dc.contributor.advisor | Μανέτα, Χριστίνα | |
dc.contributor.author | Λειβαδάς, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2022-07-20T08:59:40Z | |
dc.date.available | 2022-07-20T08:59:40Z | |
dc.date.issued | 2022-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2569 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2409 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά τη συντήρηση και αποκατάσταση στην Ιαπωνία με επίκεντρο την πορσελάνη και τις τεχνικές με τις οποίες συντηρείται. Αρχικά, αναλύεται η ιστορική πορεία της Ιαπωνικής πορσελάνης όπως τα είδη της ανά τις περιόδους, τους φούρνους όπου παρασκευαζόταν, αλλά και σημαντικούς εκπροσώπους που δημιούργησαν νέα ή ιδιαίτερα είδη πορσελάνης. Έπειτα, επεξηγείται η τεχνολογία κατασκευής και διακόσμησης των διαφορετικών ειδών Ιαπωνικής πορσελάνης. Επιπλέον, παραθέτονται οι νόμοι και τα κριτήρια με τα οποία η Ιαπωνία προστατεύει την πολιτιστική της κληρονομιά, και πως επηρεάστηκε αυτό το είδος προστασίας από τις συνθήκες ζωής και τη θρησκεία/φιλοσοφία. Στην συνέχεια, αναλύονται οι ποικίλες τεχνικές αποκατάστασης και συντήρησης που εμφανίστηκαν από το παρελθόν της χώρας μέχρι και σήμερα και πως αυτές αντιμετωπίζονται στην σύγχρονη συντήρηση. Ιδιαίτερα χαρακτηριστική είναι η μελέτη της τεχνικής Kintsugi η οποία διέπεται από τη φιλοσοφία του Wabi-Sabi ενώ παράλληλα αναφέρονται σύγχρονοι καλλιτέχνες που αξιοποιούν αυτήν την τεχνική. Εν κατακλείδι, αντλούνται συμπεράσματα για τις μεθόδους αποκατάστασης και συντήρησης που επικρατούν στην Ιαπωνία και για τη δυνατότητα εφαρμογής της τεχνικής Kintsugi στη συντήρηση σήμερα. | el |
dc.format.extent | 73 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Kintsugi | el |
dc.subject | Wabi-Sabi | el |
dc.subject | Πορσελάνη | el |
dc.subject | Συντήρηση | el |
dc.subject | Ιαπωνία | el |
dc.title | Η Συντήρηση Πορσελάνης και Κεραμικού στην Ιαπωνία | el |
dc.title.alternative | The Conservation of Porcelain and Ceramics in Japan | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Λαμπρόπουλος, Βασίλειος | |
dc.contributor.committee | Αικατερίνη, Μαλέα | |
dc.contributor.committee | Μανέτα, Χριστίνα | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
dc.description.abstracttranslated | The main outline of this thesis is Japanese porcelain conservation and preservation methods as well as the techniques used in the above processes. Initially the history of Japanese porcelain will be analyzed, including the various porcelain types throughout the centuries, potterry centers and kilns, important figures that contributed to new or special porcelain crafts during the eras. Subsequently various porcelain crafting methods will be illustrated alongside the decoration of the porcelain pieces. Moreover, laws for the protection of cultural heritage and their criteria are presented in addition to how Japan is influenced by religion and philosophy in regard to those laws. Various conservation and restoration techniques that are found throughout the centuries will be studied and how they are treated in contemporary conservation. Specific focus is given to the Kintsugi technique that is based on the Japanese philosophy of Wabi-Sabi, and contemporary Kintsugi artists will be presented. Lastly, conclusions about the conservation and restoration methods in Japan are presented and whether or not Kintsugi can be used in contemporary conservation. | el |