Η χρήση του πατώματος στη διαδικασία του παιχνιδιού από τα μικρά παιδιά
Young children's use of their daycare setting's floor during free play
Keywords
Παιχνίδι ; Παιδιά ; Πάτωμα ; Συνομήλικοι ; Βρεφικός σταθμόςAbstract
Η παρούσα εργασία μελετά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται χρήση του πατώματος από τα παιδιά στη διαδικασία του παιχνιδιού τους. Συγκεκριμένα, γίνονται αναφορές όσον αφορά το παιχνίδι, τα οφέλη του όπως επίσης και τον ρόλο των ενηλίκων, των συνομήλικων αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος στο παιχνίδι των παιδιών. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στις σχέσεις των παιδιών με τους συνομηλίκους τους κατά την διάρκεια του παιχνιδιού τους στο πάτωμα όπως επίσης και στις αλληλεπιδράσεις των παιδιών με τις παιδαγωγούς στο πάτωμα. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας δείχνουν πως τελικά το πάτωμα λειτουργεί για τα παιδιά αρκετές φορές ως σημείο εκκίνησης του παιχνιδιού τους τόσο όταν παίζουν μόνα τους όσο και όταν αλληλεπιδρούν με τους συνομηλίκους τους σε αυτό, ενώ από την άλλη φανερώνεται και η ανάγκη που έχουν τα παιδιά για αλληλεπίδραση με τους παιδαγωγούς τους στο πάτωμα όπως διαπιστώθηκε και από την προκειμένη έρευνα.
Abstract
This paper examines how children use the floor during the play process. The literature review draws on research findings regarding children’s play and its benefits as well as the role of adults, peers and the natural environment in children’s play. Particular emphasis is given on children’s relationship with their peers during their play on the floor as well as on children’s interactions with educators on the floor. The results of the present study show that the floor is for children a starting point for their play both when they play alone and when they interact with their peers while, on the other hand, there were indications in this study for children’s need for interaction with their educators during their play on the floor.