Εμφάνιση απλής εγγραφής

Προμελέτη πλοίου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου

dc.contributor.advisorΠολίτης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΘάνος, Γιάννης
dc.date.accessioned2022-03-14T10:34:32Z
dc.date.available2022-03-14T10:34:32Z
dc.date.issued2022-03-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1855
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1706
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία αναπτύσσεται ένα μέρος της διαδικασίας της προμελέτης ενός πλοίου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (Product Carrier). Σε πρώτο στάδιο, αφού γίνει μια περιγραφή των βασικών στοιχείων της μελέτης, περιλαμβάνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή για τα δεξαμενόπλοια καθώς επίσης και η κατηγοριοποίησή τους. Στη συνέχεια, καθορίζονται οι απαιτήσεις του υπό μελέτη πλοίου και υπολογίζονται οι βασικές διαστάσεις, οι συντελεστές μορφής, και η απαιτούμενη ισχύς πρόωσης του, με τη βοήθεια προσεγγιστικών τύπων και όμοιων πλοίων. Κατόπιν γίνεται ο υπολογισμός των ομάδων βαρών του υπό μελέτη πλοίου και πραγματοποιείται ο προϋπολογισμός της μεταφορικής ικανότητας του. Ελέγχεται επίσης το ύψος εξάλλων και η γραμμή φόρτωσης με βάση τη Διεθνή Σύμβαση Γραμμής Φόρτωσης (Συγκεντρωτική έκδοση, 2016) και στη συνέχεια η χωρητικότητα του φορτίου. Έπειτα, κατασκευάζεται το σχέδιο ναυπηγικών γραμμών, το τρισδιάστατο σχέδιο του πλοίου και η διαμόρφωση της εσωτερικής του διάταξης, με το πρόγραμμα Rhinoceros 3D. Με τη βοήθεια του προγράμματος MAAT Hydro υπολογίζονται τα βασικά υδροστατικά στοιχεία και πραγματοποιείται ο έλεγχος της άθικτης ευστάθειας στις 4 βασικές καταστάσεις φόρτωσης με βάση το κριτήριο Α749(18) που ορίζει ο ΙΜΟ. Επιπροσθέτως, εφαρμόζεται η Διεθνής Σύμβαση Καταμέτρησης και προσδιορίζεται η ολική και καθαρή χωρητικότητα του πλοίου. Τέλος, γίνεται έλεγχος συμμόρφωσης του πλοίου με τον κανονισμό 23 της MARPOL για τη διαρροή πετρελαίου λόγω ατυχήματος (Accidental Oil Outflow) και εξετάζεται μια εναλλακτική διάταξη των χώρων φορτίου με σκοπό την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας του σχεδιαζόμενου πλοίου.el
dc.format.extent161el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠρομελέτη δεξαμενόπλοιουel
dc.subjectΜεταφορική ικανότηταel
dc.subjectΣχέδιο ναυπηγικών γραμμώνel
dc.subjectΥδροστατικό διάγραμμαel
dc.subjectΚαμπύλες ευστάθειαςel
dc.subjectIMOel
dc.subjectMARPOLel
dc.subjectΚανονισμός 23el
dc.subjectΔιαρροή πετρελαίου λόγω ατυχήματοςel
dc.subjectΕναλλακτική σχεδίαση δεξαμενόπλοιουel
dc.titleΠρομελέτη πλοίου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίουel
dc.title.alternativePreliminary design of a product carrierel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΘεοδουλίδης, Αλέξανδρος
dc.contributor.committeeMazarakos, Thomas
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Ναυπηγών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedThis diploma thesis aims to develop a part of the process of the preliminary design of a Product Carrier. Firstly, after the description of the ship-design basic elements, a brief historical overview of the tankers is presented as well as the basic tanker categories. After the requirements of the ship under study are determined, the basic dimensions, the form coefficients, and the required propulsive power are calculated, with the help of empirical formulas and similar ships. Following this, the weight groups of the ship and its capacity are calculated. The freeboard and the load line are also checked based on the International Load Line Convention (Consolidated Edition, 2016) and then the capacity is verified. Furthermore, the lines plan, the 3D design of the ship and the configuration of its internal layout are constructed, using the program Rhinoceros 3D. Moreover, with the help of the program MAAT Hydro, the basic hydrostatics are calculated and its intact stability is tested for the 4 basic loading conditions based on the criterion A.749(18) defined by IMO. In addition, the International Tonnage Convention is applied and the ship’s Gross tonnage and Net tonnage are defined. Finally, the ship is checked for compliance with MARPOL Regulation 23 on Accidental Oil Outflow and an alternative configuration of the cargo tanks is considered in order to increase the capacity of the ship.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές