Εμφάνιση απλής εγγραφής

«Φως στη δεκαετία του Τριάντα. Καλλιτέχνες & Λογοτέχνες, μείζονες & ελάσσονες»

dc.contributor.advisorΠάγκαλος, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΔημητρακοπούλου, Θεοδώρα
dc.contributor.authorΣαμπάνη, Καμέλα
dc.date.accessioned2022-11-14T12:09:57Z
dc.date.available2022-11-14T12:09:57Z
dc.date.issued2022-11-14
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3359
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3199
dc.description.abstractΦως στην δεκαετία του Τριάντα εννοούμε το φως της μελέτης για την περίοδο 1931-1939 Το Πρώτο Μέρος (Α΄) Αφορά την Τέχνη κι έχει τρία κεφάλαια. Το 1ο κεφάλαιο, είναι μια εισαγωγή στην οποία γίνεται μια ιστορική αναδρομή στην Τέχνη στην Ελλάδα, στην Ακαδημία του Μονάχου και του Παρισιού στα κινήματα, των ελληνικών περιοδικών του Παρισιού (Cahiers, Verve, Minotaure / με Ζερβό, Σκίρα, Τεριάντ). Το 2ο κεφάλαιο είναι το κύριο του Α΄Μέρους· μελετάμε μείζονες και ελάσσονες ζωγράφους του Ελλαδικού χώρου, που γεννήθηκαν κοντά στο 1900 και των οποίων το έργο άρχισε να ωριμάζει στην περίοδο 1930-39. Στο 3ο κεφάλαιο του Α΄Μέρους μελετάμε τους Γλύπτες της ίδιας περιόδου. Το Δεύτερο Μέρος (Β΄) Αφορά την Λογοτεχνία. Τα βασικά στοιχεία για τη διαμόρφωση της Επτανησιακής λογοτεχνίας και ειδικότερα της ποίησης κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα αποτελούν οι κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις που καθόρισαν την ιστορική πορεία των Ιόνιων Νήσων και οι πνευματικές τους επιρροές από την Ευρώπη και κυρίως την Ιταλία. Στην πρώτη υποενότητα εξετάζονται: οι πνευματικές συνθήκες που επικρατούσαν στα Επτάνησα, οι κύριοι εκπρόσωποι των διαφόρων ποιητικών ομάδων με σημείο αναφοράς τον Σολωμό, τα βασικά χαρακτηριστικά της ποιητικής τους παραγωγής που σχετίζονται ιδίως με τη συνδυασμένη επίδραση των ευρωπαϊκών και ελληνικών τάσεων και η χρήση της δημοτικής γλώσσας. Επίσης δίδονται ορισμένα βασικά στοιχεία για το ποιητικό έργο του κορυφαίου Επτανήσιου ποιητή, του Διονυσίου Σολωμού και τη λυρική και δραματική ποίηση του Ανδρέα Κάλβου. Στη 2η υποενότητα επισημαίνονται οι κυριότερες όψεις της ποιητικής και πεζογραφικής παραγωγής της Αθηναϊκής Σχολής, που γράφεται κατά την περίοδο 1830-1880 στην Αθήνα και στα άλλα αστικά κέντρα του ελλαδικού και «αλύτρωτου» ελληνισμού. Θα παρακολουθήσουμε την κεντρική ιδεολογική λειτουργία που υπηρέτησε η κλασικο -ρομαντική ποίηση της περιόδου και τις ειδολογικές και τεχνοτροπικές τάσεις που ανέπτυξε η πεζογραφία. Το 2ο κεφάλαιο αναφέρεται στη Γενιά του 1880 που περιλαμβάνει μια σημαντική ομάδα ποιητών και πεζογράφων, οι οποίοι επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές εξελίξεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη. Ως προς την πεζογραφία αναλύονται τα ρεύματα του ρεαλισμού και νατουραλισμού, η ηθογραφία, η ανάπτυξη του διηγήματος και του ιδεολογικού και ψυχολογικού μυθιστορήματος, ενώ ο Παρνασσισμός, ο Συμβολισμός και η Σάτιρα είναι οι τεχνικές και τα ρεύματα που διαμόρφωσαν την ποίηση της περιόδου. Επίσης αναλύεται το ποιητικό έργο του Παλαμά και η συμβολή του στην ποιητική Γενιά του 1880, καθώς και η ποιητική του Καβάφη με τα χαρακτηριστικά εκείνα που στοιχειοθετούν την ιδιαιτερότητά της. Στο 3ο κεφάλαιο ερευνώνται οι επιπτώσεις της μικρασιατικής καταστροφής του ΄22 με την κατάρρευση της Μεγάλης Ιδέας και πώς επηρέασαν οι νέες συνθήκες την πνευματική και πολιτική ζωή της χώρας. Επίσης γίνονται αναφορές στο έργο των σημαντικότερων λογοτεχνών που δημιούργησαν αυτή την περίοδο, όπως του Α. Σικελιανού, του Κ. Βάρναλη, του Ν. Καζαντζάκη και του Κ. Καρυωτάκη. Σκοπός της μελέτης του 4ου κεφαλαίου είναι η κατανόηση της εμφάνισης του αιτήματος της «ελληνικότητας» με τις διαφορετικές εκδοχές εκδήλωσής του, η γνωριμία με τα βασικά χαρακτηριστικά της ποιητικής γενιάς του ΄30 με βάση τα αισθητικά πρότυπα της νεοτερικής ή μοντέρνας ποίησης και η προσέγγιση των έργων των κύριων εκπροσώπων της (Σεφέρης, Ελύτης, Κάλας/Ράντος, Εμπειρίκος, Εγγονόπουλος Ρίτσος). Ως προς την πεζογραφία εξετάζονται οι ιδεολογικές κατευθύνσεις των συγγραφέων, τον τρόπο με τον οποίο θέλησαν να έρθουν σε ρήξη με την παράδοση της ρεαλιστικής ηθογραφίας, ποια είδη του πεζού λόγου καλλιέργησαν και ποιοι είναι οι κυριότεροι εκπρόσωποί του. Στο 5ο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα μουσικά είδη που κυριαρχούν από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους και οι αντιθετικές ιδεολογικές κατευθύνσεις που το επηρεάζουν. Στο 6ο κεφάλαιο μπαίνουμε στην καρδιά της πτυχιακής μας εργασίας και μελετάμε Πεζογράφους που γεννήθηκαν γύρω στο 1900 και που το έργο τους αρχίζει να ωριμάζει στην περίοδο 1930 με 1939. Επίσης στο 7ο κεφάλαιο συνεχίζουμε την ίδια μελέτη για τους Ποιητές. Το Τρίτο Μέρος (Γ΄) αφορά την Αρχιτεκτονική. Μελετάμε τον Νεοκλασικισμό, γίνεται μικρή αναφορά στον Δημήτριο Πικιώνη και τελειώνουμε με αρχιτεκτονικούς όρους του Δ. Φιλιππίδη. Α.Θεωρητικό μέρος Όλη η επεξεργασία του κειμένου αλλά στο Photoshop σε διάσταση Α3. (όχι στο Word) Τίτλος «ΦΩΣ ΣΤΗ ΔΕΚΑΕΤΊΑ ΤΟΥ ΄30» «Φως στη δεκαετία του Τριάντα. Καλλιτέχνες & Λογοτέχνες, μείζονες & ελάσσονες» «Πώς οδηγηθήκαμε στην γενιά αυτή». Θα προσπαθήσουμε να εστιάσουμε μόνο σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο κι όχι σε όλον τον βίο των καλλιτεχνών και λογοτεχνών. Αναδεικνύουμε το έργο αυτής της χρονικής περιόδου: 1931-1939, εστιάζοντας στην δεκαετία του ΄30 και τη γενιά της. Προσπαθούμε με το μάτι του σύγχρονου παρατηρητή να ρίξουμε φως, ώστε να εστιάσουμε στην 3η δεκαετία του 20ου αιώνα, που τόσο φώτισε τον Πολιτισμό μας! Ζωγραφική και Γλυπτική, στην Τέχνη Πεζογραφία και Ποίηση στην Λογοτεχνία. Νεοκλασικισμός & Τέχνη, Μίμηση της Αρχαιότητας. Ευρύτερο κοινωνικό,ιστορικό, πολιτικό πλαίσιο. Β. Η Εικαστική επεξεργασία του υλικού σε ψηφιακή μορφή κολάζ πραγματοποιήθηκε στο Photoshop. Όλη η επεξεργασία των σελίδων πραγματοποιήθηκε στο Photoshop σε διάσταση Α3, (όχι στο Word). Ανακαλύπτουμε με την έρευνά μας και την μελέτη μας κάθε έναν τους ξεχωριστά και στην συνέχεια αναδεικνύουμε με εικαστικό τρόπο τις λαμπρές αυτές προσωπικότητες που με το έργο τους φώτισαν τόσο την εποχή τους, περίοδο ανάμεσα στους δύο Παγκοσμιους Πολέμους όσο και την δική μας.el
dc.format.extent252el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΓενιά Τριάνταel
dc.subjectΠερίοδος 1931-1939el
dc.subjectΕλάσσονες και Μείζονες Λογοτέχνεςel
dc.subjectΟιονεί Εθνικοί Ποιητέςel
dc.title«Φως στη δεκαετία του Τριάντα. Καλλιτέχνες & Λογοτέχνες, μείζονες & ελάσσονες»el
dc.title.alternative«LIGHT IN THE DECADE OF THIRTIES». «Artists & Writers, majors»el
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeTsoumas, Ioannis
dc.contributor.committeeΠάνος, Παναγιώτης
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικήςel
dc.description.abstracttranslatedFocusing on the thirties, period 1931-1939, we discover the brilliant personalities in art and literature and we highlight their work of this period of time. Visual processing of rich material in digital work in Photoshop As far as Literature is concerned, the question also arises as to how we were led to the generation of the thirties. anna.kamela@yahoo.com theodora.dimtrakopoulou@gmail.comel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές