Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αειφορική αναβάθμιση των σχολικών κτιρίων. Η περίπτωση του 30ου και του 145ου Νηπιαγωγείου Αθηνών

dc.contributor.advisorΣίνου, Μαρία
dc.contributor.authorΚακλαμάνου, Χρυσούλα
dc.date.accessioned2022-10-19T07:16:18Z
dc.date.available2022-10-19T07:16:18Z
dc.date.issued2022-10
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3144
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2984
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί μια έρευνα σχετικά με τις σύγχρονες στρατηγικές αειφορικής αναβάθμισης των υφιστάμενων σχολικών κτιρίων. Η κατανάλωση ενέργειας είναι πολύ υψηλή και οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στον κτιριακό τομέα. Το 58% από τα σχολικά κτίρια στην Ελλάδα είναι κατασκευασμένα πριν το 1980, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 2011. Όπως είναι κατανοητό η αναβάθμιση τους, η μείωση κατανάλωσης ενέργειας της λειτουργίας τους και η βελτίωση της διαβίωσης των μαθητών της χώρας είναι επιτακτική ανάγκη. Στην παρούσα εργασία αρχικά προσεγγίζονται οι βασικές έννοιες όπως, η αειφορία, το αειφόρο σχολείο, της αειφορίας σε σχέση με την κατανάλωση ενέργειας στα κτίρια, της πράσινης οικονομίας, του τριγώνου της βιωσιμότητας. Στη συνέχεια αναλύονται οι στόχοι, τα κριτήρια, τα οφέλη και οι ορθές στρατηγικές αναβάθμισης των σχολικών κτιρίων της Μεσογείου και οι στρατηγικές Παθητικών σχολικών κτιρίων. Ερευνώνται και αναλύονται τα εργαλεία αξιολόγησης απόδοσης κτιρίων, LEED, HQE, BREAM. Στο τελευταίο μέρος, πραγματοποιείται μελέτη περίπτωσης του 30ου και 145ου Νηπιαγωγείο του Δήμου Αθηναίων, που περιλαμβάνει επί τόπου αυτοψία, αποτύπωση και φωτογραφική αποτύπωση, περιγραφή υφιστάμενης κατάστασης κτιρίου και γεωγραφικής θέσης, παράθεση κλιματολογικών στοιχείων, μελέτη ηλιασμού, μελέτη φυσικού αερισμού, σύνταξη δισδιάστατων σχεδίων, διαμόρφωση μοντέλου BIM υφιστάμενης κατάστασης καθώς επίσης και ενεργειακή αξιολόγηση μέσω του μοντέλου BIM της υφιστάμενης κατάστασης. Στη συνέχεια παρατίθεται πρόταση αειφορικής αναβάθμισης του κτιρίου, που περιλαμβάνει στρατηγικές παθητικού κτιρίου. Συντάσσονται σχέδια πρότασης, κατασκευή μοντέλου BIM της πρότασης, μελέτη φυσικού αερισμού πρότασης, μελέτη φύτευσης, έρευνα υλικών. Τέλος πραγματοποιείται ενεργειακή αξιολόγηση του μοντέλου ΒIM της πρότασης αειφορικής αναβάθμισης του κτιρίου των 30ου & 145ου νηπιαγωγείων Αθηνών, την οποία ακολουθούν ικανοποιητικά συμπεράσματα, από το πείραμα που πραγματοποιήθηκε.el
dc.format.extent175el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑειφορική αναβάθμισηel
dc.subjectΕνεργειακή αξιολόγηση σχολικών κτιρίωνel
dc.subjectBIMel
dc.subjectΕνεργειακή αξιολόγηση σχολικών κτιρίωνel
dc.titleΑειφορική αναβάθμιση των σχολικών κτιρίων. Η περίπτωση του 30ου και του 145ου Νηπιαγωγείου Αθηνώνel
dc.title.alternativeSustainable renovation of school buildings. The case of 30th and 145th Kindergarten of Athens.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜοίρα, Μαρία
dc.contributor.committeeΤάτλα, Ελένη
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικήςel
dc.contributor.masterΑρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων: Αειφορικός και Κοινωνικός Σχεδιασμόςel
dc.description.abstracttranslatedThis work is a research on the modern sustainable upgrading strategies of the existing school buildings. Energy consumption is very high and is due to a large percentage in the building sector. 58% of school buildings in Greece were built before 1980, based on ELSTAT data in 2011. Understandably, upgrading them, reducing the energy consumption of their operation and improving the living conditions of the country’s students is imperative. This paper, initially approach the basic concepts such as sustainability, sustainable school, sustainability in relation to energy consumption in buildings, the green economy, the triangle of sustainability. Furthermore, the objectives, criteria, benefits, and correct strategies for upgrading Mediterranean school buildings are analyzed as reflected in the ZEMedS 2014 analytical report and the passive school building strategies. The building performance evaluation tools are being investigated and analyzed, LEED, HQE, BREAM. In the last part, a case study of the 30th and 145th Kindergartens of the Municipality of Athens is carried out, which includes an on-site autopsy, mapping and photography, description of the existing condition of the building and geographical location, citation of climatic data, study of insolation, study of natural ventilation, drawing up of two-dimensional plans and creation of a BIM model of the existing situation as well as an energy assessment through the BIM model of the existing situation. Then a proposal for a sustainable upgrade of the building is listed with the strategies of the ZEMedS report, which includes passive building strategies. Drafting of proposal plans, construction of BIM model of the proposal, study of natural ventilation of the proposal, study of planting, research of materials. Finally, an energy evaluation of the BIM model of the sustainable upgrade proposal of the 30th and 145th Kindergarten building in Athens is carried out, which is followed by satisfactory conclusions from the experiment carried out.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές