Εκπαιδευτικές τεχνολογίες στην ελληνική προσχολική εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης της πλατφόρμας Quizlet
Educational technologies in greek preschool education: A case study of the Quizlet platform
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ρουσογιάννη, Ελευθερία
Ημερομηνία
2025-03-05Επιβλέπων
Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)Λέξεις-κλειδιά
Quizlet ; Παιχνιδοποίηση ; Προσχολική εκπαίδευση ; Τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας ; ΤΠΕ ; Μαθησιακή εμπλοκή ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Ψηφιακά εργαλεία ; Ψηφιακά εργαλεία στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Εισαγωγή: Η παρούσα έρευνα διερεύνησε την αποτελεσματικότητα της πλατφόρμας Quizlet στην υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας και στη βελτίωση της εμπλοκής και της απόδοσης παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ειδικότερα, η μελέτη διερεύνησε την
προσαρμοστικότητα της Quizlet στις ανάγκες Ελλήνων μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και τις δυνατότητες ενσωμάτωσής της στο προσχολικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Σκοπός: Σκοπός της έρευνας ήταν να αξιολογηθεί ο βαθμός στον οποίο η Quizlet μπορεί να ενισχύσει τη μαθησιακή διαδικασία, τη συμμετοχή και τη διασκέδαση των μαθητών, καθώς και να καταγραφούν οι απόψεις και οι εμπειρίες των εκπαιδευτικών που τη χρησιμοποίησαν. Μεθοδολογία: Χρησιμοποιήθηκε μικτή ερευνητική προσέγγιση, συνδυάζοντας ποσοτική έρευνα μέσω ερωτηματολογίων που απαντήθηκαν από 53 μαθητές προσχολικής ηλικίας και ποιοτική έρευνα μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων με έξι εκπαιδευτικούς. Η ποσοτική ανάλυση περιλάμβανε περιγραφική στατιστική και ελέγχους διαφορών (Mann-Whitney U), ενώ η ποιοτική ανάλυση ανέδειξε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη χρήση της Quizlet. Αποτελέσματα: Τα ευρήματα έδειξαν ότι η πλειονότητα των μαθητών βρήκε τις δραστηριότητες της Quizlet διασκεδαστικές, εύκολες στη χρήση και ενδιαφέρουσες. Συγκεκριμένα, το 79,2% δήλωσε ότι θα ήθελε να επαναλάβει τη χρήση της πλατφόρμας, ενώ το 73,6% ανέφερε ότι ένιωσε πως έμαθε νέα πράγματα. Από την πλευρά των εκπαιδευτικών, η Quizlet αναγνωρίστηκε ως ένα εύχρηστο και ευέλικτο εργαλείο, αν και σημειώθηκαν προκλήσεις, όπως η ανάγκη για προσαρμογή του περιεχομένου στις ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας, η έλλειψη αφηγηματικών και διαδραστικών χαρακτηριστικών, καθώς και η εξάρτηση από την τεχνολογική υποδομή. Συμπεράσματα: Η Quizlet μπορεί να λειτουργήσει ως ένα πολύτιμο υποστηρικτικό εργαλείο για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας στην προσχολική εκπαίδευση, ιδίως μέσω της παιχνιδοποίησης και της διαδραστικότητας. Επιπλέον, η πλατφόρμα προσφέρει πλεονεκτήματα στη διοικητική λειτουργικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ψηφιακού εγγραμματισμού τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών, ενώ παράλληλα διευκολύνει την οργάνωση, διαχείριση και παρακολούθηση της μαθησιακής προόδου μέσω της καταγραφής δεδομένων και της διαμόρφωσης προσωποποιημένων δραστηριοτήτων. Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω προσαρμογή του περιεχομένου στις ανάγκες των μικρών μαθητών και βελτίωση της υποστήριξης προς τους εκπαιδευτικούς για τη δημιουργία καινοτόμων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Περίληψη
Introduction: This study investigated the effectiveness of the Quizlet platform in supporting the learning process and improving the engagement and performance of preschool children. Specifically, the research explored the adaptability of Quizlet to the needs of Greek students and educators, as well as its potential for integration into the preschool educational environment. Purpose: The purpose of this research was to evaluate the extent to which Quizlet can enhance the learning process, participation, and enjoyment of students, as well as to capture the opinions and experiences of educators who used it. Methodology: A mixed-methods research approach was employed, combining quantitative data from questionnaires completed by 53 preschool students and qualitative data from semi-structured interviews with six educators. Quantitative analysis included descriptive statistics and difference tests (Mann-Whitney U), while qualitative analysis revealed educators’ perceptions of Quizlet’s use. Results: Findings showed that the majority of students found Quizlet activities fun, easy to use, and engaging. Specifically, 79.2% of students expressed a desire to reuse the platform, and 73.6% stated that they learned new concepts. Educators recognized Quizlet as a user-friendly and flexible tool, but they also identified challenges such as the need to adapt content to the needs of preschoolers, the lack of narrative and interactive features, and the dependence on technological infrastructure. Conclusions: Quizlet can serve as a valuable supplementary tool for enhancing the learning experience in preschool education, particularly through gamification and interactivity. Additionally, the platform offers advantages in the administrative functionality of the educational process, contributing to the development of digital literacy for both students and educators. At the same time, it facilitates the organization, management, and monitoring of learning progress through data tracking and the design of personalized activities. However, further adaptation of its content to the needs of young learners and enhanced support for educators in creating innovative educational activities are necessary.