Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία του Δήμου Αρριανών – Η συμβολή της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης
An investigation on the training needs of teachers employed in minority primary schools of the Municipality of Arriana – the contribution of distance learning
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Γεωργιάδης, Χαράλαμπος
Date
2021-07-17Advisor
Νταλιάνης, ΚλήμηςKeywords
Mειονοτική εκπαίδευση ; Eξ αποστάσεων επιμόρφωση ; EκπαιδευτικοίAbstract
Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση των
επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε μειονοτικά δημοτικά
σχολεία του Δήμου Αρριανών, και ο τρόπος που θα μπορούσε να συμβάλει η εξ
αποστάσεως εκπαίδευση ως ένα εργαλείο επιμόρφωσης σε απομακρυσμένες περιοχές.
Επιπρόσθετα, διερευνώνται οι αντιλήψεις τους αναφορικά με τον τρόπο σχεδιασμού και
οργάνωσης των επιμορφωτικών προγραμμάτων, ώστε να εξυπηρετούν τις ανάγκες των
εκπαιδευτικών τόσο κατά το γνωστικό αντικείμενο όσο και κατά το πλαίσιο βάση του
οποίου οργανώνονται και υλοποιούνται.
Έγινε στατιστική σύγκριση, με τη χρήση του SPSS, καταγραφή των απόψεων
των 31 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Χορηγήθηκαν ερωτηματολόγια
ερωτήσεων κλειστού και ανοικτού τύπου μέσω της πλατφόρμας googleforms ώστε να
καταγραφούν οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τις εμπειρίες τους και τα
προβλήματα που αντιμετωπίζουν, καθώς και τα συμπεράσματα τους για την υλοποίηση
των εξ αποστάσεως επιμορφώσεων.
Στα αποτελέσματα, διαπιστώνεται η επιθυμία των εκπαιδευτικών για
συμμετοχή σε εξ αποστάσεως επιμορφωτικά προγράμματα και η ανάγκη για
συστηματική κατάρτιση σε συγκεκριμένες θεματικές περιοχές. Ακόμη, διαπιστώνεται η
επιθυμία τους τόσο για δια ζώσης επιμόρφωση όσο και για εξ αποστάσεως, καθώς
θεωρούν πως με τον τρόπο αυτό πραγματοποιείται η μέγιστη δυνατή πρόσληψη των
νέων γνώσεων και δεξιοτήτων.
Συμπερασματικά, διαπιστώνεται πως το εργαλείο της εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης είναι δυνατό να υποστηρίξει τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών
του δείγματος, οι οποίοι στερούνται ευκαιριών που θα επέτρεπαν την ενίσχυση των
δεξιοτήτων τους, ώστε να ασκήσουν αποτελεσματικότερα τα καθήκοντά τους,
βελτιώνοντας συνάμα την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε μαθητές της
μουσουλμανικής μειονότητα της Θράκης.
Abstract
The purpose of this research work is to investigate the educational needs of
teachers working in minority primary schools in the Municipality of Arriana, and how
distance learning could contribute as a training tool in remote areas. In addition, their
perceptions of how training programs are designed and organized are explored in order
to serve the needs of teachers both in the field of knowledge and in the context in which
they are organized and implemented.
Method: A statistical comparison was made, using SPSS, recording the views of 31
Primary Education teachers. Closed and open-ended questionnaires were provided
through the googleforms platform to record teachers' attitudes and views on their
experiences and problems, as well as their conclusions on the implementation of distance
training.
Results:The results show teachers' desire to participate in distance training programs and
the need for systematic training in specific thematic areas. Moreover, their desire for
both lifelong and distance learning is noted, as they consider that this makes the
maximum possible recruitment of new knowledge and skills.
Discussion: In conclusion, it is noted that the tool of distance learning can support the
educational needs of the teachers in the sample, who lack opportunities that would allow
them to strengthen their skills in order to carry out their tasks more effectively, while
improving the quality of education provided to students of the Muslim minority of Thrace.