dc.contributor.advisor | Πολίτης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Θάνος, Γιάννης | |
dc.date.accessioned | 2022-03-14T10:34:32Z | |
dc.date.available | 2022-03-14T10:34:32Z | |
dc.date.issued | 2022-03-02 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1855 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1706 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία αναπτύσσεται ένα μέρος της διαδικασίας της προμελέτης ενός πλοίου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (Product Carrier). Σε πρώτο στάδιο, αφού γίνει μια περιγραφή των βασικών στοιχείων της μελέτης, περιλαμβάνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή για τα δεξαμενόπλοια καθώς επίσης και η κατηγοριοποίησή τους. Στη συνέχεια, καθορίζονται οι απαιτήσεις του υπό μελέτη πλοίου και υπολογίζονται οι βασικές διαστάσεις, οι συντελεστές μορφής, και η απαιτούμενη ισχύς πρόωσης του, με τη βοήθεια προσεγγιστικών τύπων και όμοιων πλοίων. Κατόπιν γίνεται ο υπολογισμός των ομάδων βαρών του υπό μελέτη πλοίου και πραγματοποιείται ο προϋπολογισμός της μεταφορικής ικανότητας του. Ελέγχεται επίσης το ύψος εξάλλων και η γραμμή φόρτωσης με βάση τη Διεθνή Σύμβαση Γραμμής Φόρτωσης (Συγκεντρωτική έκδοση, 2016) και στη συνέχεια η χωρητικότητα του φορτίου. Έπειτα, κατασκευάζεται το σχέδιο ναυπηγικών γραμμών, το τρισδιάστατο σχέδιο του πλοίου και η διαμόρφωση της εσωτερικής του διάταξης, με το πρόγραμμα Rhinoceros 3D. Με τη βοήθεια του προγράμματος MAAT Hydro υπολογίζονται τα βασικά υδροστατικά στοιχεία και πραγματοποιείται ο έλεγχος της άθικτης ευστάθειας στις 4 βασικές καταστάσεις φόρτωσης με βάση το κριτήριο Α749(18) που ορίζει ο ΙΜΟ. Επιπροσθέτως, εφαρμόζεται η Διεθνής Σύμβαση Καταμέτρησης και προσδιορίζεται η ολική και καθαρή χωρητικότητα του πλοίου. Τέλος, γίνεται έλεγχος συμμόρφωσης του πλοίου με τον κανονισμό 23 της MARPOL για τη διαρροή πετρελαίου λόγω ατυχήματος (Accidental Oil Outflow) και εξετάζεται μια εναλλακτική διάταξη των χώρων φορτίου με σκοπό την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας του σχεδιαζόμενου πλοίου. | el |
dc.format.extent | 161 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Προμελέτη δεξαμενόπλοιου | el |
dc.subject | Μεταφορική ικανότητα | el |
dc.subject | Σχέδιο ναυπηγικών γραμμών | el |
dc.subject | Υδροστατικό διάγραμμα | el |
dc.subject | Καμπύλες ευστάθειας | el |
dc.subject | IMO | el |
dc.subject | MARPOL | el |
dc.subject | Κανονισμός 23 | el |
dc.subject | Διαρροή πετρελαίου λόγω ατυχήματος | el |
dc.subject | Εναλλακτική σχεδίαση δεξαμενόπλοιου | el |
dc.title | Προμελέτη πλοίου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου | el |
dc.title.alternative | Preliminary design of a product carrier | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Θεοδουλίδης, Αλέξανδρος | |
dc.contributor.committee | Mazarakos, Thomas | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | This diploma thesis aims to develop a part of the process of the preliminary design of a Product Carrier. Firstly, after the description of the ship-design basic elements, a brief historical overview of the tankers is presented as well as the basic tanker categories. After the requirements of the ship under study are determined, the basic dimensions, the form coefficients, and the required propulsive power are calculated, with the help of empirical formulas and similar ships. Following this, the weight groups of the ship and its capacity are calculated. The freeboard and the load line are also checked based on the International Load Line Convention (Consolidated Edition, 2016) and then the capacity is verified. Furthermore, the lines plan, the 3D design of the ship and the configuration of its internal layout are constructed, using the program Rhinoceros 3D. Moreover, with the help of the program MAAT Hydro, the basic hydrostatics are calculated and its intact stability is tested for the 4 basic loading conditions based on the criterion A.749(18) defined by IMO. In addition, the International Tonnage Convention is applied and the ship’s Gross tonnage and Net tonnage are defined. Finally, the ship is checked for compliance with MARPOL Regulation 23 on Accidental Oil Outflow and an alternative configuration of the cargo tanks is considered in order to increase the capacity of the ship. | el |