Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ψηφιακή τεκμηρίωση και μορφολογική αποκατάσταση μέσω τρισδιάστατης ψηφιοποίησης του κολοσσιαίου μεγέθους γλυπτού «κεφαλής αλόγου», του γλύπτη Γιάννη Παππά

dc.contributor.advisorΚαραμπίνης, Λεωνίδας
dc.contributor.advisorΜακρής, Δημήτριος
dc.contributor.authorΜπάκου, Μαρία
dc.contributor.authorΣταμακολιού, Μαρία
dc.contributor.authorΛεούση, Σοφία Γεωργία
dc.date.accessioned2022-02-07T11:04:50Z
dc.date.available2022-02-07T11:04:50Z
dc.date.issued2021-10
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1706
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1557
dc.description.abstractΤο θέμα της μελέτης είναι η κολοσσιαία προτομή του γλυπτού «Βουκεφάλας» [του Μεγάλου Αλεξάνδρου] του καλλιτέχνη Γιάννη Παππά. Η χρονολόγηση της προτομής κυμαίνεται από το 1960 έως το 1970 και ανήκει στο Μουσείο Μπενάκη - Εργαστήριο Γιάννης Παππάς. Η κατάσταση διατήρησης του γλυπτού παρουσιάζει ως βασική φθορά της αποσάθρωσης του κύριου υλικού που είναι η γύψος, η οποία εκτείνεται σχεδόν σε όλη την επιφάνεια του. Επιπλέον παρατηρήθηκαν οπές, οξείδωση στον σκελετό του γλυπτού αλλά και διάφορες περιβαλλοντικές και βιολογικές φθορές. Ο κύριος σκοπός της μελέτης είναι η ψηφιακή αποτύπωση, η ψηφιακή επεξεργασία και η επίλυση των προβλημάτων στην συντήρηση του γλυπτού με βάση την ψηφιακή τεκμηρίωση και ανάλυση – διάγνωση. Η καταγραφή της προτομής διεξήχθη με την μέθοδο της φωτογραμμετρίας και της τρισδιάστατης σάρωσης. Αυτές οι μέθοδοι αποσκοπούν στην απόλυτη καταγραφή την τεκμηρίωση της παθολογίας και στην ψηφιακή συντήρηση. Επίσης, στοχεύετε η λήψη συμπερασμάτων τα οποία μπορούν να εξαχθούν για την καλύτερη αντιμετώπιση του γλυπτού εκκινώντας από το ψηφιακό αρχείο στο αναλογικό τεκμήριο. Οι εργασίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν η καταγραφή των φθορών, η μελέτη του γλυπτού σε σχέση με αντίστοιχα έργα όπως και έργα του καλλιτέχνη. Στην συνέχεια, άρχισαν οι διεργασίες της παθητικής σάρωσης μέσω της φωτογραμμετρικής αποτύπωσης. Έπειτα, ακολούθησαν οι διεργασίες της ενεργητικής σάρωσης και ειδικότερα η τοποθέτηση στόχων για την έναρξη και καταγραφή της τρισδιάστατης σάρωσης βάσει οπτικού σαρωτή λέιζερ. Ύστερα, πραγματοποιήθηκε η ψηφιακή επεξεργασία των αρχείων όπως αυτά προέκυψαν με τις δύο μεθόδους οι οποίες προαναφέρθηκαν. Τέλος, για την ολοκλήρωση της ψηφιακής συντήρησης του τρισδιάστατου μοντέλου πραγματοποιήθηκαν επεμβάσεις αποκαταστάσεις. Εν κατακλείδι, δημιουργήθηκε μια πρόταση συντήρησης για το φυσικό αντικείμενο / γλυπτό μέσω των αποτελεσμάτων τα οποία λήφθηκαν, από τις προαναφερόμενες μεθόδους. Έπειτα το ψηφιακό αρχείο λόγω της υψηλής ανάλυσης του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για: μεταγενέστερες επεμβάσεις και μελλοντικές μελέτες, ψηφιακές εκθέσεις, ψηφιακά μουσεία, διατήρηση αντικείμενο / γλυπτού ακόμα και μετά την ολική καταστροφή του γλυπτού, εκμετάλλευση αρχείου από το μουσείο (πωλητήριο) και εκμετάλλευση του γλυπτού από πιστοποιημένους οργανισμούς.el
dc.format.extent184el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΚολοσσιαία προτομήel
dc.subjectΠρόπλασμαel
dc.subjectΓύψοςel
dc.subjectΤρισδιάστατη τεκμηρίωσηel
dc.subjectΕνεργητική καταγραφή (σάρωση βάσει λέιζερ)el
dc.subjectΠαθητική καταγραφή (φωτογραμμετρία)el
dc.subjectΨηφιακή αποκατάστασηel
dc.titleΨηφιακή τεκμηρίωση και μορφολογική αποκατάσταση μέσω τρισδιάστατης ψηφιοποίησης του κολοσσιαίου μεγέθους γλυπτού «κεφαλής αλόγου», του γλύπτη Γιάννη Παππάel
dc.title.alternativeDigital documentation and morphological restoration through three-dimensional digitization of the colossal size sculpture “horse's head” by sculptor Yiannis Pappasel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΣτεφανής, Αλέξιος
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνηςel
dc.description.abstracttranslatedThe case of our study is the colosseum bust of the sculpture “Voukefalas” [of Alexander the Great] that Giannis Pappas created – sculpted. The dating of the bust range from 1960 to 1970 and belongs to Benaki Museum – Laboratory Giannis Pappas. The condition of maintenance of the bust presents the flimsiness of the main material which is the plaster cast expended in almost all its surface as a basic corrosion. Furthermore, apertures, oxidation in the skeleton of the bust and various environmental and biological corrosion were observed. The main purpose of the study is the digital depiction, the digital process and the resolution of the problems in the maintenance of the bust on the basis of the digital substantiation and analysis – diagnosis. The recording of the bust was conducted with the method of photogrammetry and the 3D scanning. These methods aim at the absolute recording of the pathology substantiation and the digital maintenance. The study also aims at the recording of the conclusions which can be deduced for the better confrontation of the bust, beginning from the digital archive in the analogical evidence. The fieldworks that were conducted consist of the recording of the corrosion, the study of the bust in relation to the other works of art and other sculptures of the artist. After that, the elaboration of the passive scanning through the photogrammetric printing began. Then, the elaboration of the active scanning and especially the placement of the aims for the beginning and the recording of the 3D through visual scanning laser followed. Afterwards, the digital process of the archives and how they arose through the two methods mentioned, was completed. Last but not least, reclamation interfering for the completion of the digital maintenance of the 3Dmodel was done. To sum up, a proposal of maintenance for the found object through the results received from the aforementioned methods was made. Moreover, because of its high analysis, the digital archive could be used for: subsequent interference and prospective studies, digital exhibitions, digital museums, maintenance of the object after even the total destruction of the bust, archive exploitation from the museum (shop of the museum) and bust exploitation from certified organizations.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές