Εμφάνιση απλής εγγραφής

Παιχνίδι & Πραγματικότητα

dc.contributor.advisorΜαρκίδου, Αναστασία
dc.contributor.authorΧάλαρη, Ελευθερία
dc.date.accessioned2021-03-05T21:39:15Z
dc.date.available2021-03-05T21:39:15Z
dc.date.issued2021-02-26
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/286
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-137
dc.description.abstractΗ αναπόληση της παιδικής μου ηλικίας με ώθησε σε μια φωτογραφική εξερεύνηση της ενδιάμεσης περιοχής με την οποία ασχολείται ο Donald Winnicott. Χρησιμοποιώντας το παιχνίδι και τα μεταβατικά αντικείμενα ως βασικά στοιχεία της φωτογραφικής μου ενότητας προσπάθησα να δημιουργήσω μια ατμόσφαιρα από την οποία ξεπροβάλλει ο αυθορμητισμός, η αθωότητα, η έκπληξη και άλλα παρόμοια στοιχεία τα οποία σκιαγραφούν την παιδική ηλικία. Παρόλο που η ενότητα αυτή αποτελεί μια προσπάθεια ανακατασκευής του παιδικού μου εαυτού δεν πρόκειται για την περιγραφή ή κάποιου είδους αφήγησης της δικιάς μου παιδικής ηλικίας καθώς σκοπός μου είναι η δημιουργία μιας συγκεκριμένης ατμόσφαιρας. Αντικείμενο μελέτης της εργασίας μου υπήρξε το βιβλίο του Donald Winnicott ‘’Playing and Reality’’, το βιβλίο του Sigmund Freud ‘’O ποιητής και η φαντασίωση’’ καθώς και άλλες σχετικές πηγές στο διαδίκτυο. Η πρώτη περίπτωση πρόκειται για το τελευταίο βιβλίο που έγραψε ο Donald Winnicott στο οποίο συνοψίζονται όλα τα πολύπλευρα ενδιαφέροντα και οι διανοητικές ενασχολήσεις του διάσημου ψυχαναλυτή. Επέλεξα να εστιάσω την προσοχή μου σε θέματα που αφορούν στα μεταβατικά φαινόμενα και αντικείμενα και στο δημιουργικό παιχνίδι. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε έρευνες του ίδιου πάνω σε αυτή την ενδιάμεση περιοχή την οποία την αναφέρει κι ως ‘δυνητικό χώρο’ καθώς κατά τον ίδιο αυτός ο χώρος αποτελεί κρίσιμο σημείο στο οποίο κάνει την εμφάνισή του το δημιουργικό παιχνίδι και τα μεταβατικά αντικείμενα. Από την άλλη πλευρά, στο βιβλίο του ο Freud ασχολείται με τη συγγένεια του παιδικού παιχνιδιού και της ποιητικής δραστηριότητας καθώς και την φαντασίωση ως υποκατάστατό του. Ερωτήματα τα οποία προσπάθησα να καλύψω μέσω της θεωρητικής μου έρευνας αφορούσαν κυρίως στον τρόπο με τον οποίον ο άνθρωπος πραγματοποιεί την μετάβαση από τον καθαρά υποκειμενικό κόσμο στην πραγματικότητα, πως εξελίσσονται οι σχέσεις του με τα αντικείμενα και πως μέσω αυτού του μεταβατικού χώρου είτε έχει την μορφή του παιδικού παιχνιδιού είτε την μορφή διαφόρων ειδών τέχνης ο άνθρωπος γίνεται δημιουργικός και βρίσκει τον εαυτό του. Επιπλέον ερωτήματα που τέθηκαν, αφορούν τις τεχνικές επιλογές που χρησιμοποιήθηκαν για την οπτικοποίηση θεωριών και όρων οι οποίοι αναλύθηκαν εκτενώς κατά τη διάρκεια αυτής της έρευνας.el
dc.format.extent47el
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑυτοπορτραίτοel
dc.subjectΦωτογραφικό λεύκωμαel
dc.titleΠαιχνίδι & Πραγματικότηταel
dc.title.alternativePlaying and realityel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΒαρδόπουλος, Παναγιώτης
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνώνel
dc.description.abstracttranslatedThe reminiscence of my childhood is what urged me to a photographic exploration of the “intermediate area”, a concept which has been widely researched by Donald Winnicott. Using transitional objects and play as basic elements of my photographic serie, I attempted to create an atmosphere from which spontaneity, innocence, surprise and other similar elements which capture childhood emerge. Although this serie is an effort to reconstruct my childhood self, it is not a description or any kind of narrative of my own personal childhood stories, since my purpose is the creation of a specific ambiance. The main study subjects of this paper have been Donald Winnicott’s “Playing and Reality”, Sigmund Freud’s ‘’ Creative Writers and Day - Dreaming’’, as well as other related Internet sources. The first source is Donald Winnicott’s last book in which all of the psychoanalyst’s multifaceted and intellectual preoccupations are summarized. I chose to focus my attention topics that concern transitional phenomena, transitional objects and creative play. Particular emphasis is given in research by said author on the concept of transitional space which is also referred as “potential space” since, according toWinnicott, this space is a crucial stage where transitional objects and creative play emerge. Freud, on the other hand, is concerned with the connections between child’s play and poetic activity as well as phantasy as its substitute. The questions I attempted cover through my research on the literature pertain to how a human makes the transition from the purely subjective world to reality, how his/her relationships with objects are developed and how through this transitional space, whether it is in the form of of child’s play or various art forms, a human can be creative and find himself/herself. Further questions I pondered, concerned the photographic techniques for the visualization of the above theories and terms which were meticulously analyzed throughout this research.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές