Το σχολικό περιβάλλον και οι διαταραχές λόγου και επικοινωνίας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
School surrounding & speech/communication disorders for kindergarten children

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Χρονοπούλου, Σοφία
Ημερομηνία
2025-04-11Επιβλέπων
Meintasi, AthanasiaΛέξεις-κλειδιά
Διαταραχές λόγου και επικοινωνίας ; Σχολικό περιβάλλον ; Προσχολική εκπαίδευση ; Γλωσσική ανάπτυξηΠερίληψη
Το παρόν πόνημα έχει σκοπό να διερευνήσει την επίδραση του σχολικού περιβάλλοντος
σε παιδιά προσχολικής ηλικίας που αντιμετωπίζουν διαταραχές λόγου και επικοινωνίας.
Αρχικά, πρόκειται να κατηγοριοποιηθούν και να αναλυθούν οι διαφορετικές μορφές
διαταραχών λόγου και ομιλίας. Παράλληλα, πρόκειται να εξεταστούν οι επιπτώσεις τους
στην κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη.
Η έρευνα υπογραμμίζει ότι βιολογικοί, περιβαλλοντικοί και κοινωνικοί
παράγοντες επηρεάζουν την απόκτηση της γλώσσας. Βασικές πτυχές του σχολικού
περιβάλλοντος, όπως η δομημένη μάθηση, οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ δασκάλου και
μαθητή και οι σχέσεις με τους συνομηλίκους, διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη
γλωσσική ανάπτυξη και τις επικοινωνιακές δεξιότητες κάθε παιδιού. Τα θετικά σχολικά
περιβάλλοντα έχουν θετικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη του λόγου και της επικοινωνίας,
ενώ, αντίθετα, παράγοντες όπως ο εκφοβισμός, η έλλειψη ευαισθητοποίησης των
εκπαιδευτικών και τα ανεπαρκή προγράμματα παρέμβασης μπορούν να επιδεινώσουν
τις δυσκολίες λόγου και επικοινωνίας.
Τέλος, επισημαίνεται η σημασία των στρατηγικών έγκαιρης παρέμβασης για την
υποστήριξη της επικοινωνίας. Ακόμη, είναι πολύ σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να είναι
κατάλληλα καταρτισμένοι, ώστε να αναγνωρίζουν και να υποστηρίζουν τα παιδιά με
διαταραχές λόγου και επικοινωνίας.
Περίληψη
This paper aims to investigate the impact of the school environment on preschool
children with speech and communication disorders. Initially, the different forms of speech
and language disorders are to be categorised and analysed. At the same time, their
impact on social, emotional and cognitive development will be examined.
The research underlines that biological, environmental and social factors
influence language acquisition. Key aspects of the school environment, such as structured
learning, teacher-student interactions and peer relationships, play a very important role
in each child's language development and communication skills. Positive school
environments have a positive impact on language and communication development,
whereas, in contrast, factors such as bullying, lack of teacher awareness and inadequate
intervention programmes can exacerbate language and communication difficulties.
Finally, the importance of early intervention strategies to support
communication is highlighted. Furthermore, it is very important that teachers are
properly trained to identify and support children with speech and communication
disorders.
Αριθμός σελίδων
62Σχολή
Σχολή Επιστημών Υγείας & ΠρόνοιαςΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ακαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Βιοϊατρικών ΕπιστημώνΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία