dc.contributor.advisor | Kaminari, Agathi Anthoula | |
dc.contributor.author | Κουρή, Ξένη | |
dc.date.accessioned | 2022-04-08T09:41:04Z | |
dc.date.available | 2022-04-08T09:41:04Z | |
dc.date.issued | 2022-03-11 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2083 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1934 | |
dc.description.abstract | Σκοπός και αντικείμενο της παρούσας πτυχιακής είναι να παρουσιαστεί:
Αρχικά ποιες ήταν οι επιπτώσεις και οι δυσκολίες που επέφερε η πανδημία αυτή όχι μόνο στην καθημερινή ζωή και στη γενικότερη λειτουργία της κοινωνίας αλλά κυρίως και στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς και της συντήρησής της.
Κατόπιν, να παρουσιαστούν και οι συνέπειες της συγκεκριμένης πανδημίας στον τομέα αυτό που προαναφέρθηκε. Σ ’ένα πρώτο στάδιο και πιο εισαγωγικό πρέπει σίγουρα να αναλυθεί το τί είναι μία πανδημία, από που μπορεί να προέρχεται, πώς εξαπλώνεται και πόσο εύκολα, πόσο σοβαρά μπορεί να γίνουν τα συμπτώματα που θα προκαλέσει σε όποιον νοσήσει και πώς γίνεται να προστατευτούμε από αυτό. Όλα τα παραπάνω θα αναλυθούν πιο λεπτομερώς και για ό,τι αφορά την πανδημία του κορωνοϊού που είναι και αυτή που μας απασχολεί στην συγκεκριμένη εργασία. Ακόμα αναλύεται και η ανταπόκριση που υπήρχε στο πρώτο ξέσπασμα της πανδημίας από το σύνολο της κοινωνίας και από τα μουσεία σε συνδυασμό και με μία αναδρομή σε προγενέστερες πανδημίες και την αντίστοιχη ανταπόκριση σε αυτές τότε. Πιο συγκεκριμένα, το επάγγελμα των συντηρητών επηρεάστηκε σε αρκετά μεγάλο βαθμό καθώς πολλοί ήταν αυτοί που τέθηκαν σε αναστολή εργασίας, δηλαδή έγινε παύση της εργασίας τους για άγνωστο χρονικό διάστημα με αμοιβή ενός επιδόματος, και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έχασαν τελείως τη δουλειά τους. Τα μουσεία υπέστησαν το μεγαλύτερο πλήγμα καθώς τα περισσότερα έκλεισαν σε παγκόσμιο επίπεδο με πολλά από αυτά να μην καταφέρουν να ξανά ανοίξουν ποτέ λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπισαν, ενώ τα υπόλοιπα που κατάφεραν να επιβιώσουν, ανέπτυξαν αρκετά το διαδικτυακό τους κομμάτι για να παραμείνουν ενεργά για το κοινό. Τέλος, οι εξωτερικοί αρχαιολογικοί χώροι παρέμειναν εξίσου εκτεθειμένοι με κίνδυνο τους βανδαλισμούς λόγω έλλειψης προστασίας και φυσικής παρουσίας των υπεύθυνων των χώρων αυτών. | el |
dc.format.extent | 75 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Κορωνοϊός | el |
dc.subject | Πολιτισμική κληρονομιά | el |
dc.subject | Μουσεία | el |
dc.subject | Αρχαιολογικοί χώροι | el |
dc.title | Οι επιπτώσεις και οι συνέπειες της πανδημίας στη διαχείριση και στη συντήρηση της πολιτισμικής κληρονομιάς. | el |
dc.title.alternative | The impact and the implications of the pandemic on the management and preservation of cultural heritage. | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Χατζιδάκη, Μαρία | |
dc.contributor.committee | CHOULIS, KONSTANTINOS | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
dc.description.abstracttranslated | The purpose and object of this dissertation is to present:
Initially, what were the effects and difficulties that this pandemic brought not only on our daily life and in general on the society, but also in the field of cultural heritage and its preservation.
Then, to present the consequences of this pandemic in the area mentioned above. In the initial introductory part, we must analyze what a pandemic is, its origin, how it spreads and how easily, how serious the symptoms of someone contracting the virus and how we can protect ourselves from this. All of the above will be analyzed in more detail regarding the coronavirus pandemic, which is the virus that concerns us in this project. The existing and current response to the first outbreak of the pandemic from the whole society and from the museums in combination with a flashback on previous pandemics and the corresponding response to them at that time is also analyzed. More specifically, the profession of conservators was affected to a great extent as many were suspended for an unknown period of time, economically supported by a subvention payment, and there were not a few who actually lost their job. Museums were widely affected as most of them closed worldwide with many never being able to reopen due to financial difficulties. The rest managed to develop their online network enough to remain active for the public. Finally, the archeological sites remained exposed to the risk of vandalism due to lack of security services and physical presence of those in charge of these sites. | el |