Ασφαλής διαχείρηση ναυτιλιακών επιχειρήσεων και πλοίων - ISM Code
Safe company and ship management - ISM Code
Keywords
ISM code ; International safety management code ; Διεθνής κώδικας διαχείρισης ασφάλειας ; Διεθνείς Ναυτιλιακοί ΟργανισμοίAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό να παρουσιάσει την ασφαλή διαχείριση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και των πλοίων μέσα από τη σκοπιά του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και ιδιαίτερα του Διεθνή Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM Code). Μέσα από την καταγραφή των απαιτήσεωνκεφαλαίων του κώδικα θα γίνει προσπάθεια για μία πιο βαθιά κατανόηση της
σημασίας του και του τρόπου με τον οποίο μπορεί να εφαρμοσθεί. Με τον ΙΜΟ και τις συμβάσεις του να κυριαρχούν σε θέματα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της προστασίας της ανθρώπινης ζωής, του περιβάλλοντος και της περιουσίας από τους κινδύνους που προκύπτουν μέσω της ναυτιλιακής δραστηριότητας η πρόληψη αποκτά άλλες διαστάσεις στον τομέα της ναυτιλίας. Με την ενσωμάτωση του κώδικα στην Διεθνή Σύμβαση SOLAS (Safety Of Life At Sea) και την υποχρεωτική τήρηση του από την 1η
Ιουλίου του 1998 η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα έχει στρέψει το βλέμμα της σε αυτόν. Οι πλοιοκτήτες έχουν ξοδέψει υπέρογκα χρηματικά ποσά με σκοπό να εφαρμόσουν τον ISM και να πιστοποιηθούν αναλόγως από τους ναυτιλιακούς οργανισμούς που εκδίδουν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης, οι οποίοι με τη σειρά τους πρέπει να πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε να εκτελούν αξιοκρατικά όλα τα βήματα της διαδικασίας της πιστοποίησης. Με αφορμή για την καθιέρωση του κώδικα τη μείωση των ανθρώπινων λαθών που ήταν αιτίες για να προκληθούν μεγάλα ναυτιλιακά ατυχήματα κάθε ναυτιλιακή εταιρεία είναι υποχρεωμένη να έχει το δικό της Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης- ΣΑΔ και να είναι ικανή να δρα άμεσα σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Επίσης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η σχέση διαφόρων φορέων με τον ISM Code. Εκτός από τους νηογνώμονες, τα P&I Clubs (Protection & Indemnity Clubs) και το Port State Control- PSC συνδέονται με τον κώδικα και τη συμμόρφωση με αυτόν.
Μέσα από την ανάλυση τόσο του κώδικα όσο και των στατιστικών στοιχείων από οργανισμούς που σχετίζονται μαζί του, προκύπτει το πόρισμα για το αν έχουν επιτευχθεί πλήρως οι στόχοι για την ασφαλή διαχείριση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και των πλοίων και τι βαθμό επιτυχίας σημειώνουν.
Abstract
This dissertation aims to present the safe management of shipping companies and ships through the perspective of the International Maritime Organization (IMO) and in particular the International Safe Management Code (ISM CODE). Through
the recording of the requirements-chapters of the code, an effort will be made for a deeper understanding of its meaning and the way in which it can be applied. With IMO and its conventions dominating maritime safety, the protection of human life, the environment and property from the dangers posed by maritime activity, prevention takes entirely other dimensions in the shipping sector. With the incorporation of the code into the International Convention SOLAS (Safety Of Life At Sea) and its mandatory observance from 1 July 1998, the global shipping community has turned its sites on it. Shipowners have spent huge sums
of money to implement ISM and to be certified accordingly by the shipping organizations that issue the certificates of conformity, which in term must meet all necessary conditions to carry out all the steps to carry out all the steps of the certification process with credibility. On the grounds of introducing the code for the reduction of human error that was the cause of major maritime accidents, every shipping company is obligated to have its own Safe Management System – SMS and to be able to act immediately in case of emergency. Of particular interest is also the relationship f various bodies with the ISM Code. In addition to classification societies, P&I Clubs (Protections & Indemnity Clubs) and Port State Control – PSC are directly and indirectly associated with the
implementation and compliance of the Code. Through the analysis of both the Code and the statistics from organizations related
to it, the conclusion emerges as to whether the objectives for the safe of management of shipping companies and ships have been fully achieved and how successful they are.