dc.contributor.advisor | Skourlas, Christos | |
dc.contributor.advisor | Marinagi, Catherine | |
dc.contributor.author | Δαγλή-Καπούτση, Ζωή-Δήμητρα | |
dc.date.accessioned | 2022-02-02T09:09:57Z | |
dc.date.available | 2022-02-02T09:09:57Z | |
dc.date.issued | 2022-01 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1692 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1543 | |
dc.description.abstract | Η καταγραφή της γνώσης των ειδικών (codification) και η διαχείριση έργων αλλαγής (Change Management project) αποτελούν σημαντικές διαδικασίες στο πλαίσιο της διαχείρισης γνώσης (knowledge management). Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται και διερευνά την καταγραφή γνώσης για την προσβασιμότητα (accessibility) και την ένταξη (inclusion) των φοιτητών/φοιτητριών με αναπηρία (ΦμεΑ) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η καταγραφή εστιάζει στην πράξη «Πρόσβαση» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), η οποία αποτελεί ένα έργο αλλαγής με στόχο την ένταξη των ΦμεΑ στο Πανεπιστήμιο.
Με αφετηρία τις δομημένες συνεντεύξεις δύο ειδικών επιστημόνων και ενός μέλους της συντονιστικής επιτροπής της πράξης, αναλύονται θέματα τα οποία υποδηλώνουν τη σημασία της καταγραφής της γνώσης κατά την υλοποίηση του έργου. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρονται εκτενώς, και συζητούν καλές πρακτικές προώθησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας με: (1) την ανάληψη πρωτοβουλιών ενημέρωσης καθηγητών και διοικητικού προσωπικού, (2) τις υλικοτεχνικές παρεμβάσεις, (3) την υιοθέτηση κανόνων, (4) την ανάπτυξη θετικού κλίματος και (5) την αλλαγή της οπτικής στην αντιμετώπιση των ΦμεΑ από την πανεπιστημιακή κοινότητα. Η υλοποίηση του έργου προσβασιμότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για ΦμεΑ αποσκοπεί στην άρση των περιορισμών του περιβάλλοντος και στην οικοδόμηση μιας σύγχρονης αντίληψης-κουλτούρας στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο συγκεκριμένο θέμα. Η σχετική ανάλυση του έργου ολοκληρώνεται με τη χρησιμοποίηση του γνωστού μοντέλου του Kotter. | el |
dc.format.extent | 66 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Προσβασιμότητα | el |
dc.subject | Καταγραφή γνώσης | el |
dc.subject | Διαχείριση αλλαγής | el |
dc.subject | Τριτοβάθμια ε
Εκπαίδευση | el |
dc.subject | Αναπηρία | el |
dc.title | Καταγραφή γνώσης, διαχείριση αλλαγής και υπηρεσίες προσβασιμότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Codification, change management and accessibility in higher education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Mamalis, Basilis | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
dc.contributor.master | Επιστήμη και Τεχνολογία της Πληροφορικής και των Υπολογιστών | el |
dc.description.abstracttranslated | Codification and Change Management are well-established and popular processes in the framework of the Knowledge Management. This thesis focuses on these two processes: Codification process for capturing the knowledge of experts, and Change Management process, which is used to improve Inclusion and Accessibility of Disabled students in Higher Education. Τhe activities of the "ACCESSIBILITY" act (project) of the University of West Attica (UNIWA) are, specifically, reported and investigated. This project aims to remove any knowledge restrictions and develop a new insight or even a culture of inclusion in Higher Education. Structured interviews are conducted towards two experts-scientists, and a member of the steering committee of the project. Various issues of knowledge codification are analysed, and the process of promoting the project is examined to establish inclusion and accessibility in Higher Education for students with disabilities. The interviewees extensively mention that accompanying interventions are necessary in order to build a modern perception, and finally create a culture of inclusion in Higher Education. This thesis, eventually, applies the Kotter framework to examine the implementation of the project. | el |