Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αξιολόγηση και χαρακτηριστικά βάδισης σε παιδιά με προοδευτική και μη προοδευτική αταξία: Μία συστηματική ανασκόπηση

dc.contributor.advisorSakellari, Vasiliki
dc.contributor.advisorLepoura, Alexandra
dc.contributor.authorΑλεξάκη, Αγγελική
dc.contributor.authorΔάνου, Λυδία
dc.date.accessioned2022-10-14T05:42:24Z
dc.date.available2022-10-14T05:42:24Z
dc.date.issued2022-09-20
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3076
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2916
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η αταξία είναι μια νευρολογική διαταραχή, που χαρακτηρίζεται από έλλειψη ισορροπίας και συντονισμού. Με βάση την εξέλιξη της διαταραχής, διακρίνεται σε επεισοδιακή, μη προοδευτική και προοδευτική αταξία. Οι μη προοδευτικές αταξίες είναι συνήθως παρεγκεφαλιδικές, με ύπουλη έναρξη και χρόνια πορεία συμπτωμάτων. Οι προοδευτικές αταξίες είναι συνήθως γενετικής αιτιολογίας, με ραγδαία εξέλιξη. Η αταξική βάδιση χαρακτηρίζεται από υπερέκταση γόνατος, μειωμένη ταχύτητα βάδισης, μειωμένο μήκος βήματος και αυξημένο πλάτος βήματος. Σκοπός Εργασίας: Η αξιολόγηση και σύγκριση των άρθρων που αφορούν την αξιολόγηση και ανάλυση βάδισης σε παιδιά με προοδευτική και μη προοδευτική αταξία. Μεθοδολογία: Από τις βάσεις δεδομένων Pubmed, Google scholar, Cochrane library, Scopus, Cinahl και Pedro επιλέχθηκαν 7 άρθρα της τελευταίας δεκαετίας, με γλώσσα δημοσίευσης τα Αγγλικά και κανένα περιορισμό ως προς το είδος των άρθρων. Όλα τα άρθρα έπρεπε να αξιολογούν και να αναλύουν την βάδιση σε παιδιά με αταξία, προοδευτικής ή μη προοδευτικής μορφής. Αξιολογήθηκε η ποιότητα των άρθρων με την Checklist for quasi-experimental studies και την Critical Appraisal Skills Programme για να διασφαλιστεί η αμεροληψία των ερευνών. Αποτελέσματα: Στα άρθρα συμμετείχαν 205 παιδιά. Τα 49 ήταν υγιή, τα 91 είχαν προοδευτική και τα 65 μη προοδευτική αταξία. Στην προοδευτική αταξία παρατηρήθηκε μικρότερη βελτίωση στην ταχύτητα βάδισης, το μήκος και το πλάτος βήματος μετά την παρέμβαση. Δύο από τις έρευνες δεν χρησιμοποίησαν κάποια μέθοδο παρέμβασης, παρά μόνο καταγραφή και αξιολόγηση βάδισης. Όλα τα άρθρα ήταν μέτριας προς υψηλής ποιότητας. Συμπεράσματα: Η βάδιση των παιδιών με αταξία διαφέρει σημαντικά από τον υγιή πληθυσμό.. Βελτιώσεις μπορούν να γίνουν και στις δύο πληθυσμιακές ομάδες, με μεγαλύτερη εξέλιξη σε αυτήν της μη προοδευτικής αταξίας.el
dc.format.extent57el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΑταξίαel
dc.subjectΠροοδευτική αταξίαel
dc.subjectΜη προοδευτική αταξίαel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΑνάλυση βάδισηςel
dc.subjectΧωροχρονικά στοιχείαel
dc.titleΑξιολόγηση και χαρακτηριστικά βάδισης σε παιδιά με προοδευτική και μη προοδευτική αταξία: Μία συστηματική ανασκόπησηel
dc.title.alternativeAssesment of gait characreristics in children with progressive and non- progressive ataxia : A systematic reviewel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΔημακόπουλος, Ρήγας
dc.contributor.committeeChrysagis, Nikolaos
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Φυσικοθεραπείαςel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Ataxia is a neurological disorder, characterized by lack of balance and coordination. Episodic, progressive and non-progressive ataxia are 3 main categories of ataxia, based on the progression of the disorder. Genetic mutations usually cause progressive ataxias and cerebellar damage usually cause non progressive ataxias. Ataxic gait is characterized by knee hyperextension, low walking speed, reduced step length and increased step width. Aim: The evaluation and comparison of articles concerning the evaluation and analysis of gait in children with progressive and non-progressive ataxia. Methods: 7 articles were chosen by a search strategy, using Pubmed, Google scholar, Cochrane library, Scopus, Cinahl and Pedro. All articles were published in the last decade, in English. All types of articles were accepted, as long as they studied the gait evaluation and gait analysis in children with progressive and non-progressive ataxia. Checklist for quasi-experimental studies and Critical Appraisal Skills Programme were used to evaluate the quality of the articles. Results: Out of 205 children, 49 were healthy, 91 had progressive ataxia and 65 had non progressive ataxia. There was less improvement of speed, step length and step width in children with progressive ataxias. Two of the articles did not have any intervention, but only evaluation and gait analysis. All articles were of medium to high quality. Conclusion: Gait of ataxic children shows significant differences, compared to gait of healthy children. Children with non-progressive ataxia show more potential to improve their gait, although improvement can be seen in both groups.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές