dc.contributor.advisor | Spyropoulos, Georgios | |
dc.contributor.advisor | MOUSTRIS, KONSTANTINOS | |
dc.contributor.author | Κωνσταντέλος, Γεώργιος | |
dc.date.accessioned | 2022-03-07T23:26:23Z | |
dc.date.available | 2022-03-07T23:26:23Z | |
dc.date.issued | 2022-03-03 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1814 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1665 | |
dc.description.abstract | Στη σημερινή εποχή η ατμοσφαιρική ρύπανση αναγνωρίζεται ως ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, με αποτέλεσμα η Ευρωπαϊκή Ένωση και όλες οι αναπτυγμένες χώρες να έχουν θεσμοθετήσει σχετική υποχρεωτική νομοθεσία που να εξασφαλίζει ένα αποδεκτό επίπεδο ποιότητας περιβάλλοντος. Η αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι ανάλογη με την ραγδαία αύξηση της τεχνολογίας, επομένως με το πέρασμα των χρόνων τίθεται σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό η επέμβαση και προσπάθεια μείωσης όλων των επιβλαβών αέριων ρύπων. Ένας σημαντικός παράγοντας που μπορεί να συνεισφέρει στην ελάττωση των ρύπων είναι η ένταξη της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινή μας ζωή. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι να αξιολογηθεί αν τελικά η ένταξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα καταφέρει να μειώσει τους συνολικούς ρύπους ή αν απλά θα μετατοπίσει την ρύπανση από τις πόλεις, στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Για την υλοποίηση της εργασίας χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα COPERT το οποίο παρείχε αναλυτικά δεδομένα από το 1990 έως το 2018. Τα δεδομένα αφορούν τον στόλο οχημάτων, τα μέσα διανυόμενα χιλιόμετρα, αλλά και τις εκπομπές CO2, CO, NOx, PM10 και SO2 που θα αναλυθούν στην παρούσα εργασία. Για την πρόβλεψη του στόλου οχημάτων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της διπλής εκθετικής εξομάλυνσης Brown. Επιπλέον γίνεται εκτίμηση της συνολικής ρύπανσης των παραπάνω ρύπων για κάθε έτος από το 2019 έως το 2030. Η ηλεκτροκίνηση, όπως είναι γνωστό, δεν εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα. Ωστόσο, η ηλεκτρική ενέργεια, η οποία είναι απαραίτητη για την κίνηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παράγεται σε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής στους οποίους απελευθερώνονται τεράστια ποσά ρύπων. Στην παρούσα διπλωματική θα γίνει υπολογισμός των εκπομπών από τον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής, ώστε να εκτιμηθεί αν το συνολικό αντίκτυπο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. | el |
dc.format.extent | 167 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Ατμοσφαιρική ρύπανση | el |
dc.subject | Ηλεκτροκίνηση | el |
dc.subject | COPERT | el |
dc.subject | Διπλή εκθετική εξομάλυνση Brown | el |
dc.subject | Πρόβλεψη εκπομπών | el |
dc.title | Αξιολόγηση της συμβολής της ηλεκτροκίνησης στην ποιότητα του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα | el |
dc.title.alternative | Evaluation of the contribution of electromobility to the quality of the atmospheric environment in Greece | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Ντούρου, Κλεοπάτρα | |
dc.contributor.committee | Ζαφειράκης, Δημήτριος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | At present, air pollution is recognized as a very serious problem at a national and international level, with the result that the European Union and all developed countries have enacted relevant mandatory legislation that ensures an acceptable level of environmental quality. The increase in air pollution is proportional to the rapid increase in technology and, thus, over the years the intervention and effort to reduce all harmful gaseous pollutants is becoming more and more imperative. An important factor that can contribute to the reduction of pollutants is the integration of electromobility in our daily lives. The purpose of this dissertation is to assess whether the integration of electric cars will eventually reduce total emissions or whether it will simply shift pollution from cities to power stations. The COPERT program was used for the implementation of the work, which provided detailed data from
1990 to 2018. The data concern the vehicle fleet, the average kilometers traveled, and also the CO2, CO, NOx, PM10 and SO2 emissions that will be analyzed in the present work. The Brown’s double exponential smoothing method was used to predict the vehicle fleet. In addition, the total pollution of the above pollutants is estimated for each year from 2019 to 2030.
Electromobility, as it is known, does not emit pollutants into the atmosphere. However, electricity, which is necessary for the movement of electric cars, is generated in power plants where huge amounts of pollutants are released. In this thesis, emissions from the electricity sector will be calculated to assess whether the overall impact of electric cars will have a positive environmental impact. | el |