dc.contributor.advisor | Μαυρομμάτης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Μαυρογιώργης Ντυράν, Διογένης Ζυστέν | |
dc.date.accessioned | 2022-03-28T07:52:19Z | |
dc.date.available | 2022-03-28T07:52:19Z | |
dc.date.issued | 2022-03-03 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1998 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1849 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί την εκβάθυνση στα
τηλεπικοινωνιακά συστήματα της σύγχρονης ναυτιλίας. Αρχικά, γίνεται μια ιστορική
αναδρομή των συστημάτων που θα παρουσιαστούν σε επόμενες ενότητες.
Κατόπιν, στην δεύτερη ενότητα, περιγράφεται αναλυτικά το GMDSS που διέπει
την σημερινή ναυσιπλοΐα, καθώς και την εκτενή ανάλυση των ραδιοεπικοινωνιών,
περιλαμβάνοντας τους ασύρματους VHF και MF&HF, καταλήγοντας στην περιγραφή
του συστήματος NAVTEX.
Στην συνέχεια, στην τρίτη ενότητα, παρουσιάζονται αναλυτικά τα δορυφορικά
συστήματα που σχετίζονται με την ασφαλή διάσωση πληρώματος σε περίπτωση
ατυχήματος με την χρήση των EPIRB και COSPAS-SARSAT, αλλά και την επικοινωνία
που πραγματοποιείται με την ακτή μέσω του INMARSAT, ενώ στο τέλος
παρουσιάζεται και το VSAT. Επί πρόσθετα, η επόμενη ενότητα ασχολείται με τα
δορυφορικά συστήματα πλοήγησης που χρησιμοποιούνται, τα πρόσθετα συστήματα
πλοήγησης όπως το AIS και το LRIT, ενώ κλείνοντας παρουσιάζεται το VDR αλλά και
τα διάφορα δορυφορικά συστήματα που αξιοποιούνται για επικοινωνία.
Στην πέμπτη ενότητα, αναλύεται η τεχνολογία που θα αποτελέσει τα πρώτα
στάδια για την αυτόνομη ναυτιλία. Συγκεκριμένα, πρόκειται για το IoT και το IoS, τα
οποία χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια για την ανταλλαγή δεδομένων με την
πλοιοκτήτρια εταιρεία, με δεδομένα όπως την κατάσταση του πλοίου, του φορτίου και
άλλες.
Αμέσως μετά, ακολουθεί η ενότητα που είναι ιδιαίτερη σημαντική για την
πραγμάτωση ενός αυτόνομου πλοίου αλλά και την διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας
των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων επί του πλοίου. Συνεπώς, γίνεται μια
παρουσίαση της κυβερνοασφάλειας η οποία είναι απαραίτητη πλέον.
Τέλος, γίνεται μια ανάλυση για εναλλακτικά μέσα τηλεπικοινωνιών που θα
μπορούσαν να δώσουν λύση στο πρόβλημα της κάλυψης σε απομακρυσμένες
περιοχές. | el |
dc.format.extent | 151 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | MF&HF | el |
dc.subject | NAVTEX | el |
dc.subject | EPIRB | el |
dc.subject | COSPAS-SARSAT | el |
dc.subject | INMARSAT | el |
dc.subject | VSAT | el |
dc.subject | AIS | el |
dc.subject | LRIT | el |
dc.subject | VDR | el |
dc.subject | IoT | el |
dc.subject | IoS | el |
dc.subject | Κυβερνοασφάλεια | el |
dc.subject | Εναλλακτικά μέσα επικοινωνίας | el |
dc.title | Τηλεπικοινωνιακά συστήματα στη σύγχρονη ναυτιλία | el |
dc.title.alternative | Telecommunication systems in modern shipping | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Γιαννακόπουλος, Παναγιώτης | |
dc.contributor.committee | Μυριδάκης, Νικόλαος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
dc.description.abstracttranslated | This diploma thesis is a research of the telecommunication systems of modern
shipping. Firstly, it is a historical overview of the systems that will be presented in
subsequent sections.
Thence, on second section it is described in details the GMDSS which governs
the current shipping. Also, it is included the extended analysis of radio communication,
the VHF and MF&HF. The section concludes with the description of NAVTEX’s system.
Then, in third section, are presented in detail the satellite systems which are
related to safe rescue of crew in case of an accident using the systems EPIRB and
COSPAS-SARSAT, but also the communication that takes place with the coast
through INMARSAT, while at the end is presented the VSAT. In addition, the next
section deals with the satellite navigation systems that are being used, the additional
navigations systems such as AIS and LRIT, while closing with the VDR and the various
satellite systems that are used for communication.
In fifth section, is being analyzed the technology which will be the first stages
to an autonomous ship. Especially, it is about IoT and IoS, which they are already
being used for the exchange of data with the shipping company, including data such
as the ship’s and cargo’s condition and more.
After that, the sixth section is particularly important for the realization of an
autonomous ship, but also to ensure the safe operation of the telecommunication
systems onboard. Therefore, a presentation of cybersecurity nowadays is necessary.
Finally, an analysis is made for alternative telecommunication systems that
could provide a solution to the problem of coverage in remote areas. | el |