Εμφάνιση απλής εγγραφής

Περιβαλλοντική εκπαίδευση και προαγωγή υγείας στο σύγχρονο σχολείο: Η περίπτωση του school gardening και τα οφέλη του/ επίδραση στις διατροφικές συνήθειες και στην ψυχική υγεία μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

dc.contributor.advisorSakellari, Evanthia
dc.contributor.authorΓιαννοπούλου, Μαρία
dc.contributor.authorΠυρομάλη, Ελένη
dc.date.accessioned2022-05-11T11:22:35Z
dc.date.available2022-05-11T11:22:35Z
dc.date.issued2022-05-09
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2225
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2076
dc.description.abstractΗ διαμόρφωση των σχολικών κήπων μέσα από την πρακτική του school gardening κερδίζει διαρκώς έδαφος στη σύγχρονη εποχή, καθώς τα οφέλη της είναι σημαντικά και εκτείνονται σε διάφορα πεδία της ζωής και της καθημερινότητας των μαθητών. Στην παρούσα βιβλιογραφική εργασία διερευνάται η σημασία της ένταξης της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο σχολικό περιβάλλον για την προώθηση της υγείας όχι μόνο του περιβάλλοντος, αλλά και του ίδιου του ανθρώπου. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η περίπτωση των σχολικών κήπων ως μέσου για την ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των παιδιών σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και της εκμετάλλευσής του ως φυσικής πηγής συστατικών και προϊόντων ωφέλιμων για την υγεία, τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική. To ερευνητικό υλικό βασίστηκε σε εμπειρικές έρευνες σε μαθητές Δημοτικής εκπαίδευσης και σε εφαρμοσμένα και εν ενεργεία προγράμματα, όπως εντοπίστηκαν στη διεθνή βιβλιογραφία. Οι βάσεις δεδομένων αναζήτησης ήταν το Google Scholar και το Pubmed και οι λέξεις - φράσεις κλειδιά βάσει των οποίων έγινε η αναζήτηση ήταν οι εξής: περιβάλλον, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, ‘school gardening / σχολικοί κήποι, περιβαλλοντική εκπαίδευση, ψυχική υγεία και συμπεριφορά. Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, πράγματι, το school gardening μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών, καθώς τους προσφέρει ευκαιρίες και κίνητρο ώστε να δοκιμάσουν περισσότερες γεύσεις και να εντάξουν φρούτα και λαχανικά στην καθημερινή τους διατροφή. Από την άλλη πλευρά, όσον αφορά το πεδίο της ψυχικής υγείας δεν έχουν διεξαχθεί αρκετές έρευνες, ωστόσο, με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, καταδεικνύεται ότι η ενασχόληση με τον κήπο στο περιβάλλον του σχολείου μπορεί να έχει εξίσου θετικά αποτελέσματα για τους μαθητές.el
dc.format.extent55el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΣχολικός κήποςel
dc.subjectΔιατροφικές συνήθειεςel
dc.subjectΨυχική υγείαel
dc.subjectSchool gardeningel
dc.titleΠεριβαλλοντική εκπαίδευση και προαγωγή υγείας στο σύγχρονο σχολείο: Η περίπτωση του school gardening και τα οφέλη του/ επίδραση στις διατροφικές συνήθειες και στην ψυχική υγεία μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.title.alternativeEnvironmental education and health promotion in the modern school: The case of school gardening and its benefits / effect on the eating habits and mental health of primary school studentsel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeNotara, Venetia
dc.contributor.committeePrapas, Christos
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείαςel
dc.contributor.masterΠεριβαλλοντική Επικοινωνία και Προαγωγή Υγείαςel
dc.description.abstracttranslatedThe formation of school gardens through the practice of school gardening is constantly gaining ground in modern times, as things are important and extend to various areas of life and everyday life of students. In the present bibliographic work, the importance of the integration of environmental education in the school environment for the promotion of health not only of the environment, but also of man himself is explored. In particular, the case of school gardens is examined as a means of raising awareness and activating children about the environment, but also of exploiting it as a natural source of ingredients and products beneficial for the protection of health, both physical and mental. The research material was based on empirical research on primary school students and on applied and active programs, as identified in the international literature. The search databases were Google Scholar and Pubmed and the keywords used to search were: environmental awareness, school gardening, environmental education, mental health and behavior. It concluded that, indeed, school gardening can play an important role in students' eating habits, as it also gives them an incentive to try more flavors and include fruits and vegetables in their daily diet. On the other hand, no research has been conducted in the field of mental health, however, the available data show that gardening in the school environment can have equally positive results for them.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές