Covid-19. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται και αναλύονται οι δύο εφαρμογές που αναφέρθηκαν και παραπάνω, μία σε φαρμακείο και μία στα επείγοντα περιστατικά ενός νοσοκομείου. Στο πέμπτο κεφάλαιο αποτυπώνονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν συνολικά τόσο από το θεωρητικό όσο και από το ερευνητικό πλαίσιο. Τέλος, καταγράφονται λεπτομερώς οι βιβλιογραφικές αναφορές που χρησιμοποιήθηκαν σε όλη την εργασία.
Abstract
Queuing is a global phenomenon and its theory is the study of the movement of people, objects or information through a line. The purpose of this paper was to analyze waiting lines theoretically as well as practically by studying two examples of services, one in a pharmacy and one in the emergency room of a hospital. In more detail, we dealt with the operational data of a hospital and a pharmacy, finding out how they worked during the pandemic period, examining what were the problems that led to significant delays in the diagnosis of the covid 19 virus, a diagnosis which is actually made either in pharmacies or in the emergency rooms of a hospital, but at the same time we created scripts that would help minimize the time in the waiting lines. The first chapter presents the theory of the waiting queue in general and the theorems that govern it. In the second chapter, the theory of the waiting line in health care is presented, something that concerns both cases studied. The third chapter presents the queuing theory in relation to the Covid-19. In the fourth chapter, the two applications mentioned above are presented and analyzed, one in a pharmacy and one in emergency rooms and hospital Covid-19 clinics. In the fifth chapter, the conclusions obtained from both the theoretical and the research framework are reflected. Finally, the bibliographic references used throughout the work are recorded in detail.