dc.contributor.advisor | Σιτορέγκο, Ανδρέας | |
dc.contributor.author | Τσαδήμα, Δανάη Στεφανία | |
dc.date.accessioned | 2021-10-18T08:32:23Z | |
dc.date.available | 2021-10-18T08:32:23Z | |
dc.date.issued | 2021-10 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1342 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1193 | |
dc.description.abstract | Η εξέλιξη νέων τεχνολογιών και τεχνικών ανά τα χρόνια, βοήθησε στην αποκωδικοποίηση του ήχου (ηχοποίηση), επιτρέποντας μας να επαναπροσεγγίσουμε τη φύση του ήχου επιστημονικά, καλλιτεχνικά και κοινωνικοπολιτισμικά με διάφορα πολυμέσα και τεχνολογίες. Οι θεματικές ιδιότητες του ήχου αγγίζουν κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, από γεωλογικές επιστήμες και τη μηχανική έως επιστήμες ζωής, τον πολιτισμό και τις τέχνες. Στην παρακάτω ερευνητική εργασία θα μελετήσουμε τον ήχο ως επικοινωνία και ως μέσο έκφρασης. Θα εξετάσουμε τους όρους ακοή και ακρόαση μέσω ιστορικής, ερευνητικής ανασκόπησης θεωρητικών, μουσικών και σχεδιαστικών πρακτικών στον ήχο, στα πλαίσια των τεχνών που αλληλεπιδρούν με τον ήχο και τις ηχητικές τέχνες ως ανεξάρτητο πεδίο. Θα προσεγγίσουμε τον ήχο ως οντότητα στο περιβάλλον, αλλά και ως σύνολο, ηχοτοπίο. Θα διερευνήσουμε επίσης τις χωρικές ποιότητες και ιδιότητες του ήχου στη ζωή αλλά και τη μεταφορά του στις τέχνες και θα αναζητήσουμε τη σχέση του ήχου με την επιστήμη και την τεχνολογία καθώς οι δύο αυτοί όροι λαμβάνουν ερευνητικές και καλλιτεχνικές διαστάσεις. Έμφαση θα δώσουμε στον ήχο ως θόρυβο, ως σημείο αναφοράς, στοιχείο πολιτισμού, μέσο επικοινωνίας, έκφρασης και ερευνητικού περιεχομένου στην καθημερινότητα μας. ΄Ενα μεγάλο μέρος της εργάσιας επικεντρώνεται στη σχέση του ήχου με το χώρο, που αποτελούν αυθύπαρκτη συνθήκη, αλληλοενισχύονται μεταξύ τους και μας επηρεάζουν άμεσα στο προσανατολισμό και την αντίληψη μας. Θα αναφερθούμε σε διάφορες πρακτικές που αναπτύχθηκαν ανά τα χρόνια στην εφαρμογή και τη συνεργασία του ήχου και του ώρου σε διάφορους τομείς, καθώς και στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε και επεξεργαζόμαστε τον ήχο μέσα στα όρια του χώρου. Η αίσθηση της ακοής και η αντιληπτική διαδικασία της ακρόασης, τα φυσικά και τεχνητά ηχοτοπία, ο ήχος ως ποιότητα ζωής και πολιτισμού, ο ήχος ως προϊόν, σύμβολο και εργαλείο έκφρασης, η επένδυση ήχου σε εικόνα, ο διαδραστικός ήχος σε πολυμεσικά περιβάλλοντα, η ακουστική αρχιτεκτονική και η ακουσματική εμπειρία είναι κάποια από τα κύρια θέματα που θα μας απασχολήσουν στην παρακάτω έρευνα. Θα εστιάσουμε στη συμβολή και αξιοποίηση του ως εκφραστικό μέσο στις τέχνες και την εφαρμογή του σε εικαστικές, πολυμεσικές και διαδραστικές αναπαραστάσεις. Κατά την ανάπτυξη της εργασίας θα κάνουμε επιλεκτική αναφορά σε καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν και χρησιμοποίησαν το ήχο στο έργο τους με διαφορετικούς και καινοτόμους, για τα ανάλογα δεδομένα, τρόπους, θα αναλύσουμε την οπτική τους, θα ταυτιστούμε με το έργο τους και θα διερευνήσουμε το πως αποτέλεσαν θεμελιωτές για δραστικές αλλαγές στην αντιμετώπιση των εικαστικών πεδίων μέχρι σήμερα. | el |
dc.format.extent | 208 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ήχος | el |
dc.subject | Χώρος | el |
dc.subject | Ηχοτοπίο | el |
dc.subject | Εικαστικά περιβάλλοντα | el |
dc.subject | Ηχητική τέχνη | el |
dc.title | Perspectival sonorities | el |
dc.title.alternative | Προοπτικές ήχου στα εικαστικά περιβάλλοντα | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Αγαθόπουλος, Δημήτριος | |
dc.contributor.committee | Μάρθα, Λουκία | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής | el |
dc.description.abstracttranslated | The evolution of new technologies and techniques over the years, has helped the decoding of sound, allowing us to re-approach the nature of sound scientifically, artistically and socioculturally with various multimedia and technologies. Thematic properties of sound touch every human activity, from geological sciences and engineering to life sciences, culture and arts. In the following research paper we will study sound as an expressive means and as a means of communication. We will examine the terms hearing and listening through a historical, research review of theoretical, musical and design practices in sound, in the context of the arts that interact with sound and sound arts as an independent field. We will approach sound as an entity in the environment, but also as a whole, a soundscape. We will also explore the spatial qualities and properties of sound in life but also its transfer to the arts and we will look for the relationship of sound with science and technology as these two terms get research and artistic dimensions. We will emphasize on the sound as noise, as a reference point, element of culture, means of communication, expression and research content in our daily lives. A major part of the project focuses on the relationship between sound and space, which constitute a self-existent condition, they reinforce each other and directly affect our orientation and perception. We will refer to various practices developed over the years in implementation and collaboration of sound and space in various fields, as well as in the way we deal with and process the sound within the boundaries of space. The sense of hearing and the perceptual process of listening, natural and artificial soundscapes, sound as a quality of life and culture, sound as a product, a symbol and a tool of expression, incidental sound, interactive audio in multimedia environments, audio architecture and audio experience are some of the main topics that we will be concerned in the following research. We will focus on its contribution and utilization as an expressive means in arts and its application to artistic, multimedia and interactive representations. While working on the project we will selectively refer to artists who use and have used sound in their work in different and innovative, given the circumstances, ways, we will analyze their point of view, we will identify with the project and we will explore how they can be regarded as founders to drastic changes in dealing with artistic fields to date. | el |